جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

۱۱ ویژگی جذاب اندروید

آشنایی با ویژگی‌های جدید اندروید

اندروید یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین سیستم عامل‌های حال حاضر است که اغلب شرکت‌های سازنده اسمارت فون (گوشی‌های هوشمند) در محصولات خود از آن استفاده می‌کنند.

اگر شما هم به تازگی صاحب یکی از گوشی‌های پیکسل شده‌اید، احتمالاً با برخی از ویژگی‌های جدید اندروید تا حد زیادی آشنا هستید.

در این مقاله مهم‌ترین ویژگی‌های این سیستم عامل  که سبب محبوبیت آن میان کاربران شده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آشنایی با خصوصیات نسخه جدید android

حتماً تا به حال با ویژگی‌هایی مانند دارک مود و gesture navigation آشنا شده‌اید اما نسخه ۱۰ اندروید قابلیت‌های دیگری نیز داشته که در ادامه بیان خواهند شد.

روش تست ویژگی‌های دارک مود و gesture navigation

برای امتحان ویژگی‌های فوق کافیست گزینه Developers را فعال کنید. گزینه فوق به طور پیش فرض در حالت مخفی قرار دارد. لذا برای فعالسازی آن  ابتدا وارد تنظیمات گوشی شده سپس ۷ بار به طور سریع روی منوی Build number ضربه بزنید.

بعد انجام این کار وارد تنظیمات منوی اصلی شده و گزینه Advanced را انتخاب کرده تا Developer options را مشاهده کنید.

تب مکالمات در بخش اعلان‌ها چیست؟

یکی از اهداف طراحان android دسترسی سریع کاربران به مکالمات است به همین دلیل امروزه در بخش اعلان‌ها (نوتیفیکیشن) اسمارت فون تغییراتی ایجاد شده که بر اساس آن هنگام دریافت پیام جدید از برنامه‌های پیام رسان مانند واتس آپ، این پیام‌ها در قسمت بالای گوشی (بخش اعلان‌ها) نمایش می‌یابد.

اندروید

شناورشدن چت ها در android

یکی دیگر از قابلیت‌های منحصر به فرد android، شناور کردن چت‌هاست. به این معنی که هنگام شناور شدن یک آیکون دایره‌ای شکل در رابط کاربری ایجاد شده که با ورود به سایر برنامه‌ها همچنان در پس زمینه باقی می‌ماند.

با ضربه روی این آیکون وارد چت شده و به کار خود ادامه می‌دهید همچنین بعد اتمام کار دوباره روی همان دایره ضربه زده تا آیکون مورد نظر شناور شود.

تغییرات بخش Recents در جدیدترین نسخه android

Recents فضایی برای مشاهده برنامه‌های فعال است که در نسخه جدید اندروید ۳ گزینه Screenshot، Select و Share در بخش پایینی صفحه نمایش قرار می‌گیرند.

تغییر ابزارهای داخلی برای ضبط ویدئو

بسیاری از گوشی‌های اندروید مجهز به ابزار داخلی برای ضبط ویدئو بوده که برای استفاده از آن کافیست به بخش Quick Settings (تنظیمات سریع) مراجعه کرده یا روی آیکون Screen Record ضربه بزنید.

نسخه جدید اندروید امکان ضبط صدا از طریق میکروفون و فعالسازی تاچ‌های نمایشگر را برای کاربران فراهم می‌کند.

تغییر رابط کاربری برای ثبت اسکرین شات

ثبت اسکرین شات در نسخه‌های قدیم اندروید هم وجود داشته اما در نسخه‌های جدید (اندروید ۱۰ و ۱۱) با تغییرات محسوسی رو به رو خواهید شد.

بعد ثبت اسکرین شات در اندروید ۱۱، تصویر در بخش پایینی سمت چپ قرار گرفته و به ۲ گزینه برای اشتراک گذاری و ویرایش تصویر دسترسی پیدا می‌کنید. برای بستن این ویژگی می‌توان روی علانت ضربدر ضربه زد.

اندروید

روش‌های جدید برای کنترل گوشی هوشمند

دکمه پاور گوشی را نگه داشته تا منوی جدیدی نمایش یابد به این ترتیب علاوه بر ثبت کارت‌های اعتباری، گوشی هوشمند خود را به روش خانگی کنترل و مدیریت می‌کنید.

قرارگیری برنامه‌ها در هوم اسکرین

خوشبختانه از نسخه ۹ به بعد اندروید کاربران می‌توانند اپلیکیشن های پیشنهادی خود را در بخش app drawer مشاهده کرده و به آن‌ها دسترسی داشته باشند. در اندروید ۱۱ این برنامه‌ها در هوم اسکرین ذخیره شده و به راحتی فعال/ غیر فعال می‌شوند.

 

اندروید

چگونگی بهبود کیفیت پخش فیلم و موسیقی در android

اغلب کاربران به دنبال افزایش کیفیت پخش موسیقی یا فیلم در گوشی خود هستند که نسخه ۱۱ اندروید این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرده و با استفاده از آن دیگر نیازی به نصب اکولایزرهای مختلف نیست.

مجوزهای یکبار مصرف در اندروید

نسخه‌های جدید اندروید مجهز به مجوزهای یکبار مصرف هستند که بر اساس آن برای هر نرم افزار یکبار مجوز مصرف صادر شده و با غیر فعالسازی برنامه این قابلیت از کار می افتد.

قابلیت ریست خودکار مجوزها

auto-reset feature یکی از قابلیت‌های بی نظیر اندروید است که بر اساس آن اگر برای مدتی از اپلیکیشن خاصی استفاده نکنید، مجوز مصرف آن به طور خودکار حذف شده و برای استفاده مجدد از این نرم افزار باید بار دیگر این مجوزها را تأیید کنید.

دیباگ گوشی به طور مستقیم در android

قابلیت فوق امکان ارسال دستورهای ADB از کامپیوتر به گوشی اندروید را دارد. برای این کار فقط کافیست هر ۲ دستگاه به وای فای متصل باشند.

android یکی از محبوب‌ترین سیستم عامل‌های به کار رفته در گوشی‌های هوشمند است. قابلیت‌های این سیستم عامل هوشمند همواره در حال تغییر بوده و نیازهای کاربران را تا حد زیادی برطرف می‌کند.

در این مقاله برخی از قابلیت‌های جذاب نسخه جدید اندروید بیان شد. برای آشنایی بیشتر با سایر قابلیت‌های اندروید و استفاده از آن‌ها به ویدئوی ” آموزش جامع آشنایی با قابلیت‌های اندروید” مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *