جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کتابخوانی و تقویت حافظه

رایج ترین اپلیکیشن های کتابخوانی در ایران

امروزه گوشی های هوشمند به جزء جدانشدنی زندگی افراد تبدیل شده و نمی توان تاثیر آن ها را نادیده گرفت. همین عامل باعث شده تا اپلیکیشن های کتابخوانی در سراسر دنیا به ویژه ایران رونق بیشتری پیدا کنند. در حال حاضر بسیاری از افراد تمایل دارند به جای مطالعه کتاب به صورت چاپی، آن ها را از طریق این برنامه ها دانلود یا به طور آنلاین گوش کنند.

در این مقاله قصد داریم شما را با ۱۰ اپلیکیشن مفید در زمینه کتابخوانی، تندخوانی و تقویت حافظه آشنا کنیم. نرم افزارهایی که به رشد فردی شما بسیار کمک کرده و همواره همراهتان هستند تا لحظه ای بدون کتاب نمانید.

کتابراه، اپلیکیشن کتابخوانی

یکی از رایج ترین نرم افزارها در زمینه کتابخوانی، کتابراه است. در این نرم افزار کتاب ها در دسته بندی های گسترده ای قرار گرفته اند که اغلب نمی توان آن ها را در کتابگردی های فیزیکی پیدا کرد. قیمت اغلب کتاب های این اپلیکیشن کتابخوانی مناسب و آخر هفته ها رایگان است.

معرفی اپلیکیشن کتاپ

یکی از برنامه های خلاقانه در زمینه کتابخوانی، کتاپ است زیرا برای استفاده از کتاب های آن نیاز به پرداخت پول ندارید. در واقع افراد می توانند کتاب های مورد علاقه شان را از این برنامه به امانت بگیرند. اگر از سیمکارت ایرانسل استفاده می کنید، با پرداخت ۳۰۰ تومان می توانید کل کتاب های اپلیکیشن کتاپ را به امانت بگیرید.

فیدیبو، اپلیکیشن کتابخوانی مفید

فیدیبو را می توانیکی از پرمخاطب ترین اپلیکیشن های کتابخوانی در ایران محسوب کرد. این نرم افزار اولین بار توسط دیجی کالا معرفی شد و طی چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است. فیدیبو با شعار «حس خوب کتاب خواندن برای همه ، همه وقت ، همه جا» مخاطبین زیادی را جذب خود کرده و در حال حاضر بیش از ۳۳ هزار کتاب صوتی، مجله و کتاب در این اپلیکیشن وجود دارد. یکی از نقاط ضعف این اپلیکیشن کتابخوانی قیمت بالای کتاب های آن است.

نرم افزار طاقچه

احتمالا نام اپلیکیشن کتابخوانی طاقچه را در برنامه های مختلف به خصوص خندوانه شنیده اید. این نرم افزار در حال حاضر به یکی از پر قدرت ترین رقیبان فیدیبو تبدیل شده و ظاهر آن به گونه ای است که کاربران زیادی را جذب خود کرده است.

آنچه این اپلیکیشن را از سارین متمایز کرده، منویی با نام کتابگردی است. این منو در واقع یک شبکه اجتماعی است که در آن کاربر می تواند قسمت های جالب کتاب را با دیگران به اشتراک بگذارد.

این اپلیکیشن کتابخوانی بخش دیگری به نام کتابخانه همگانی دارد که با خرید اشتراک آن می توانید کتاب ها را به صورت رایگان مطالعه کنید. از طرفی هزینه اشتراک آن هم چندان زیاد نیست.

اپلیکیشن کتابخوانی

اپلیکیشن کتابخوانی خلاصه

شاید نام این نرم افزار کتابخوانی را تا به حال نشنیده باشید. اما بسیاری از کتابخوان های حرفه ای از آن استفاده کرده و راضی هستند. در این اپلیکیشن کتابخوانی کتاب های ترجمه نشده کل دنیا بین افراد مرور می شود. یعنی افرادی که کتابی را خوانده اند، آن را برای علاقمندان توضیح می دهند.

کلیه کتاب های این اپلیکیشن به صورت صوتی و توسط یک گوینده حرفه ای ضبط می شود. برای شنیدن فایل صوتی کتاب ها لازم است اشتراک تهیه کنید.

نرم افزار بوکاپو

یکی از مهم ترین دلایل کاهش سرانه مطالعه در ایران این است که افراد زمان کافی برای تهیه و مطالعه نسخه های چاپی کتاب ها را ندارند. از طرفی افراد پر مشغله هم باید دانش خود را به روز نگه دارند. در این شرایط چه باید کرد؟

استفاده از اپلیکیشن کتابخوانی بوکاپو پاسخ مناسبی به این سوال شماست. معمولا مطالعه خلاصه کتاب علاوه بر اینکه دانش شما را به روز نگه می دارد، در زمانتان هم صرفه جویی خواهد کرد.

در اپلیکیشن کتابخوانی بوکاپو می توانید خلاصه کتاب ها را به صورت متنی و صوتی دریافت کنید. دسته بندی کتاب های موجود در این نرم افزار عبارتند از:

  • روانشناسی و توسعه مهارت های فردی؛
  • کارآفرینی؛
  • بازاریابی و فروش؛
  • رهبری؛
  • مهارت های اجتماعی؛

یکی از ویژگی های دیگر اپلیکیشن کتابخوانی بوکاپو این است که برای مشترکین خود به طور مرتب ایمیل هایی ارسال می کند که در آن ها خلاصه جدیدترین کتاب ها قرار دارد.

اپلیکیشن کتابخوانی سبکتو

در اپلیکیشن سبکتو با تعداد زیادی میکروکتاب و نانوکتاب رو به رو هستیم. مطالعه یک میکروکتاب معمولا ۵۰ دقیقه و یک نانوکتاب ۲۵ دقیقه طول می کشد. موضوعات اغلب نانو و میکرو کتاب ها اغلب کسب و کار و موفقیت است.

لیست اپلیکیشن های کتابخوانی صوتی

در این بخش شما را با ۲ اپلیکیشن کتابخوانی صوتی آشنا می کنیم.

نرم افزار نوار

سرعت خوانش این برنامه به نسبت اپلیکیشن های دیگر بسیار پایین است و عملا از زیبایی های کتاب چیزی متوجه نمی شوید.

پیشنهاد می کنیم به جای گوش دادن به فایل های صوتی کتاب ها، یک خلاصه تحلیلی از آن ها را بشنوید.

اپلیکیشن صوتی فراکتاب

در این برنامه برخلاف سایر اپلیکیشن های کتابخوانی صداو تصویر با نوشته های کتاب همگام می شوند. مثلا در حال مطالعه بخشی از یک رمان جنایی هستید که ناگهان یک صدای ترسناک پخش می شود.

با استفاده از این اپلیکیشن مطالعه کتاب به کاری کاملا هیجان انگیز تبدیل خواهد شد.

بهترین نرم افزارهای تقویت حافظه

بعد معرفی اپلیکیشن های کتابخوانی این سوال پیش می آید که برای تقویت حافظه از چه نرم افزارهایی می توان استفاده کرد؟

اپلیکیشن Speed Reading Full Unlocked

یک اپلیکیشن فوق العاده برای بالا بردن سرعت مطالعه و یادگیری است که به کاربران این امکان را می دهد تا بدون صرف هزینه بالا، وضعیت مطلوبی در تندخوانی پیدا کنند. این برنامه کاربردی ارتباط بین ۲ نیمکره مغز را افزایش داده و با استفاده از یکسری تکنیک سرعت یادگیری و تندخوانی شما را افزایش می دهد.

برای استفاده از این اپلیکیشن تندخوانی کافیست نسخه دیجیتال کتاب های خود را به فرمت های fb2، epub و txt در گوشی ذخیره کنید تا در هر زمان و مکان به آن ها دسترسی داشته باشید.

بیشنر بخوانید: ۱۰ تکنیک تقویت حافظه

اپلیکیشن تقویت حافظه Lumosity

یکی از محبوب ترین وکامل ترین برنامه های تقویت حافظه است که از چندین بازی مختلف فکری تشکیل شده و افراد با انجام این بازی ها از نظر فکری نسبت به دیگران برتری پیدا می کنند.

بازی های این اپلیکیشن در ۳ سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته تقسیم بندی شده اند.

استفاده از اپلیکیشن کتابخوانی یکی از راه های مناسب و مفید برای افزایش سطح دانش و بروزرسانی اطلاعات شماست. از طرفی استفاده از این برنامه ها در زمان و هزینه شما هم صرفه جویی می کند. شما می توانید تجربیات خود در زمینه کتاب و کتاب خوانی را به اشتراک بگذارید.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *