جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آموزش نکات مهم نرم افزار AnyDesk

آموزش مقدماتی نرم افزار AnyDesk

آموزش نکات مهم نرم افزار AnyDesk، در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد. نرم افزار AnyDesk، امکان اتصال به یک دستگاه دیگر مانند کامپیوتر، لپ تاپ و گوشی و انتقال اطلاعات را برای شما فراهم می‌کند.

کاربر با اتصال از طریق نرم افزار، امکان کپی و جاگذاری انواع فایل در سیستم شما را دارد. در ادامه نکات مهم در زمینه کنترل سیستم مقابل در اختیار شما قرار می‌گیرد.

آموزش کنترل سیستم مقابل در نرم افزار AnyDesk

بعد اتصال ۲ دستگاه، تمام کارهایی که در دستگاه مقصد انجام می‌شود برای شما قابل مشاهده است. آدرس دستگاه مقصد در قسمت بالای صفحه اصلی نرم افزار قابل مشاهده است.

کنار آدرس نوار ابزاری مشاهده کرده که مربوط به گزینه‌های کنترلی است. در ادامه هر کدام از این آیکون‌ها توضیح داده می‌شوند.

بخش اول: اتصال به چند سیستم

پنجره‌های مختلف به صورت Tab در این قسمت قرار گرفته و با کلیک روی علامت + امکان اتصال همزمان به چندین سیستم برای شما فراهم می‌شود.

آموزش نرم افزار AnyDesk

بخش دوم: نمایش گفتگوها

کلیه گفتگوهای بین ۲ کاربر در این قسمت قابل مشاهده است. اگر طرف مقابل برای شما پیغامی ارسال کند، این بخش با رنگ‌های آبی تیره و خاکستری به شما اعلام می‌کند.

بخش سوم: تنظیمات کیبورد

بخش سوم مربوط به keyboard settings (تنظیمات کیبورد) است. در این قسمت پنجره‌ای کوچک باز شده و کلیه تنظیمات مربوط یه کیبورد سیستم نمایش می‌یابد.

بخش چهارم: Actions

با ورود به بخش چهارم (Actions) امکان دسترسی به چندین گزینه برای شما فراهم می‌شود که در ادامه کاربرد هر کدام توضیح داده می‌شود.

آیکون Switch side

این گزینه امکان جابجایی بین ۲ سیستم را فراهم می‌کند. یعنی اگر تا الان طرف مقابل به سیستم شما متصل بود، با کلیک روی این گزینه شما به سیستم مقابل متصل خواهید شد.

دکمه‌های ترکیبی Ctrl+Alt+Del

کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Del معمولاً هنگام از کار افتادن یک برنامه استفاده می‌شود. اگر قصد انجام این عملیات در سیستم مقابل را دارید، از این کلیدهای ترکیبی استفاده کنید.

عکس برداری از صفحه مانیتور (Take Screenshot)

یکی از قابلیت‌های نرم افزار AnyDesk، عکس برداری از صفحه مانیتور است. این قابلیت امکان عکس برداری از مانیتور سیستم مقابل را فراهم کرده سپس می‌توان این عکس‌ها را در سیستم خود ذخیره کرد.

گزینه Restart remote computer، امکان راه اندازی مجدد سیستم مقابل را به شما خواهد داد.

بخش تنظیمات نمایشگر در نرم افزار AnyDesk

بخش Display settings معمولاً برای تنظیمات نمایشگر استفاده شده و شامل چندین گزینه است.

حالت تمام صفحه (Fullscreen mode)

در این حالت تصویر سیستم مقابل به صورت کامل در سیستم شما نمایش داده می‌شود. در این بخش برای دسترسی به کلیه منوها و تنظیمات باید ماوس خود را به سمت مرکز و بالای صفحه ببرید.

حالت اصلی (Original)

تصویر سیستم مقابل در اندازه اصلی خود در سیستم شما نمایش می‌یابد. در این قسمت برای نمایش واضح تصویر، رزولوشن سیستم مقابل باید با رزولوشن سیستم شما یکسان باشد.

حالت دیگر برای نمایش تصویر، کشیدگی (Stretch) است که تصویر سیستم مقابل بر اساس رزولوشن سیستم شما نمایش می‌یابد.

برای اینکه وضوح سیستم شما با سیستم مقابل یکی شود از گزینه Auto-Adapt resolution استفاده کنید.

گزینه Best audio/video quality (بهترین کیفیت صدا/ تصویر)، صدا و تصویر سیستم را در بهترین حالت برای شما فراهم می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم از این قابلیت در حالتی که هر ۲ سیستم مجهز به اینترنت پر سرعت هستند، استفاده کنید.

آموزش نرم افزار AnyDesk

گزینه Balanced در نرم افزار AnyDesk

آیکون فوق بین سرعت و کیفیت یک میانگین در نظر می‌گیرد به طوری که تصویر خوب در کنار سرعت مناسب فراهم شود.

گزینه Optimize reaction time کیفیت تصاویر را تا حد ممکن پایین آورده تا سرعت انتقال افزایش یابد. این قابلیت معمولاً هنگام استفاده از اینترنت کم سرعت کاربرد دارد.

بخش ششم: کنترل سیستم مقابل

بخش ششم (Permissions) از چندین گزینه تشکیل شده که هر کدام برای کنترل سیستم مقابل استفاده می‌شوند. در ادامه هر کدام از آیکون‌ها توضیح داده می‌شوند.

گزینه Transmit sound

اگر این گزینه تیک دار شود، کلیه صداهای سیستم مقابل مانند موسیقی، اعلان‌ها و… برای شما پخش خواهد شد. در صورت عدم تمایل به استفاده از این قابلیت، تیک این گزینه را بردارید.

Control mouse and keyboard

این گزینه کلیه دسترسی‌های شما به سیستم مقابل را از بین می‌برد. در این حالت ماوس و کیبورد سیستم شما در سیستم مقابل عمل نخواهد کرد.

برای غیر فعالسازی انتقال فایل و متن در ۲ سیستم، تیک گزینه Synchronize clipboard را بردارید.

گاهی اوقات کاربر تمایل دارد دسترسی طرف مقابل را غیر فعال کند در این شرایط تنها کافیست تیک گزینه Block user’s input را فعال کنید.

برای قفل کردن سیستم مقابل بعد اتمام کار از گزینه Lock remote account on session end استفاده کنید.

بخش هفتم نرم افزار AnyDesk، مربوط به امکان انتقال فایل بین ۲ سیستم است. با کلیک روی آیکون مذکور، صفحه‌ای مقابل شما ظاهر شده که فهرستی از فایل‌های موجود روی سیستم شما و سیستم مقابل در آن قابل مشاهده می‌باشد.

برای اشتراک گذاری فایل در نرم افزار AnyDesk، ابتدا فایل مورد نظر را انتخاب کرده سپس گزینه بارگذاری (Upload) را انتخاب کنید. بعد اتمام فرایند انتقال، دکمه Finished (اتمام) را فشار دهید.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *