جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آموزش نکات مهم در بازاریابی تلفنی

نکات طلایی برای برقراری ارتباط در بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های جذب مشتری است که هنوز هم مورد توجه اغلب مدیران کسب و کارهای بزرگ و کوچک قرار دارد. از آنجایی که مذاکره تلفنی جزء جدانشدنی کسب و کارهاست، برای موفقیت در آن حتماً باید یک برنامه مشخص داشته باشید.

بازاریابی تلفنی چیست؟

یکی از انواع بازاریابی است که در آن خدمات یا محصول از طریق تلفن به مشتری معرفی می‌شود. برای موفقیت در این نوع بازاریابی باید با تکنیک‌های مهم آن آَشنا شوید.

اصول مهم در بازاریابی تلفنی

مهم‌ترین اصول برای موفقیت در مذاکرات تلفنی عبارتند از:

بررسی طرف مقابل

وقتی برای اولین بار برای ارائه محصول یا خدمات با کسی تماس می‌گیرید، قبل هر چیز اطلاعاتی درباره میزان دانش، جایگاه و موقعیت شغلی او و… کسب کنید.

این اطلاعات به شما کمک کرده تا ارتباط بهتری با طرف مقابلتان برقرار کنید. گاهی اوقات فرد مقابل در ابتدای صحبت خودش را معرفی می‌کند، به این ترتیب کار شما تا حد زیادی آسان خواهد شد.

 

بازاریابی تلفنی

حتماً نام فرد را در ابتدای صحبت به کار ببرید

برای شروع مکالمه حتماً نام طرف مقابل را به کار ببرید. به عنوان مثال در ابتدا بگویید ” آقای اسدی؟ ” یا در صحبت با مشتریان قدیمی حتماً نام خانوادگی آن‌ها را در ابتدای مکالمه به کار ببرید. مثلاً ” سلام آقای مرادی. حالتون چطوره؟”

این کار احساس خاص بودن به مشتری القا می‌کند.

در تماس سرد از مشتری اجازه بگیرید

تماسی که در آن فروشنده هیچ اطلاعاتی از مشتری ندارد، تماس سرد نامیده می‌شود. در این نوع تماس‌ها شروع مکالمه بسیار مهم است. بسیاری از شرکت‌های بازاریابی معمولاً متن‌های از پیش تعیین شده‌ای در اختیار بازاریابان خود قرار می‌دهند و آن‌ها هم به محض شروع مکالمه جملات آن را بدون مکث تکرار می‌کنند.

متاسفانه در این گونه مکالمات مشتری در ابتدای صحبت بازاریاب با جمله “نیازی ندارم” قطع می‌کند. همچنین این روش برقراری ارتباط معمولاً نارضایتی‌های شدیدی در مخاطبین ایجاد می‌کند.

برای جلوگیری از این موارد، حتماً در شروع مکالمه از فرد مقابل اجازه بگیرید.

آرامش خود را هنگام مکالمه حفظ کنید

برای موفقیت در فروش در سخت‌ترین شرایط هم آرامش خود را حفظ کنید. گاهی اوقات در بین صحبت‌های خود حتماً سکوت کنید.

کنترل صدا هنگام مکالمه

حتماً هنگام مذاکرات تلفنی، به خصوص در زمان عصبانیت، آرامش خود را حفظ کرده و کنترل مناسبی روی صدای خود داشته باشید.

سعی کنید هنگام مکالمه نفس عمیق کشیده و لحن عمیقی داشته باشید.

بازاریابی تلفنی

تکرار کلمات مشتری

هنگام مکالمه سعی کنید کلمات مشتریان را تکرار کنید. این کار باعث شده تا مشتریان ترغیب شده و افکار و خواسته‌های خود را به راحتی بیان کنند.

خلاصه برداری از گفتار مشتریان

برای درک بهتر مشتری، در میانه مکالمه یا انتهای آن جملات خود را یکبار دیگر تکرار کنید به این ترتیب مشتری به نکات کلیدی دست پیدا کرده و موفقیت شما در بازاریابی تلفنی چندین برابر خواهد شد.

در این مقاله نکات کلیدی و حیاتی در خصوص بازاریابی تلفنی عنوان شد که با رعایت آن‌ها می‌توانید بهترین فروش تلفنی را تجربه کنید.

برای اطلاع از تخفیف‌های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *