جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

تکنیک های مهم سوشیال مارکتینگ

تاثیر سوشیال مارکتینگ در افزایش مشتری

سوشیال مارکتینگ یا همان بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از راه های رایج برای جذب و نگهداری مشتری می باشد. این نوع بازاریابی طی چند سال اخیر با رشد شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، پینترست و تلگرام مورد توجه بسیاری از مدیران بازاریابی و مارکتینگ قرار گرفته و اغلب این افراد تمایل به معرفی برند خود در این پلتفرم ها دارند.

در این مقاله قصد داریم مفهوم سوشیال مارکتینگ را از جهات مختلف مورد بررسی قرار داده و تکنیک های مهم موفقیت در این حوزه را به شما معرفی کنیم. اگر قصد معرفی برند خود در شبکه های اجتماعی پرکاربرد را دارید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

عملکرد سوشیال مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

به طور کلی بازاریابی شبکه های اجتماعی در ۳ مرحله اساسی تعریف می شود که عبارتند از:

سیاست

سوشیال مارکتینگ درک و اهداف سیاست را در جامعه برای همه افراد قابل دستیابی و واقعی می کند.

برنامه

این نوع بازاریابی به افراد این امکان را داده تا از تمام منابع خود استفاده کنند و در کوتاهترین زمان، بهترین عملکرد را داشته باشند.

پیاده سازی

بازاریابی شبکه های اجتماعی این امکان را برای افراد فراهم کرده تا محصولات یا خدمات خود را متناسب با نیازهای جامعه خود ارتقا دهند.

صفر تا صد تبلیغ نویسی در اینستاگرام 

اهمیت استفاده از سوشیال مارکتینگ

بدون شک استفاده از شبکه های اجتماعی باعث شناخته شدن هر چه بیشتر برند شما شده و میزان تعامل با مشتریانتان را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد.

اگر علاقمند به فعالیت در شبکه های مجازی به خصوص اینستاگرام نیستید، این را بدانید که بعد مدتی مشتریان خود را از دست می دهید. اما اگر تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی را به درستی اجرا کنید، تعداد مخاطبان و خریداران محصولات یا خدمات شما به تدریج افزایش می یابند. مهم ترین مزایای استفاده از سوشیال مارکتینگ عبارتند از:

 سوشیال مارکتینگ

برندسازی

سوشیال مارکتینگ یکی از بهترین روش ها برای برقراری و تعامل با کاربران است. این روش باعث معرفی و رونق بیشتر کسب و کار شما در فضای مجازی خواهد شد. با معرفی کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، کاربران با خدمات شما بیشتر آشنا شده و مشتریان قبلی شما هم با مشاهده فعالیت هایتان دوباره به خدماتتان روی می آورند.

افزایش وفاداری مشتریان

ایجاد یک تجربه خرید فوق العاده برای مشتریان باعث شهرت و اعتبار برند شما می شود. همچنین فعالیت مداوم در فضای مجازی، افزایش وفاداری آن ها را در پی دارد.

تبدیل مشتری به خریدار واقعی

فعالیت هایی مانند کامنت گذاری، تبلیغ یا پست گذاری یک فرصت عالی برای تبدیل مشتری به خریدار است.

درک بهتر علایق و رفتار مشتریان

سوشیال مارکتینگ یک فرصت عالی برای تعامل هر چه بهتر با مشتریان و شناخت اخلاق و رفتار آن هاست. شما می توانید به راحتی با مشاهده کامنت های پیج خود از نظرات کاربرانتان درباره نحوه ارائه محصول یا خدماتتان آگاه شوید.

حتما به پست هایی با کامنت و لایک بالا در پیجتان توجه کنید تا با علایق کاربرانتان بیشتر آشنا شوید.

آموزش بازاریابی خدماتی

ارائه بهترین خدمات به مشتریان

شبکه های اجتماعی این امکان را برای مدیران کسب و کارها فراهم کرده تا به راحتی در جریان نظرات و انتقادات مشتریانشان قرار بگیرند. تعامل با مشتریان از طریق فالو یا بررسی کامنت های ارسالی، روابط بین فروشنده و خریدار را تا حد زیادی بهبود می دهد.

افزایش ترافیک بازدیدکنندگان

بدون فعالیت در شبکه های اجتماعی، محصول یا خدمات شما در معرض دید عموم قرار نمی گیرد و برند شما تنها برای افراد آشنا قابل مشاهده است. در حالی که استفاده از پلن های تبلیغاتی سوشیال مارکتینگ و تولید محتوای اصولی در شبکه ای اجتماعی، باعث افزایش ترافیک بازدیدکنندگان و برگشت هر چه سریعتر سرمایه به جیب شما می شود.

موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی

قبل شبکه های اجتماعی، بازاریابی به روش های سنتی انجام می گرفت. اما در حال حاضر حدود ۳۰ درصد مردم در ماه با برندهای مورد علاقه شان در اینستاگرام یا فضاهای دیگر تعامل برقرار می کنند. در ادامه تکنیک هایی برای شروع فعالیتتان در فضاهای مجازی معرفی خواهند شد.

قدم اول: تعیین هدف

قدم اول برای ورود به حوزه بازاریابی شبکه های اجتماعی، تعیین هدف است. یکی از فاکتورهای مهم برای هدف گذاری، انتخاب معیارهای مناسب و استاندارد است. مثلا می توانید در هفته ۳ عکس از محصولات پرفروش خود را در پیجتان پست کرده و میزان مشخصی لایک و کامنت برای آن در نظر بگیرید.

قدم دوم: ارزیابی وضعیت فعلی کسب و کار خود

تا زمانی که جایگاه دقیق کسب و کارتان را ندانید، در سوشیال مارکتینگ پیشرفته نمی کنید. پس برای پیشرفت در این حوزه حتما نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • حتما وضعیت فعلیتان را در شبکه های اجتماعی مورد بررسی قرار دهید.
  • نکاتی مانند Bio یا URL پیجتان را بررسی کنید.
  • فعالیت خود در شبکه ای اجتماعی را با رقبایتان مقایسه کنید.
  • بازار هدف خود را شناسایی کنید.

قدم سوم: جمعیت آماری مشتریانتان را بررسی کنید

مشتریانتان را با دقت بررسی کنید. مثلا اگر مصرف کنندگان محصول شما اغلب زنان خانه دار هستند، آن ها را به دسته های کوچک تقسیم کنید. به علاوه کانال های پر بازدید در کسب و کارتان را شناسایی کنید. مهم ترین ویزگی هایی که در دسته بندی مشتریان باید به آن ها توجه کنید عبارتند از:

جنسیت،

سن،

موقعیت جغرافیایی؛

درآمد،

علایق مشتریان؛

قدم ۴: ماموریت خود در شبکه های اجتماعی را شناسایی کنید

شما از حضور و معرفی کشب و کارتان در فضاهای مجازی یک هدف و چشم انداز داشته و در قبال کاربران خود مسئولیت هایی دارید. بنابراین اهداف شبکه های مجازی کسب و کارتان را مشخص کنید. به عنوان مثال لینکدین برای استخدام افراد متخصص گزینه ای مناسب است اما در زمینه تبلیغات و معرفی خدمات کاربرد چندانی ندارد.

قدم ۵: انتشار محتوای با کیفیت

برای تولید محتوای با ارزش در شبکه های اجتماعی سعی کنید به سوالات زیر پاسخ دهید:

مخاطبین هدف شما چه کسانی هستند؟

در هفته چه تعداد پست باید در پیج شما منتشر شود؟

چه محتوایی مناسب کسب و کارتان است؟

این نکته را به خاطر داشته باشید که برای موفقیت در سوشیال مارکتینگ باید محتوای خود را در شکل های مختلف مانند عکس، پست، اینفوگرافی، ویدئو و… منتشر کنید تا کاربران جذب پیجتان شوند.

 سوشیال مارکتینگ

فرمول انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی چیست؟

تقریبا یک سوم محتوای شما باید درباره اتفاقات مربوط به کسب و کارتان و معرفی محصول یا خدمات شما باشد که اصطلاحا به آن محتوای فروش می گویند.

یک سوم محتواهای پیجتان باید با هدف برقراری ارتباط با مخاطبینتان تهیه شده و پیش زمینه ای آموزشی/ احساسی داشته باشد. به این نوع محتوا، اشتراک گذاری گفته می شود.

نوع دیگر محتوای شبکه های اجتماعی، محتواهای مربوط به برند شماست. یعنی شما باید به طور متوسط در هفته چند پست و استوری از فعالیت های مجموعه تان و کارمندان به اشتراک بگذارید.

قدم ۶: بهینه سازی پیج

آخرین مرحله در بازاریابی شبکه های اجتماعی، شناخت نقاط ضعف و قوتتان است. رعایت نکات زیر شما را در دستیابی به اهدافتان کمک می کند.

حتما میزان بازدیدکنندگان پیجتان را مورد بررسی قرار دهید.

برای پیگیری لایک، کامنت و پست ها از ابزارهای مناسب استفاده کنید.

پست های پیجتان را از طریق گوگل آنالیتیکس مورد بررسی قرار دهید.

سوشیال مارکتینگ یکی از انواع بازاریابی و مبتنی بر شبکه های اجتماعی است. امروزه بیشتر وقت افراد به گشت و گذار در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، لینکدین و… می گذرد. بنابراین حضور شما در این فضاها باعث توسعه و رونق کسب و کارتان می شود.

در این مقاله مزایای استفاده از سوشیال مارکتینگ و نکات مهم برای موفقیت در این حوزه را به شما معرفی کردیم.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *