جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

معرفی کامل نرم افزار ایندیزاین

آموزش مبانی نرم افزار ایندیزاین

ایندیزاین (InDesign) یکی از پر کاربردترین نرم افزارهای طراحی سایت است که اولین بار توسط شرکت ادوبی تولید شده و امروزه در صنایع مختلف از جمله طراحی دیجیتال، ساخت انواع آگهی، بروشور، روزنامه و کتاب کاربرد فراوانی دارد.

نرم افزار ایندیزاین قبل از اینکه در مجموعه ادوبی قرار گیرد، بخشی از مجموعه Creative Suite محسوب شده و اغلب توسط ناشران، بازاریابان حرفه‌ای، طراحان و هنرمندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مقاله ابتدا توضیحاتی کلی درباره ایندیزاین و کاربردهای آن در صنعت داده شده سپس با قابلیت‌های آن آشنا خواهید شد.

ایندیزاین CC چیست؟

پروژه‌هایی که با ایندیزاین طراحی می‌شوند، قابل نمایش روی انواع نمایشگرها همچنین چاپ و پرینت را داشته همچنین نسخه CC این نرم افزار یکی از ابزارهای مجموعه Creative Cloud ادوبی است که قابل پشتیبانی در سیستم عامل‌های مک، IOS و ویندوز است.

ایندیزاین

سؤال اصلی اینکه نماد CC در پایان نام نرم افزار چیست؟

تمام نرم افزارهای منتشر شده توسط ادوبی معمولاً دارای پسوند CC هستند که بیانگر این است که نرم افزار مورد نظر یکی از اعضای مجموعه Creative Cloud هستند.

عضویت نرم افزار در مجموعه Creative Cloud به چه معناست؟

هنگامی که نرم افزار ایندیزاین پسوند CC دارد یعنی عضو مجموعه Creative Cloud است و به تمام نرم افزارهای موجود در این مجموعه دسترسی دارد از این رو برای استفاده از تمام قابلیت‌ها و خدمات نیازمند تهیه مجوز یا لایسنس هستید.

کسانی که اشتراک خود را از ادوبی تهیه کنند قابلیت دسترسی به فروشگاه آنلاین این کمپانی هم دارند. افراد  جهت تهیه انواع فونت، قلم و موارد مربوط به پروژه، قادر به خرید نرم افزاری تحت عنوان Adobe Stock از فروشگاه مجازی شرکت ادوبی هستند.

کاربردهای ایندیزاین در صنعت

نرم افزار ایندیزاین یک استاندارد صنعتی برای طراحی محسوب شده از این رو اغلب توسط متخصصین بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد. سایر قابلیت‌های این نرم افزار کاربردی عبارتند از:

  • طراحی آگهی، بروشور، مجله، کتاب، کارت ویزیت، کارت پستال و…
  • سازگاری کامل با سایر نرم افزارهای طراحی مانند ایلاستریتور و فتوشاپ؛

 مطلب پیشنهادی: از ایلاستریتور چه می دانید؟

طریقه استفاده از نرم افزار ایندیزاین

نرم افزار فوق، کلیه ابزارهای صفحه آرایی را فراهم کرده و سپس در خروجی، صفحه آرایی‌ها به صورت دیجیتال یا چاپی نمایش می‌یابند. به عبارت بهتر ایندیزاین نرم افزاری برای خلق صفحه آرایی‌های کاملاً حرفه‌ای است.

ایندیزاین

فرق بین نسخه CC و CS نرم افزار ایندیزاین

CS مخفف عبارت Creative Suite و نشان دهنده آن است که نرم افزار متعلق به مجموعه Creative Suite است در حالی که پسوند CC تنها برای برنامه‌های متعلق به کمپانی Creative Cloud استفاده می‌شوند. حال تفاوت این ۲ نسخه در چیست؟

کاربر برای استفاده از خدمات و امکانات نرم افزارهای مجموعه Creative Cloud باید اشتراک ماهانه یا سالیانه پرداخت کنند در حالی که Creative Suite کلیه خدمات و امکانات اضافی را تنها با یکبار پرداخت به طور همیشگی فراهم می‌کند.

نرم افزار ایندیزاین ابزاری حرفه‌ای در زمینه طراحی انواع آگهی، بروشور، کاتالوگ‌های تبلیغاتی و… است که امروزه در ۲ نسخه CC و CS موجود بوده و کاربران بسته به نیاز خود قادر به تهیه و استفاده از آن‌ها هستند.

محیط ایندیزاین شباهت بسیاری به نرم افزارهای فتوشاپ و ایلاستریتور دارد لذا برای آشنایی بیشتر با قابلیت‌های این نرم افزار و آموزش کار با آن می‌توانید به ویدئوی “ آموزش مقدماتی نرم افزار InDesign CC 2017” مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *