جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آشنایی با کاربردهای تبلیغات کلیکی در بازاریابی

همه چیز درباره تبلیغات کلیکی در بازاریابی

امروزه با پیشرفت و توسعه کسب و کارهای آنلاین روش های تبلیغات سنتی جای خود را به تبلیغات آنلاین داده و مخاطب های بیشتری را به خود جذب می کند. تبلیغات کلیکی یکی از روش های رایج بازاریابی است که باعث رشد کسب و کار شما می شود. در این مقاله ابتدا شما را با مفهوم تبلیغات کلیکی آشنا کرده سپس مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

تبلیغات کلیکی در بازاریابی

یکی از روش های رایج تبلیغات و بازاریابی است که فرد تبلیغ کننده طبق تعداد کلیک هایی که در فضای مجازی روی محتوایش زده می شود به تبلیغ دهنده هزینه پرداخت می کند. به این ترتیب هر اندازه کلیک روی محتوا کمتر باشد، هزینه کمتری بابت آن پرداخت می شود.

تبلیغات کلیکی در بازاریابی

تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو

یکی از روش های تبلیغات کلیکی استفاده از موتورهای جستجو است. این نوع تبلیغات در گوگل با نشانه AD که همان مخفف advertising است، مشخص می شوند. ۳ موتور جستجوی برتر برای انجام تبلیغات کلیکی عبارتند از: گوگل، بینگ و یاهو.

تبلیغات کلیکی معمولا به صورت مزایده برگزار شده و برای هر کلمه کلیدی قیمت متفاوتی اعلام می شود. البته این کار به راحتی انجام نمی شود. معیارهای مختلفی برای تبلیغات کلیکی در نظر گرفته می شود به عنوان مثال موتورهای جستجو قبل تبلیغات کلیکی صفحات مورد نظر را بررسی می کنند. در ادامه انواع تبلیغات کلیکی مورد بررسی قرار می گیرند.

آشنایی با انواع تبلیغات کلیکی

یکی از محبوب ترین روش ها برای تبلیغ برندهای بزرگ، تبلیغ همسان است. در این نوع تبلیغ محتواها اغلب در قالب متن یا تصویر به کاربر ارائه می شوند.

تبلیغ در جستجو

در این نوع تبلیغات زمانی که کاربر عبارتی را جستجو می کند کلیه محتواهای تبلیغاتی در نتایج جستجوی او نمایش داده می شوند. یکی از مثال های کاربردی این نوع تبلیغات کلیکی را می توان google ads در نظر گرفت. در تبلیغات گوگل تبلیغ کننده کلمه مرتبط با کسب و کار خود را انتخاب کرده و گوگل عبارت مورد نظر را بررسی کرده و کلیه محتواهای تبلیغاتی مرتبط را به کاربر نشان می دهد.

مزایای استفاده از تبلیغات کلیکی در کسب و کار

مهم ترین مزیت استفاده از این روش مقرون به صرفه بودن آن است. به این صورت که کاربر طبق تعداد کلیک هایی که روی محتوایش انجام می شود به تبلیغ کننده پول پرداخت می کند. مزیت این کار این است که برای تعداد نمایش نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

تبلیغات کلیکی در بازاریابی

تبلیغات کلیکی هدفمند است

مزیت بعدی که باعث محبوبیت این روش بین کاربران می شود این است که در تبلیغات کلیکی می توانید کمپین ها را به صورت هدفمند مدیریت و کنترل کنید. به عنوان مثال ساعت هایی که کاربران از تلفن همراه استفاده کرده را مدیریت کنید.

تجزیه و تحلیل دقیق محتوا

معمولا در پلتفرم های تبلیغات کلیکی می توانید گزارش هزینه های خود را مشاهده کرده و اطلاعات مربوط به کمپین تبلیغاتی خود را مدیریت کنید. تجزیه و تحلیل تبلیغات کلیکی توسط ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس یا google tag manager انجام می شود.

سرعت بالای تبلیغات کلیکی

تبلیغات سنتی بسیار طولانی و زمان بر هستند در حالی که در تبلیغات کلیکی از زمان تصمیم گیری تا اجرا تنها نیم ساعت زمان می گذارید.

معایب استفاده از تبلیغات کلیکی

یکی از بزرگترین نقطه ضعف های تبلیغات کلیکی این است که تجزیه و تحلیل داده ها معمولا زمان زیادی می برد همچنین نیاز به تجربه و دانش کافی هم دارد. زیرا ممکن است هزینه شما در اثر استفاده نادرست از تبلیغات کلیکی به هدر برود.

هزینه ای که برای کمپین های تبلیغاتی در نظر می گیرید معمولا بعد مدتی تمام می شود. در حالی که برای انجام تبلیغات کلیکی نیاز به یک هزینه دائمی دارید. نقطه ضعف دیگر این نوع تبلیغات این است که تمام کلیک هایی که روی محتوای شما زده می شود لزوما منجر به خرید نمی شود. بنابراین برای تبدیل کاربر به مشتری وفادار باید با اصول تبلیغات و بازاریابی آشنا باشید.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه: اهمیت تبلیغات بنری در کسب و کارهای آنلاین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *