جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

۶ نکته ضروری برای موفقیت در سخنرانی

تقویت مهارت فن بیان برای موفقیت در سخنرانی

برای موفقیت در سخنرانی راه های گوناگونی وجود دارد که یکی از آن ها تقویت مهارت فن بیان است. توانایی سخنرانی به شما این امکان را داده تا مهارت های شخصی خود را ارتقا داده و به فردی جذاب تبدیل شوید. برای موفقیت در سخنرانی لازم است ابتدا مهارت فن بیان خود را تقویت کنید.

در ادامه قصد داریم شما را با ۶ تکنیک فوق العاده برای موفقیت در سخنرانی آشنا کنیم.

اهمیت فن بیان برای موفقیت در سخنرانی

تصور کنید در یک سخنرانی حضور پیدا کرده اید و سخنران از فن بیان خوبی برخوردار نمی باشد. در این شرایط چه احساسی دارید؟ حتما بعد مدت کوتاهی احساس کلافگی یا خواب آلودگی پیدا  خواهید کرد. همچنین اگر در انتهای سخنرانی درباره آن از شما سوالاتی بپرسند، چیز زیادی به یاد نخواهید داشت.

در مقابل اگر در یک سخنرانی شرکت کنید که سخنران آن فن بیان خوبی داشته و کلمات را با تن صدای متفاوت و هیجان انگیز بیان می کند، هیجان وی به شما نیز منتقل شده و از شنیدن مطالب سخنرانی فوق لذت می برید.

برای موفقیت در سخنرانی چه کنیم؟

مثال های بالا به شما اهمیت فن بیان و تاثیر آن در موفقیت در سخنرانی را نشان دادند. در ادامه نکات مهم و اساسی برای تقویت مهارت فن بیان معرفی خواهند شد.

برای مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله ” ۳ مزیت مهم فن بیان در زندگی کاری افراد” هم مراجعه کنید.

تغییر تن صدا، راهکار  تقویت اعتماد به نفس

یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام سخنرانی به آن توجه کنید، تغییر تن صدا هنگام صحبت کردن است. این کار باعث می شود مخاطبان هنگام سخنرانی خسته و کسل نشوند.

قبل سخنرانی حنجره تان را آماده کنید

برای جلوگیری از گرفتگی صدا یا خارش گلو قبل سخنرانی از نوشیدن آب یخ خودداری کنید. سعی کنید در طول سخنرانی آب ولرم نوشیده تا گلویتان کمی مرطوب شود.

برای موفقیت در سخنرانی، خیلی بلند صحبت نکنید.

لبخند فراموش نشود

برای موفقیت در سخنرانی، صحبت های خود را با لبخند شروع کنید. این کار تاثیرکذاری مطالب شما را دوچندان کرده و حس اعتماد و صمیمیت بیشتری بین شما و مخاطبانتان ایجاد می کند.

آشنایی با محیط قبل شروع سخنرانی

برای جلوگیری از استرس و موفقیت در سخنرانی، حتما قبل شروع جلسه با محیط آشنایی کافی پیدا کنید. اگر امکان فراهم کردن این موصوع برایتان وجود ندارد، می توانید فضایی را شبیه سازی کنید.

با تلفظ صحیح کلمات آشنا شوید

گاهی اوقات ادای یک کلمه نادرست می تواند اعتماد به نفس شما را حین سخنرانی کاهش داده و حس بدی به مخاطبینتان منتقل کند، برای جلوگیری از این کار حتما مطالب مهم را دسته بندی کرده و آن ها را به گونه ای مرتب کنید تا در مدت سخنرانی تمام مطالب بیان شوند.

آراستگی ظاهر را فراموش نکنید

داشتن ظاهر آراسته و مرتب به تقویت اعتماد به نفس شما کمک کرده همچنین باعث تقویت فن بیان شما هم می شود.

شاید در نگاه اول این موضوع چندان پر اهمیت به نظر نیاید اما نداشتن ظاهر مناسب تاثیرپذیری کلام شما در مخاطب را کاهش می دهد. از طرفی ممکن است مخاطب توجه خود را به ظاهر شما معطوف کرده و موضوع اصلی سخنرانی را متوجه نشود.

موفقیت در سخنرانی مستلزم داشتن مهارت فن بیان و توانایی بالا در برقراری ارتباط با مخاطب است. در این مقاله سعی کردیم شما را با ۶ تکنیک مهم برای تقویت مهارت فن بیان آشنا کردیم. برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *