جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

از خطای عدم نصب افزونه چه می دانید؟

خطای عدم نصب افزونه در جوملا

اغلب کاربران جوملا سوالاتی درباره خطای عدم نصب افزونه ها و بروز رسانی این برنامه می پرسند. از این رو در این مقاله تصمیم گرفتیم شما را با دلایل بروز خطای عدم نصب افزونه در جوملا و راهکارهای رفع آن آشنا کنیم.

قبل هر چیز باید بگوییم که برای نصب افزونه در جوملا سعی کنید از زبان انگلیسی استفاده کنید. گاهی اوقات استفاده از زبان فارسی، خطاهایی در نصب افزونه به وجود می آورد. در ادامه 3 خطای مربوط به نصب افزونه در جوملا مورد بررسی قرار می گیرند.

تاثیر عدم دسترسی به آرشیو فایل ها روی نصب افزونه

خطای عدم دسترسی به آرشیو فایل ها یا Could not open archive part file معمولا زمانی رخ می دهد که کاربر به پوشه tmp دسترسی ندارد. معمولا قبل شروع نصب برنامه، فایل مورد نظر را از سرور اصلی به هاست منتقل کرده و در پوشه tmp قرار می دهد.

اگر آدرس دقیق این پوشه به درستی وارد نشود، یکی  از 2 خطای زیر رخ می دهد.

/home/[user]/public_html/tmp

/home/[user]/public_html/administrator/logs

خطای عدم نصب افزونه

راهکار رفع خطای عدم دسترسی به آرشیو فایل

برای رفع خطای مورد نظر باید عبارت user با مقدار صحیح هاست سایت شما عوض شود. اگر از مقدار دقیق هاست خود اطلاع ندارید، به بخش فایل منیجر هاست خود مراجعه کنید.

راهکار دوم این است که در برخی سرورهای لینوکس، نام پوشه خود را از home به home3 تغییر دهید. سپس آن را از طریق مدیریت فایل هاستتان بررسی کنید.

معمولا زمانی که سایت را از حالت لوکال به یک سرور دیگر منتقل می کنید، خطای عدم نصب افزونه رخ می دهد. در صورتی که مسیرهای مورد نظر به صورت خودکار تکمیل شوند، دیگر نیازی به اصلاح آن ها نیست.

عدم ساخت دایرکتوری، دلیل بروز خطای عدم نصب افزونه

گاهی اوقات خطای نصب افزونه به این دلیل به وجود می آید که جوملا قادر به ساخت دایرکتوری نیست. برای رفع این مشکل کافیست وارد پوشه tmp شده و سطح دسترسی آن را روی 755 قرار دهید. این کار از طریق نرم افزار مدیریت فایل هاست یا استفاده از نرم افزارهایی مانند akeeba admin انجام می شود.

پیشنهاد مطالعه: خطای ۴۰۴ وردپرس چیست؟

 تاثیر ارور Unable to create destination در بروز خطای عدم نصب افزونه

اگر روش های بالا را امتحان کردید اما هنوز با ارور عدم نصب افزونه مواجه شدید، ممکن است تنظیمات وب سرور سایت شما دچار مشکل شده باشد. برای رفع این مشکل کافیست قبل آپلود افزونه آن را از حالت زیپ خارج کنید سپس آن را داخل یک پوشه با نام دلخواه قرار دهید.

پوشه مورد نظر را مجدد فشرده کرده سپس آن را نصب کنید.

خطای عدم نصب افزونه

نکات مهم در رفع ارور عدم نصب افزونه

علاوه بر روش های بالا، راهکارهای زیر هم می تواند در رفع خطای عدم نصب افزونه کمک کننده باشد.

حتما مطمئن شوید که هاست شما فضای خالی دارد. در غیر این صورت ممکن است با خطای Invalid login رو به رو شوید.

حداکثر سایز مجاز آپلود فایل در سرورتان را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را افزایش دهید. برای این کار باید به هاست سایت خود مراجعه کنید.

تنظیمات PHP هاست خود را بررسی کنید.

همیشه سعی کنید آخرین ورژن جوملا و PHP را روی سیستم خود نصب کنید.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *