جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آموزش اصول کار تیمی

آشنایی با تکنیک ها و اصول کار تیمی

معمولا افرادی که با اصول کار تیمی و تکنیک های آن آشنایی کامل دارند، در زندگی شخصی و اجتماعی خود موفق تر عمل می کنند. کار در یک شرکت یا سازمان انجام فعالیت با هدف موفقیت آن شرکت یا سازمان است. نتیجه می گیریم تمام افراد باید در راستای رسیدن به هدف شرکت به صورت گروهی با یکدیگر همکاری داشته باشند.

برای موفقیت در زندگی کاری خود لازم است با اصول کار گروهی و مهارت های آن آشنایی کامل داشته باشید.

تفکرات هماهنگ یکی از اصول کار تیمی

یکی از ابتدایی ترین اصول کار تیمی، داشتن تفکرات هماهنگ است. به عبارت دیگر در یک تیم تنها فکر یک نفر مهم نیست بلکه تمام افراد باید نظرات خود را بیان کنند. به عنوان مثال اگر ایده ای دارید که به موفقیت تیم کمک می کند، حتما آن را بیان کنید تا اعضای تیم روی آن کار کنند.

اهمیت به نظرات دیگر اعضای تیم

یکی دیگر از اصول کار گروهی، احترام به نظرات سایر اعضای تیم است. این کار باعث می شود افراد گروه کارشان را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

مدیریت کارهای خود، اصول کار تیمی

داشتن مهارت های فردی یکی از امور مهم و ضروری است که تاثیر زیادی در موفقیت تیم دارد. بنابراین بهتر است خود را به جای مدیر و کارمند گذاشته و ایرادات خود را به موقع تشخیص دهید و آن ها را برطرف کنید.

انعطاف پذیری

معمولا در انجام کارهای تیمی لازم است تا مقداری انعطاف پذیری داشته باشید. افرادی که سر حرف خود پافشاری کرده و نظرات اعضای دیگر را نمی پذیرند، افراد موفقی در تیم محسوب نمی شوند. بنابراین برای دستیابی به هدف های سازمان یا تیم مورد نظر کمی انعطاف پذیر باشید.

اصول کار تیمی

انتظارات منطقی، اصل مهم  کار تیمی

برخورد احساسی معمولا در تیم جایگاهی ندارد. بنابراین یکی از اصول کار گروهی این است که رفتار منطقی داشته باشید. قرار نیست همه افراد با نظر شما موافقت کنند. اگر مدیر یک تیم هستید، از اعضای تیم خود انتظارات منطقی داشته باشید. در غیر این صورت آن ها مسئولیت هایشان را قبول نکرده یا به درستی آن ها را انجام نمی دهند.

بررسی بازخورد، اصل نهایی کار تیمی

یکی دیگر از اصول کار گروهی، بررسی بازخوردهای اعضای گروه است. بنابراین سعی کنید بعد انجام کار حتما بازخورد آن را در تیم مورد بررسی قرار دهید. به این ترتیب ایرادات خود را شناسایی کرده و به موقع آن ها را برطرف می کنید.

دانستن اصول کار تیمی یکی از مهارت هایی است که به موفقیت شرکت یا سازمان شما کمک بسیاری می کند. در این مقاله سعی کردیم مهم ترین تکنیک های کار گروهی را معرفی کنیم.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *