جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آشنایی با سندباکس گوگل

همه چیز درباره سندباکس گوگل

سندباکس گوگل یا اصطلاحا جعبه شنی گوگل به دوره زمانی گفته می شود که هر سایت نوپا برای عبور از فیلترهای گوگل باید آن را بگذراند. در این مقاله از استادیاری شما را با نحوه عملکرد سندباکس و چگونگی عبور از آن آشنا می کنیم.

سندباکس گوگل چیست؟

سندباکس گوگل یا همان Google Sandbox یک تئوری تجربی است که بر اساس آن زمانی که شما یک سایت را به تازگی طراحی می کنید، گوگل آن را از ۱ تا ۴ ماه در سندباکس خود نگه می دارد تا از کیفیت محتوای سایت مطمئن شود. دلیل استفاده از این اسم این است که گوگل سندباکس خود را تنها برای سایت های تازه تاسیس به کار می برد.

الگوریتم Google Sandbox از پیشرفت سایت های دارای اسپم جلوگیری کرده و اجازه نمی دهد سایت های تازه تاسیس در رتبه های بالا قرار بگیرند.

سندباکس گوگل

چرا استفاده از جعبه شنی گوگل

سندباکس در زبان انگلیسی به معنای جعبه ای پر از شن است که کودکان در آن بازی می کنند. نامگذاری این دوره آزمایشی گوگل دقیقا از همین نام گرفته شده است. در واقع گوگل با انتشار سندباکس خود سایت های نوپا و تازه تاسیس را درون یک دوره آزمایشی قرار داده تا به فعالیت های خود برسند. از طرفی خودش ناظر این فعالیت ها می باشد.

نحوه کار سندباکس گوگل

الگوریتم Google Sandbox برای اینکه مطمئن شود سایت های تازه تاسیس از راه کلاه سیاه یا اسپم برای افزایش رتبه استفاده نکرده اند، آن ها را در یک دوره ۱ تا ۴ ماهه قرار می دهد. سایت های تازه تاسیس برای خروج از این دوره باید طبق استانداردهای سندباکس گوگل عمل کنند. در غیر این صورت در آن جا می مانند.

عوامل مختلفی باعث قرارگیری یک سایت در سندباکس گوگل می شود. اگر مدیر سایت از محتواهای جذاب و با کیفیت استفاده کند، علاوه بر اینکه از شر جریمه الگوریتم های گوگل خلاص می شود، ترافیک آن هم کاملا قابل قبول خواهد شد و سایت مورد نظر به سرعت ایندکس خواهد شد.

هر چقدر این کار ادامه پیدا کند، تاثیر آن بیشتر شده و سایت بعد مدتی از لیست الگوریتم Google Sandbox خارج می شود.

این نکته را فراموش نکنید که برای ایندکس شدن یک سایت در گوگل زمان زیادی لازم است. در گذشته طراحان و متخصصان سئو سعی می کردند از روش های کلاه سیاه ترافیک سایتشان را افزایش داده و مدت زمان ایندکس کردن سایت هایشان را کمتر کنند.

مهم ترین مواردی که سندباکس گوگل به آن توجه می کند، اسپم های غیر قانونی است که الگوریتم سندباکس آن را شناسایی و از فعالیت خارج می کند.

الگوریتم Google Sandbox سایت های جدید را مورد بررسی قرار داده تا ایرادهای آن ها را پیدا کرده و تشخیص دهد بک لینک های سایت مورد تایید گوگل هستند یا نه؟

سندباکس گوگل

آیا در سندباکس گوگل هستیم؟

برای اینکه بدانیم آیا در لیست سندباکس هستیم یا نه اول باید جایگاه کلمات کلیدی خود را تشخیص دهیم و اینکه آیا جایگاه ما در تمام کلمات کلیدی بد است یا تنها برخی از آن ها؟

قبل هر چیز دامنه سایت را جستجو و در گوگل پیدا کنید. اگر نتیجه ای پیدا نکردید یعنی گوگل هنوز شما را ایندکس نکرده است. اگر گوگل تعداد زیادی از صفحات سایت شما را ایندکس کرده اما در کلمات کلیدی مورد نظرتان جایگاه مناسبی ندارید، یعنی در لیست سندباکس گوگل قرار گرفته اید.

روش های رهایی از الگوریتم Google Sandbox

زمانی که سایت شما در سندباکس گوگل قرار می گیرد، هر چقدر تلاش کنید باز هم نمی توانید جایگاه مناسبی در گوگل پیدا کنید. برای خروج از این وضعیت بهترین روش تولید محتوای باکیفیت است. در ادامه راه هایی به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها از لیست سندباکس گوگل خارج شوید.

  1. سعی کنید از لینک های سیاه و دردسرساز دور شوید.
  2. تولید محتوای خود را بر اساس اصول سئو انجام داده و آن ها را حتما بهینه کنید.
  3. نقشه سایت و ربات گوگل سایتتان را حتما به وبمستر تولز معرفی کنید.
  4. سعی کنید اشکالات ساختاری سایتتان را برطرف کنید.
  5. در شبکه های اجتماعی تبلیغات مناسبی داشته باشید.
  6. فعالیت های اسپم ممنوع!
  7. سعی کنید لینک های داخلی و خارجی مناسبی ایجاد کنید.

با رعایت این نکات می توانید مدت زمان حضور در لیست الگوریتم Google Sandbox را کم کنید.

در پایان باید بدانید سندباکس گوگل یک دوره آزمایشی برای سایت های نوپا و تازه تاسیس است که شما می توانید به راحتی و با رعایت نکات گفته شده مدت زمان حضور خود در این دوره را کم کنید.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه:

صفر تا صد کار با الگوریتم مدیک گوگل

صفر تا صد الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *