جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آشنایی با تکنیک های موثر برای موفقیت در بازار بورس

گام‌های مؤثر برای موفقیت در بازار بورس

همه افراد تازه کار در بازار بورس اغلب به دنبال تکنیک‌هایی برای افزایش دارایی و موفقیت در این بازار هستند. افراد موفق معمولاً ویژگی‌هایی مانند تمرکز، اشتیاق، قابلیت تصمیم گیری و مهارت‌های دیگری دارند اما مسئله در بازار بورس کمی متفاوت است و افراد قبل ورود به آن باید با مهارت‌های روانشناسی و تکنیک‌های بورس آشنا باشند.

در این مقاله شما را با گام‌هایی جهت موفقیت در بازار بورس و سرمایه آشنا کرده تا با مطالعه آن‌ها مهارت‌های خود را در این زمینه افزایش دهید.

ویژگی‌های افراد موفق در بازار بورس

مهم‌ترین ویژگی افراد موفق در بازار بورس انضباط و نظم در معامله گری است. نظم و انضباط به معنای داشتن ظاهری آراسته و تکنیک‌های ارتباطی نبوده و به معنای رعایت اصول و قواعد سرمایه گذاری یا ترید است.

نظم و انضباط در بازار بورس کاملاً صفر و یکی بوده و هیچ حد وسطی ندارد.

 

بازار بورس

تمایل زیاد به یادگیری

بازار معامله گری و بورس در کل دنیا در حال تغییر و دارای استراتژی‌های متفاوتی است که یک معامله گر موفق باید خود را نسبت به این تغییرات کاملاً آماده و انعطاف پذیر کند.

وجود اینترنت در دنیای امروز دسترسی به این تغییرات و استراتژی‌ها را تا حد زیادی آسان نموده اما در هر حال باید نسبت به تغییرات ایجاد شده باید انعطاف پذیر بود.

از شکست‌های خود درس بگیرید

تمام تحلیل گران در ابتدای کار حتی بعد چندین سال کار در بازار بورس ضررهای مالی جدی می‌کنند بنابراین برای موفقیت در معامله گری باید این ضررها را قبول کرده و از آن‌ها درس لازم را بگیرید.

دنباله رو دیگران نباشید

سرمایه گذاری شما در بورس منعکس کننده شخصیت شماست بنابراین برای موفقیت هرگز دنباله رو دیگران نباشید. البته استفاده از تجربیات دیگران در سرمایه گذاری نه تنها زیان نداشته بلکه شما را با استراتژی‌های متفاوت آشنا می‌کند.

کپی کننده نباشید

سبک شخصی خود را دنبال کرده و هرگز استراتژی‌های دیگران را دنبال نکنید. شرط موفقیت در بازار سهام داشتن ایده و خلاقیت در تصمیم گیری است که این کار تنها به عهده خودتان است.

احساسات خود را مدیریت کنید

یک تحلیلگر باید بداند احساساتش بزرگترین دشمن اوست و واکنش بیش از حد به این احساسات می‌تواند بسیار مخرب باشد.

یک تحلیلگر موفق احساسات خود را سرکوب نکرده بلکه آن را مدیریت کرده و رویکردی عاقلانه در پیش می‌گیرد.

ترید پیشگیرانه چیست؟

اصطلاح Proactive یا ترید پیشگیرانه یعنی به جای واکنش به رویدادها، بازار را از طریق دانسته‌های قبلی خود و دیگران درک کنید.

یادیگری خود را افزایش دهید

یکی دیگر از تکنیک‌های موفقیت در بازار بورس یادگیری جنبه‌های مختلف معامله گری است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: یادگیری امواج الیوت، الگوهای هارمونیک و بسیاری روش‌های دیگر که با یادگیری آن‌ها می‌توانید مهارت‌های خود را افزایش دهید.

برای موفقیت در بازار سرمایه باید ابتدا نحوه کارکرد بازارها و تاثیرگذاری آن‌ها بر یکدیگر را درک کرده سپس تصمیم‌های مناسبی در زمینه خرید و فروش سهام اتخاذ کنید.

استادیاری جامع‌ترین منبع آموزش مجازی است که خدماتی در زمینه فروش و انتشار انواع محتوای آموزشی به اساتید دانشگاه، مدرسین، مؤلفین، دانشجویان و کلیه افرادی که تمایل به یادگیری دارند، ارائه می‌دهد.

برای خرید کتاب‌هایی در زمینه بورس و سهام به بخش کتاب‌های الکترونیک و دسته بندی کتاب بورس و سهام سایت مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *