جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

راهکارهای رفع خطاهای اجرای لاراول

۵ خطای لاراول هنگام اجرای برنامه

خطاهای لاراول یک امر طبیعی مخصوصا هنگام اجرای برنامه است که ممکن است تازه کاران را با مشکلات متعددی رو به رو کند. در این مقاله قصد داریم شما را با ۵ خطای رایج لاراول هنگام نصب و اجرای برنامه آشنا کنیم. برخی از این خطاها ممکن است باعث عدم اجرای صحیح برنامه شوند.

خطای HttpException در لاراول چیست؟

این خطا زمانی رخ می دهد که روش های http به درستی در روتر مقدار دهی نشده باشند. مثلا ممکن است شما هنگام تعریف یک URL انتظار داشته باشید که اطلاعات به صورت post برایتان ظاهر شود اما برنامه اطلاعات را در قالب GET دریافت می کند.

برای رفع این خطا کافیست روش ارسال اطلاعات را مجددا مورد بررسی قرار دهید.

خطای ۴۱۹

این خطا مربوط به امنیت وردپرس است و هنگامی نمایش داده می شود که در بدنه HTML شما خطای CSRF_TOKEN رخ دهد.

برای رفع این خطا، کد زیر را در فرم خود قرار دهید.

<input type=”hidden” name=”_token” id=”csrf-token” value=”{{ Session::token() }}” />

ارور Excluding routes from CSRF Protection در لاراول

ممکن است بخواهید بررسی CSRF را در بعضی درخواست هایتان غیر فعال کنید. برای این کار کافیست روت آن را در middleware استثنا کنید.

خطای لاراول

رفع خطای File Permission در لاراول

سیستم لاراول تعداد زیادی از فایل ها را به عنوان فایل های log در سیستم ایجاد می کند. خطای بالا زمانی رخ می دهد که پوشه مربوط به ذخیره سازی این فایل ها در دسترس نباشد. برای رفع این مشکل کافیست پوشه هایی که به نوشتن نیاز دارند را در دسترس قرار دهید.

خطای لاراول در ارتباط با کلاس کدها

معمولا زمانی که به یک کد اشاره می کنیم اما کلاس آن وجود ندارد، با خطای Class does not exist یا ReflectionException مواجه می شویم. مثلا ما یک کنترلر به URL ارجاع می دهیم اما سیستم آن را شناسایی نمی کند. این خطا ممکن است به این دلیل اتفاق بیفتد که نام کنترلر یا کلاس آن تعریف نشده است. نکته مهم اینکه حتما باید نام فایل با نام کلاس آن یکسان باشد.

خطای ۵۰۰ در لاراول

یکی از خطرناک ترین ارورها در زبان های برنامه نویسی به خصوص لاراول، خطای ۵۰۰ است. برای رفع این مشکل نیاز داریم ابتدا سرور را بررسی کنیم. در مرحله بعدی باید به دنبال خطاهای منطقی کدهای خود باشیم. این کار ممکن است برای برنامه نویسان تازه کار کمی زمان بر باشد.

خطای لاراول

در این مقاله سعی کردیم شما را با ۵ خطای لاراول و راهکارهای رفع آن ها آشنا کنیم. شما می توانید تجربیات خود در زمینه نصب و اجرای لاراول را با کارشناسان ما به اشتراک بگذارید.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *