جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آَشنایی با مبانی اولیه دیجیتال مارکتینگ

آشنایی با دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ یکی از شاخه‌های علم بازاریابی است که امروزه مورد توجه شمار زیادی از افراد و کاربران قرار گرفته زیرا مردم دیگر زمان کمتری به مطالعه روزنامه یا مشاهده تبلیغات در تلویزیون اختصاص داده و بیشتر اوقات خود را پشت لپ تاپ یا کامپیوتر هستند.

اگر شما هم به تازگی صاحب کالا یا خدمات خاصی شدید و قصد برقراری ارتباط مؤثر و موفق با مخاطبینتان را دارید، این مقاله را از دست ندهید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال به بیان ساده، تبلیغ محصول و خدمات با استفاده از دستگاه‌های الکترونیک یا اینترنت است. روش فوق شامل پیام رسانی متنی، ویدئویی، پادکست، استفاده از اپلیکشن ها، کانال‌های رادیویی و… بوده و به مدیران سازمان های مختلف امکان تجزیه و تحلیل محتوا را می‌دهد.

مقایسه تبلیغات به روش سنتی و دیجیتال

امروزه حجم تبلیغات به روش دیجیتال در کشورهای توسعه یافته به طرز باورنکردنی افزایش یافته و مدیران کسب و کارهای نوپا تمایل به استفاده از این تکنیک را دارند.

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی آفلاین در برابر دیجیتال مارکتینگ

مهم‌ترین تفاوت بازاریابی دیجیتال با سایر شاخه‌های بازاریابی، بخش تعاملی آن است. به عبارت بهتر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی امکاناتی را در اختیار کاربر قرار داده تا بدون واسطه با مشتریان خود ارتباط برقرار کند.

مزیت دیگر استفاده از بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) قابل اندازه گیری بودن آن است که اغلب با استفاده از شاخصی به نام KPI انجام می‌شود. در حالی که بازاریابی به روش آفلاین این ویژگی را ندارد.

خدمات بازاریابی دیجیتال در چند سطح بررسی می‌شود؟

خدمات بازاریابی دیجیتال معمولاً در ۲ سطح وب و شبکه‌های اجتماعی ارائه شده که در ادامه هر یک به طور جدا مورد بررسی قرار می‌گیرند.

خدمات دیجیتال مارکتینگ در بستر وب

مهم‌ترین خدماتی که با استفاده از بازاریابی دیجیتال در بستر وب انجام می‌شود عبارتند از:

  • بهبود سئو مارکتینگ؛
  • طراحی سایت؛
  • دیجیتال مارکتینگ از طریق روش‌های همسان، بنری و کلیکی؛
  • بازاریابی دیجیتال از طریق ایمیل؛
  • بازاریابی در حوزه تولید محتوا؛
  • ایجاد کمپین‌های دیجیتال مانند انجمن تولید محتوا؛
  • تبلیغات گسترده در فضای مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام؛

دیجیتال مارکتینگ

آشنایی با چالش‌های بازاریابی دیجیتال

معمولاً افرادی که قصد فعالیت در زمینه بازاریابی دیجیتال را دارند، ۳ چالش بزرگ را تجربه خواهند کرد که عبارتند از:

تنوع بالای رسانه‌های آنلاین که صاحبان مشاغل را برای برنامه ریزی دچار مشکل می‌کند؛

هزینه‌های پایین دیجیتال مارکتینگ که اغلب مدیران را دچار اشتباه کرده که این حوزه نیاز به تخصص خاصی ندارد در صورتی که برای استفاده از بازاریابی دیجیتال باید صبر و حوصله فراوانی به خرج داد.

روش‌های رفع چالش‌های دیجیتال مارکتینگ

برای رفع چالش‌های فوق در زمینه بازاریابی دیجیتال باید یک رابطه مناسب با کاربران ایجاد کرده تا انتظارات آن‌ها شناسایی و برآورده شوند.

 اهمیت بازاریابی دیجیتال در کسب و کار

امروزه بازاریابی دیجیتال محبوبیت زیادی میان کاربران کسب کرده که دلیل عمده آن دستیابی به طیف گسترده‌ای از مخاطبین است. به عبارت بهتر حوزه بازاریابی دیجیتال باید یکی از نقاط اصلی کسب و کارهای نوپا قرار گیرد تا به این وسیله صاحبان مشاغل با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و سبب رشد و توسعه شرکت خود شوند.

برای موفقیت در زمینه بازاریابی دیجیتال ابتدا باید استراتژی‌ها و اصول کلی آن را تدوین کرده سپس کاملاً طبق این برنامه ریزی عمل کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *