جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

راهنمای کار با الگوریتم کبوتر گوگل

همه چیز درباره الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم کبوتر گوگل مانند الگوریتم ونیز برای نمایش جستجوی محلی به کار می رود. هدف از طراحی این الگوریتم با مدل های قبلی کاملا متفاوت است. در مدل کبوتر، گوگل به جای تمرکز روی سایت های بزرگ، بیشتر به کسب و کارهای محلی کمک کرده تا میزان فروش و برندینگ خود را افزایش دهند.

الگوریتم کبوتر گوگل به طور رسمی در سال ۲۰۱۴ معرفی شده و تقریبا قدیمی است اما با این حال هنوز مدیران سایت آشنایی چندانی با نحوه کار با آن نداشته و بیشتر تمرکز خود را روی اصلاح موارد فنی می گذارند. طی چند سال اخیر رقبای اینترنتی در هر گروه زیاد شده و نمایش لینک در صفحه اول برای بسیاری از سایت های فروشگاهی کاری سخت و پیچیده به حساب می آید. الگوریتم کبوتر گوگل راهی است که کسب و کارهای محلی از طریق آن می توانند فروش خود را بالا برده و برندینگ انجام دهند.

هدف از طراحی الگوریتم کبوتر گوگل

اگر شما هم از طرفداران خرید اینترنتی هستید، حتما بارها و بارها تاثیر الگوریتم گوگل در سئو و نتایج آن را مشاهده کرده اید. قبلا هم اشاره کردیم هدف از طراحی الگوریتم کبوتر گوگل با بقیه الگوریتم ها متفاوت است. هدف اصلی از طراحی کبوتر این است که کسب و کارهای محلی که دارای سایت قوی هستند، در نتایج بالای گوگل قرار بگیرند.

الگوریتم کبوتر گوگل در واقع شبیه همان گوگل مپ است که شرگت گوگل با معرفی آن سعی کرده به سایت های کوچک و محلی برای حضور در نتایج اول خود شانس بدهد.

 الگوریتم کبوتر گوگل

تغییرات الگوریتم گوگل

گوگل صدها سیگنال برای رتبه بندی خود در بخش های جستجو و نقشه قرار داده که قابلیت جستجوی محلی را به طرز شگفت آوری بهبود می دهد. پارامترهای مکان یابی در الگوریتم کبوتر گوگل دچار تغییراتی شده که به کمک آن ها می توان کسب و کارهای محلی را شناسایی و به کاربر نشان داد.

قبل پیدایش الگوریتم کبوتر اگر  کلمه رستوران های نزدیک من را جستجو می کردید، گوگل لیست تمام رستوران های تهران را برای شما نمایش می داد. اما الان اگر همین کلمه را سرچ کنید، رستوران های نزدیک محل زندگیتان در لیست نتایج به شما نشان داده می شود.

تغییرات الگوریتم کبوتر مربوط به رفع مشکلات فنی آن است. مهم ترین نکته ای که صاحبان کسب و کار باید به آن توجه کنند این است  که سایت هایشان را با کلمه کلیدی های مبتنی بر مکان بهینه کنند. به عبارت بهتر به جای تمرکز روی عبارت های کلی، از عبارت های تخصصی تر استفاده کنند.

کاربردهای الگوریتم کبوتر

گوگل برای رتبه بندی سایت ها عوامل مختلفی را در نظر می گیرد. تاکید اصلی گوگل این است که مدیران سایت و کارشناسان سئو نباید تنها روی یک عامل خاص تمرکز کرده و باید تمام عوامل را در نظر بگیرند. گوگل توضیح چندانی درباره الگوریتم Pigeon ارائه نداده است.

الگوریتم کبوتر گوگل در یک نگاه

نتایج نشان داده شده قبل و بعد پیدایش الگوریتم کبوتر با هم متفاوت بودند. در حال حاضر و با روی کار آمدن Pigeon نتایج در گوگل مپ و Google SERP یکسان تر شده است.

الگوریتم کبوتر گوگل به سایت ها این امکان را داده تا جستجوی خود را بر اساس موقعیت مکانی و عبارت های دقیق انجام دهند. استفاده از این الگوریتم به کاربران این امکان را داده تا خیلی سریع و آسان محصول یا خدمات مورد نظرشان را انتخاب کنند.

 الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم Pigeon علاوه بر نمایش سایت های محلی، نگاه دقیق تری به کلمات و عبارت های سرچ شده می اندازد.

ابزارهای گوگل بر اساس نحوه کار الگوریتم Pigeon بهینه شده تا نتیجه اصلی را نمایش دهند. تمام این عوامل در کنار هم باعث می شود کسب و کارهای محلی در صفحه اول  گوگل نمایش پیدا کنند. به همین دلیل شاهد افزایش بازدید در این سایت ها خواهیم بود.

گوگل در الگوریتم کبوتر خود از دایکتوری های محلی هم استفاده کرده و کلمات مترادف یا غلط املایی در نتایج جستجو تاثیر ندارند.

الگوریتم کبوتر گوگل برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ برای کمک به کسب و کارهای محلی به وجود آمد. هدف از طراحی این الگوریتم، افزایش بازدید و سئوی محلی کسب و کارهای کوچک بود. برای استفاده از این الگوریتم کاربردی گوگل قبل هر چیز لازم است کارشناسان سئو، سایت خود را در دایرکتوری های محلی و گوگل مپ وارد کنند همچنین صفحات خود را بر اساس عبارت های کلیدی و کلمات نزدیک به محل کار یا زندگی خود بهینه کنند.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

مطالب پیشنهادی:

از الگوریتم ونیز گوگل چه می دانید؟

همه چیز درباره الگوریتم گوگل پاندا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *