جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آشنایی با مفهوم تریدینگ در بازار بورس

آشنایی با مبانی تریدینگ در بورس

تریدینگ یا معامله گری به خرید و فروش، داد و ستد و تجارت در بورس گفته و در گذشته در قالب مبادله کالا با کالا انجام می‌شد اما با پیشرفت تکنولوژی و ورود اینترنت سبک آن تغییر کرد.

مفهوم تریدینگ به زبان ساده

افراد از زمان‌های گذشته و پس از اختراع پول در حال انجام معامله و ترید هستند حتی شما زمانیکه بابت خرید بستنی پول پرداخت می‌کنید، در واقع‌ترید می‌کنید.

روش معامله گری و تریدینگ با اختراع ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین به کلی تغییر کرده و شکل جدیدتری پیدا کرد. معامله گری در ارزهای دیجیتال کاربرد بیشتری از بازارهای موازی داشته زیرا این حوزه گاهی نوسانات چند هزار دلاری داشته و افراد با اعمال روش‌های مختلف سود بیشتری از سرمایه گذاری در بازار بورس و سهام به دست می‌آورند.

 

تریدینگ

آشنایی با مزایای تریدینگ در بورس

معامله گری مزایای زیادی نسبت به سرمایه گذاری داشته و به افراد آزادی بیشتری در داد و ستد می‌دهد از طرفی امکان شروع با سرمایه پایین برای اشخاص وجود دارد.

سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال به مدرک تحصیلی خاصی نیاز نداشته و قدرت نقدشوندگی آن نسبت به روش‌های دیگر بالاتر است.

خطرات سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال

معامله گری در بازار نیاز به نظم، پیگیری و یادگیری مداوم داشته همچنین ممکن است مقدار زیادی سرمایه خود را در همان اول کار از دست بدهید. استرس ناشی از کار زیاد با کامپیوتر آسیب‌های زیادی به مغز و چشم وارد کرده همچنین وجود تحریم‌های بسیار از طرف کشورهای اروپایی و آمریکایی ایرانیان را تهدید می‌کند.

تریدینگ چه تفاوتی با سرمایه گذاری دارد؟

اغلب سرمایه گذاران برای افزایش دارایی خود از ۲ روش بلند مدت و کوتاه مدت استفاده کرده در حالی که اغلب معامله گران ارز دیجیتال از معاملات کوتاه مدت حتی لحظه‌ای استفاده می‌کنند تا سرمایه خود را یک شبه چندین برابر کنند.

معامله گران حرفه‌ای در بازارهای مالی از ۲ ویژگی به عنوان برگ برنده استفاده کرده که عبارتند از:

  • معاملات دو طرفه؛
  • اهرم یا لوریج؛

در معاملات دوطرفه فرد حتی از زیان یک سهم هم سود کرده و اساس این روش کاملاً شبیه شرط بندی است.

فرض کنید قیمت دلار قرار است پایین بیاید و شما آن را پیش بینی کرده‌اید در این صورت با یک صرافی قراردادی برپایه آن امضا کرده و بعد کاهش قیمت دلار سود می‌کنید.

لوریج چیست؟

لوریج یا اهرم در بازارهای مالی معادل جندین برابر سود و ریسک است. مثلاً شما با ۱ دلار می‌توانید معامله‌ای با حجم ۱۰۰ دلار انجام داده و سود بیشتری کسب کنید.

نکته: این روش ریسک بالایی در انجام معامله داشته بنابراین قبل انجام آن حتماً اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید.

معامله گران تریدینگ معمولاً از چه روش‌هایی استفاده می‌کنند؟

معامله گری (تریدینگ) روش‌های مختلفی داشته که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

خرید و فروش فوری

Scalping یا خرید و فروش فوری روشی است که در آن معامله گر با سود کم معامله‌ای در حدد چند ثانیه یا دقیقه بسته و با مهارت بالا سعی در استفاده از اهرم دارد.

خرید و فروش روزانه چیست؟

روش فوق به مدت زمان بیشتری برای کسب سود نیاز داشته اما سرمایه گذار سود بیشتری کسب می‌کند.

Swing Trading

یکی از جذاب‌ترین روش‌های تریدینگ و به معنای خرید و فروش نوسانی است. در این روش تحلیل گر با استفاده از اصول تحلیل تکنیکال سعی در پیش بینی قیمت آینده ارز دیجیتال دارد و با انجام معاملات متعدد سعی در افزایش یا کاهش قیمت سهام مورد نظر دارد.

روش Position Trading (موقعیت گیری)

اساس آن بر پایه سرمایه گذاری بوده و معامله گر بعد خرید یک سهم منتظر افزایش قیمت آن مانده سپس بلافاصله آن را می‌فروشد.

در این مقاله سعی کردیم شما را با مفهوم تردینگ در بازار ارز دیجیتال آشنا کنیم. شما می‌توانید جهت آشنایی بیشتر با مبانی سرمایه گذاری در بورس به مقاله “ آشنایی با مبانی کلی بورس” مراجعه کرده یا کتاب آشنایی با مفاهیم بورس اوراق بهادار نوشته محمدرضا مهران فر را مطالعه کنید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *