جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آشنایی با تکنیک های مهم مدیریت

از تکنیک های مهم مدیریت چه می دانید؟

تکنیک های مهم مدیریت مجموعه ویژگی ها و توانایی های یک مدیر است که به کمک آن ها می تواند مسئولیت های خود را به درستی انجام دهد. این تکنیک ها به مدیران کمک کرده تا در مواقع بحرانی و حساس تصمیمات درستی گرفته و مشکلات را به سرعت رفع کنند.

مدیران می توانند با پرورش مهارت های فردی و اجتماعی خود سازمان خود را به درستی رهبری و هدایت کنند. یک مدیر موفق علاوه بر انجام مسئولیت های خود باید از فعال بودن تمام بخش های شرکتش مطمئن باشد.

تکنیک های مهم مدیریت از نظر کاتز

رابرت کاتز روانشناس آمریکایی برای یک مدیر موفق ۳ ویژگی مهم شناسایی و معرفی کرده است:

مهارت های فنی

یک مدیر موفق باید بتواند تکنیک های مختلف را بر اساس دانش و توانایی خود شناسایی کرده و آن ها را در جای خود به درستی به کار ببرد. مجموعه تمام این توانمندی ها در کنار هم مهارت های فنی یک مدیر را تشکیل می دهند.

مهارت های ادراکی

مدیران با استفاده از مهارت های ادراکی می توانند مشکلات موجود را تحلیل کرده و یک راهکار خلاقانه ارائه دهند. یکی از مهم ترین تکنیک های مدیریت، پیش بینی است.

مهارت های فردی/ انسانی، تکنیک مهم مدیریت

توانمندی های یک مدیر در ارتباط موثر با دیگران را شامل می شود. انگیزه دادن به کارکنان یکی از مهارت های انسانی تلقی می شود.

پیشنهاد مطالعه: اصول ۵ گانه مدیریت منابع انسانی

تکنیک های مهم مدیریت

یک مدیر موفق چه مهارت هایی دارد؟

اغلب مدیران موفق دارای یکسری مهارت ها و توانمندی های مشترک هستند که در این بخش به آن ها اشاره می شود.

برنامه ریزی، یکی از تکنیک های مهم مدیریت

برنامه ریزی یکی از امور مهم و حیاتی در یک شرکت یا سازمان است. مهارت برنامه ریزی یعنی یک مدیر باید بتواند فعالیت های شرکت خود را در راستای دستورالعمل ها سازمان دهی کند. برنامه ریزی شامل تعیین هدف های قابل دسترسی، تعیین وظایف کارمندان برای دستیابی به هدف تعیین شده و توسعه استراتژی های سازمان است.

ارتباط موثر

یکی از مهارت های مهم مدیریت، برقراری ارتباط موثر با کارمندان است. ارتباط موثر شامل چگونگی اشتراک گذاری اطلاعات و ارتباط مدیر با اعضای تیمش است. یک مدیر موفق می تواند به خوبی با کارکنانش ارتباط برقرار کرده و با برنامه ریزی دقیق به هدف های خود دست یابد.

تصمیم گیری درست و به موقع

یکی دیگر از مهارت های مهم مدیریت، تصمیم گیری درست و به موقع است. به عبارت بهتر یک مدیر باید بتواند در مواقع حساس و بحرانی یک تصمیم درست برای شرکت یا سازمان خود بگیرد. در غیر این صورت بعد مدتی با شکست مواجه می شود.

تفویض اختیارات به کارمندان، یکی از تکنیک های مهم مدیریت

یک مدیر موفق به خوبی می داند که اختیاراتی را باید در اختیار کارمندانش قرار دهد. این کار باعث صرفه جویی در وقت و هزینه مدیران و افزایش بهره وری آن ها خواهد شد.

تکنیک حل مسئله

یک مدیر خوب باید توانایی مقابله با مشکلات و رفع آن ها را داشته باشد. توانایی حل مسئله یعنی ابتدا مشکلات را شناسایی کنیم سپس بهترین راه حل را برای رفع آن ها بیابیم.

به کارمندان خود انگیزه دهید

اغلب مدیران  موفق در موقعیت های مختلف به کارمندانشان انگیزه می دهند. راه های زیادی برای انگیزه دادن به کارمندان وجود دارد که یک مدیر باید آن ها را شناسایی کرده و در زمان مناسب استفاده کند.

در این مقاله سعی کردیم شما را با تکنیک های مهم مدیریت آشنا کنیم. برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *