جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آموزش سبک های مختلف مدیریت

از سبک های مختلف مدیریت چه می دانید؟

برای موفقیت در زمینه راه اندازی کسب و کار باید با سبک های مختلف مدیریت آشنا شوید. هرچه مدیران یک سازمان باهوش تر و از تخصص بالاتری برخوردار باشند، کنترل بیشتری روی کارها و منابع انسانی دارند. وجود مدیران ماهر و متخصص در موفقیت یک کسب و کار نقش بسیار مهمی ایفا می کند. به همین دلیل در ادامه شما را با سبک های مختلف مدیریت آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با مفهوم مدیریت

مدیریت به معنای کنترل دقیق منابع انسانی و تعیین شرح وظایف آن هاست. مدیران یک سازمان باید بتوانند اتحاد و همبستگی نیروهای خود را افزایش دهند. برای این کار یک مدیر باید سبک های مختلف مدیریت را شناخته و روش مناسب سازمان خود را انتخاب کند.

انواع سبک های مدیریت

مدیران موفق معمولا سبک های مختلف مدیریت را شناخته و با توجه به نیاز سازمان خود از آن ها استفاده می کنند.

مدیران موفق می دانند یک مجموعه با سلیقه شخصی نمی تواند به جایگاه بالایی دست پیدا کند. بنابراین برای داشتن یک مجموعه ایده آل و دستیابی به اهداف مشترک سازمان، در ادامه با سبک های مختلف مدیریت آشنا می شوید.

دموکراتیک، یکی از انواع سبک های مدیریت

در این روش مدیر به طور مستقیم از اعضای تیم می خواهد در تصمیم گیری های مهم شرکت کنند. در این سبک ارتباط بین مدیر و اعضای تیم بسیار قوی است و اعضا می توانند تمام مهارت های خود را به نمایش بگذارند.

نکته مهم در این سبک مدیریت، تعادل بین  مدیر و اعضای تیم است. در این روش اعضا می توانند نظرات خود را به راحتی بیان کنند بنابراین مدیرانی که این سبک را انتخاب می کنند باید توانایی کنترل و برنامه ریزی تیم را داشته باشند. در این صورت بی نظمی و پراکندگی ظاهر نمی شود.

روش متقاعدکننده

رهبر در این روش سعی می کند اعضای مجموعه را قانع کند. مدیرانی که این سبک را انتخاب کرده اند، به جای کنترل و نظارت روی اعضای تیم سعی می کنند آن ها را با ارائه الگو متقاعد کنند. مدیران در این سبک تاثیرگذاری بالایی روی اعضای تیم خود دارند.

پیشنهاد مطالعه: آموزش مدیریت منابع انسانی

Laissez faire، یکی از سبک های مختلف مدیریت

یکی دیگر از سبک های مدیریت، Laissez faire است که در آن مدیر به اعضای تیم خود قدرت می دهد و با آن ها به گونه ای رفتار می کند که گویی بخش مهمی از پروژه را در دست دارند.

مدیران با افزایش قدرت اعضای تیم خود، خلاقیت و انگیزه آن را بیشتر می کنند. در این روش مدیر سعی می کند تیم خود را از دور رهبری کند و به آن ها اجازه دهد کار خود را به بهترین نحو انجام دهند.

سبک های مختلف مدیریت

از لایه های مدیریت چه می دانید؟

لایه های مدیریت را می توان به 3 سطح پایین، میانه و ارشد تقسیم کرد. سرپرستی تیم پایین ترین لایه مدیریت است. بعد آن مدیران میانه قرار دارند و در انتها مدیران ارشد که وظیفه کنترل و نظارت منابع انسانی را به عهده دارند.

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با تکنیک های مهم مدیریت 

برای موفقیت در راه اندازی کسب و کار باید با سبک های مختلف مدیریت آشنا شوید. در این مقاله سعی کردیم شما را با سبک های مختلف مدیریت  و تاثیر آن ها در روند سازمان ها آشنا کنیم. شما می توانید تجربیات خود در زمینه مدیریت تیم یا شرکت را به اشتراک بگذارید. همچنین برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *