جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

رازهایی درباره زبان بدن

آموزش تکنیک های موثر در زبان بدن

یکی از رفتارهای مهم و تاثیرگذار در روابط انسانی، زبان بدن (body language)  است که اغلب  افراد موفق برای تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطبین خود از آن  استفاده می کنند. قطعا آشنایی با تکنیک های مهم زبان تن یا همان  body language تاثیر به سزایی در روابط بین فردی و برقراری ارتباط دارد. از این رو در ادامه تکنیک های مهم این رفتار به علاقمندان آموزش داده می شود.

بین زبان بدن و صحبت های خود هماهنگی ایجاد کنید

یکی از مهم ترین تکنیک ها که هنگام شروع یک سخنرانی یا برقراری ارتباط باید به آن ها توجه کنید، هماهنگی میان زبان بدن و صحبت هایتان است. هرگونه ناهماهنگی بین این بخش، مخاطبین را دچار دوگانگی کرده و مطلب را به آن ها به درستی منتقل نمی کند.

هنگام صحبت بی قرار نباشید

علائمی مانند تکان دادن بیش از حد پاها یا دست بردن داخل موها نشان از اضطراب یا بی قراری فرد سخنران دارد. این نشانه ها بعد مدتی به تیک های رفتاری تبدیل شده و فرد به صورت ناخودآگاه آن ها را انجام می دهد. این رفتار به شدت روی مخاطب شما تاثیر گذاشته و از اعتبارتان می کاهد. بنابراین قبل شروع سخنرانی یا برقراری هرگونه ارتباط با مخاطبینتان این تیک ها را شناسایی کرده و آن ها را حذف کنید.

پیشنهاد مطالعه: کاهش استرس در محیط کار

رفتارهای اغراق کننده را کنار بگذارید

یکی از رازهای استفاده از زبان بدن، کنترل حرکات اغراق آمیز در صحبت هایتان است. افرادی که در معرفی محصولات یا خدمات خود خیلی اغراق می کنند، سعی در پنهان کردن موضوعی از مخاطبینشان هستند. در حالی که افراد موفق هرگز از زبان تن برای گمراه کردن مخاطبینشان استفاده نمی کنند.

در زبان بدن از حالت خمیده استفاده نکنید

یکی از مواردی که تاثیر نامطلوبی روی مخاطبین دارد، صحبت در حالت خمیده است. این ژست حس خستگی یا بی علاقگی را به مخاطبین منتقل می کند. بنابراین هرگز در جلسات صحبت خود را با شانه های خمیده شروع نکنید.

زبان بدن

هنگام صحبت زیاد به ساعت خود نگاه نکنید

این کار نشان دهنده بی احترامی به طرف مقابل  است. نگاه کردن بیش از حد به ساعت یعنی شما کارهای مهم تری از ارتباط با مخاطبتان دارید یا اینکه طرف مقابل خیلی صحبت می کند. توصیه می کنم اگر قصد چک زمان را دارید، این کار را به گونه ای انجام دهید که مخاطب متوجه نشود.

یکی  از رازهای زبان بدن که اغلب افراد موفق آن را انجام می دهند، این است که هنگام صحبت سر خود را کمی به سمت مخاطب خم می کنند. این ژست یعنی شما به حرف های طرف مقابل دقت می کنید.

سر خود را بیش از حد تکان ندهید

تکان دادن سر یعنی حرف مخاطب خود را تایید می کنید. بنابراین تکرار بیش از حد این رفتار یعنی شما صحبت های طرف مقابلتان را بدون درک تایید می کنید. برای برقراری ارتباط مناسب با مخاطبین خود حتما به حرکات دست و سر خود توجه کنید.

آموزش اصول مدیریت زبان 

برقراری ارتباط چشمی مناسب با مخاطبین

برای موفقیت در برقراری ارتباط با مخاطبینتان، حتما زمانی را به برقراری ارتباط چشمی اختصاص دهید. البته ارتباط چشمی بیش از اندازه هم مطلوب به نظر نمی رسد.

زبان بدن یا اصطلاحا  body language یکی از تکنیک های موثر برای برقراری ارتباط با مخاطبین است که این روزها مورد توجه بسیاری از سخنرانان حرفه ای در سراسر دنیا قرار گرفته است. رعایت اصول زبان تن (body language) کلام شما را برای مخاطبین تاثیرگذارتر خواهد کرد. از طرفی اگر این اصول به درستی اجرا نشوند، نه تنها جذابیت کلام شما را افزایش نمی دهد بلکه از اعتبار آن هم می کاهد.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *