جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

اهمیت آموزش موتور یونیتی در طراحی بازی های ویدئویی

آشنایی با کاربردهای آموزش موتور یونیتی

آموزش موتور یونیتی به یکی از مشاغل پولساز و پردرآمد سراسر دنیا به خصوص ایران تبدیل شده است. این روزها با پیشرفت تکنولوژی بازی های دیجیتالی به خصوص بازی های حدس کلمه جایگاه خود را بین خانواده ها پیدا کرده اند. به همین دلیل بسیاری از افراد به دلیل درآمد بالای این کار به طراحی و ساخت بازی های موبایلی روی آورده اند.

موتور بازی سازی یونیتی یکی از ابزارهای محبوب توسعه دهندگان برای طراحی و ساخت بازی است. این نرم افزار بسیار قدرتمند و در عین حال کاربرپسند است. نکته جالب توجه اینکه استفاده از نرم افزار یونیتی برای پروژه های کوچک کاملا رایگان است.

موتور بازی ساز یونیتی

یونیتی تنها یک موتور بازی ساز معمولی نیست، بلکه ابزاری کاملا پیشرفته است که در حال حاضر توسط بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی از بازی های معروف که توسط این موتور طراحی و ساخته شده اند، عبارتند از:

  • Ori and the Blind Forest / Will of the Wisps
  • INSIDE

و…

مزایای آموزش موتور یونیتی برای توسعه دهندگان

یکی از مزایای یادگیری موتور یونیتی، صرفه جویی در وقت و زمان توسعه دهندگان است. از طرفی یادگیری این موتور بازی کاربردی فرصت های شغلی مناسبی در اختیار این افراد قرار می دهد. به علاوه یونیتی یکی از گزینه های مناسب برای ساخت بازی های اندرویدی هم محسوب می شود.

برنامه یونیتی تقریبا در تمام سیستم عامل ها قابل اجرا بوده و تمام قابلیت های مورد نیاز ساخت و اجرای انواع بازی های موبایلی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد.

کاربرد سیستم عامل CentOS در صنعت

قابلیت های موتور بازی unity

مهم ترین قابلیت های این پلتفرم که آن را از سایر ابزارهای مشابه متمایز کرده عبارتند از:

  • شبیه سازی فیزیک،
  • یونیتی قابلیت ارائه خروجی به صورت ۳ بعدی دارد.
  • توسعه دهندگان می توانند به جای استفاده از تجهیزات فیزیکی در ساخت بازی های حدس کلمه، از موتور یونیتی استفاده کنند.
  • یونیتی فروشگاه های جانبی را در اختیار طراحان و توسعه دهندگان بازی قرار داده تا پروژه های خود را به راحتی در آن بارگذاری کرده و برای استفاده در دسترس عموم مردم قرار دهند.
  • موتور یونیتی علاوه بر ساخت بازی های جذاب، یک محیط یکپارچه در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد. از طرفی امکان ویرایش و تغییر هر یک از ویژگی های یونیتی در محیط آن فراهم است.

موتور یونیتی

موتور یونیتی از چه زبان برنامه نویسی استفاده می کند؟

موتور بازی سازی یونیتی برای پردازش کدهای خود از زبان برنامه نویسی سی شارپ استفاده می کند. شما می توانید بسیاری از قابلیت های این ویرایشگر بصری را بدون نیاز به کدنویسی یاد بگیرید.

Unity بسیار انعطاف پذیر بوده و امکانات زیادی در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد.

رقیبان موتور بازی ساز unity

امروزه برای ساخت بازی ها نرم افزارها و پلتفرم های زیادی به وجود آمده اند. از این رو یونیتی رقابت سختی با پلتفرم های Unreal Engine و Cryengine در پیش دارد. اگر به توسعه بازی های اندروید علاقه مندید، یونیتی گزینه مناسبی برای شما محسوب شده و امکانات فراوانی در اختیارتان قرار می دهد.

توسعه دهندگان می توانند به راحتی با استفاده از موتور یونیتی بازی های سازگار با سیستم عامل های اندروید، کنسول های بازی و ویندوز را طراحی کنند. البته این نرم افزار از لحاظ گرافیک نسبت به هم رده های خود عملکرد ضعیف تری دارد.

در پایان موتور بازی ساز یونیتی را باید با توجه به اهداف شغلی مناسب خود انتخاب کنید. این نرم افزار برای طراحان بازی های موبایلی گزینه مناسبی محسوب می شود اما برای ساخت بازی هایی با گرافیک بالا کاربرد چندانی ندارد.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال  کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *