جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آموزش اصول مدیریت زمان

تکنیک‌های اصول مدیریت زمان

آموزش اصول مدیریت زمان یکی از مهارت‌های ضروری برای هر فرد است. حتماً بارها و بارها جمله “الان وقت ندارم” را از اطرافیان خود شنیده‌اید. کمبود زمان یکی از دغدغه‌های اساسی افراد در دنیای امروز است.

اغلب افراد مهارت مدیریت زمان را بلد نیستند. از این رو در این مقاله تصمیم گرفتیم تا مدیریت زمان را به شما آموزش دهیم.

آشنایی با مفهوم و اصول مدیریت زمان

متاسفانه اغلب کسب و کارها به دلیل عدم آشنایی با تکنیک مدیریت زمان هنوز قادر به بروز تمام توانایی‌های خود نیستند. پس مسئله زمان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به طور جدی به آن بپردازیم.

حال سؤال اصلی اینکه چگونه مهارت کنترل زمان  را یاد بگیریم؟

 

 

اصول مدیریت زمان

آشنایی با روش‌های کنترل زمان

مهم‌ترین تکنیک‌های صرفه جویی در زمان عبارتند از:

تهیه لیست روزانه

یکی از قدرتمندترین راه‌های مدیریت زمان، تهیه لیست روزانه است. به این ترتیب شما در این لیست کارهای فوری، کوچک و بزرگ خود را نوشته و بر اساس اولویت آن‌ها را انجام می‌دهید.

اولویت بندی کارها

بعد تهیه لیست کارهای روزانه، آن‌ها را اولویت بندی کنید. این روش به شما کمک کرده تا کارهای پراهمیت خود را شناسایی کنید و از انجام آن‌ها مطمئن شوید.

کنترل تمرکز یکی از اصول مدیریت زمان

متاسفانه اغلب افراد در انجام امور ضروری دچار حواس پرتی می‌شوند. تحقیقات نشانگر این است که مغز انسان بعد هر حواس پرتی برای بازیابی تمرکز به ۲۳ دقیقه زمان نیاز دارد.

تمام این عوامل دست به دست هم داده تا شما را از انجام امور ضروری زندگیتان باز دارد.

روز خود را زمان بندی کنید

زمان بندی یکی از راه‌های سازنده کنترل زمان است که شما را در انجام امور خود کمک می‌کند. برای زمان بندی اصولی کارهای خود معمولاً امور مدیریتی مانند تماس‌ها، برنامه ریزی و کنترل ایمیل‌ها و چت‌های دریافتی را در مدت زمان کوتاهی انجام دهید.

بیشتر زمان خود را برای انجام کارهای دقیق‌تر و تحلیلی بگذارید.

 

اصول مدیریت زمان

نتیجه گرا باشید

حتماً قبل انجام یک کار به نتیجه آن فکر کنید. برای مثال اگر به یک جلسه کاری برای بستن قرارداد می‌روید، تمام تمرکز خود را روی این مطلب بگذارید و از مطالب حاشیه‌ای بپرهیزید.

برای کارهای خود محدودیت زمانی بگذارید

برای موفقیت در کنترل زمان باید علاوه بر نتیجه گرایی، برای کارهای روزانه خود محدودیت زمانی در نظر بگیرید. یکی دیگر از اصول مدیریت زمان این است که برنامه کاری خود را از اول هفته مشخص کنید.

کارهای مهم خود را اول صبح انجام دهید

یکی از مهم‌ترین رازهای افراد موفق این است که امور مهم خود را صبح‌ها انجام می‌دهند. زیرا این کار باعث شده در نیمه روز کارهای مهمتان را انجام دهید و بقیه روز را با انعطاف بیشتری کار کنید.

هرگز چندین کار را با هم انجام ندهید

اگر قصد یادگیری اصول مدیریت زمان را دارید، باید از زمان خود به طور بهینه استفاده کنید. به همین دلیل هرگز ۲ کار را به طور همزمان انجام ندهید.

اما توصیه آخر اینکه هیچگاه نمی‌توان زمان را به طور کامل کنترل کرد. به عبارت بهتر زمان برای من و شما نمی‌ایستد بنابراین شما تنها قادر به تصمیم گیری درباره زمان حال هستید.

شما می‌توانید تجربیات خود در زمینه اصول مدیریت زمان را از طریق بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

برای اطلاع از تخفیف‌های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای آشنایی بیشتر با اصول مدیریت زمان، ویدئوی مدیریت کسب و کار در بحران را مشاهده کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *