جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

مقایسه دایرکت ادمین و هاست C-Panel

مزایای استفاده از دایرکت ادمین و هاست سی پنل

شاید در نگاه اول دایرکت ادمین و هاست سی پنل از جهاتی شبیه به هم عمل کنند اما در وافع با یکدیگر تفاوت های اساسی دارند. دایرکت ادمین دستورات را در همان پوسته روت اجرا می کند در حالی که سی پنل تمام کارهایش را در رابط کاربری نمایش می دهد.

دایرکت ادمین و هاست C-Panel برای اجرای دستورات سرور یا هر آنچه در آن اتفاق می افتد، یک فریم ورک یا رابط کاربری UI فراهم کرده است. به همین دلیل استفاده از هر دو فضا برای کاربران بسیار ساده می باشد.

چرا هاست سی پنل رایگان است؟

معمولا زمانی که در هاستینگ ثبت نام می کنید، برای مدیریت و اجرای دستورات خود نیاز به سی پنل دارید. شرکت های ارائه دهنده هاست این نیاز کاربران را تشخیص داده و برای رفع آن امکان دسترسی به هاست سی پنل را به عنوان یک گزینه اضافی روی پکیج خود قرار داده است.

جالب است بدانید اغلب افراد به دلیل مزایای بالای سی پنل تمایل به استفاده آن به جای دایرکت ادمین دارند. این در حالی است که استفاده از فضای C-Panel ارزان و مقرون به صرفه است. همین عامل باعث شده تا شرکت های مختلف بتوانند آن را با کمترین هزینه خریداری و استفاده کنند.

مزیت دیگر استفاده از سی پنل به جای دایرکت ادمین محبوبیت بالای آن میان کاربران همچنین امکان ارائه ویدئوهای آموزشی فراوان در کنار مقالات اختصاصی است. همچنین شما به عنوان مدیر سایت می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال برای یافتن جواب آن هر ساعت از شبانه روز در گوگل به جستجو بپردازید.

دایرکت ادمین

تفاوت دایرکت ادمین و سی پنل از نظر قابلیت گسترش

دایرکت ادمین قابلیت گسترش دارد اما افزودن کوچکترین امکانات به آن هزینه سنگینی را برای کاربر همراه دارد. در حالی که شما می توانید به راحتی و بدون پرداخت هزینه اندک ماژول های جدیدی به هاست سی پنل خود اضافه کنید.

مقایسه Cpanle و Directadmin از نظر نحوه دسترسی

اگر بخواهیم دایرکت ادمین و هاست سی پنل را از نظر ظاهر و مدیریت پنل با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم قابلیت های دایرکت ادمین در نگاه اول شما را شگفت زده خواهد کرد. زیرا یک فضای چارچوب بندی شده و کاملا خلوت را در اختیار کاربر قرار می دهد. در حالی که سی پنل امکان دسترسی به هر گزینه ای را تنها در صفحه اول برای شما فراهم می کند. این ویژگی ممکن است یک کابر تازه وارد را در نگاه اول دچار سردرگمی و آشفته کند.

تفاوت دایرکت ادمین و هاست سی پنل از نظر امکانات

هاست سی پنل به طور کلی امکان ایجاد حساب کاربری و  فرستادن هرگونه پیام در قالب ایمیل را برای کاربر فراهم می کند. از طرفی ویژگی های زیر را دارا می باشد:

  • Logs
  • Files
  • دامین ها
  • بخش امنیت یا Security
  • Preferences

علاوه بر دسته بندی های بالا کاربر می تواند به راحتی چیدمان سایت را بر اساس سلیقه خود و نیاز کاربر جا به جا کند. از طرفی قابلیت دسته بندی یا جستجوی گزینه ها در بخش جستجوی سی پنل فراهم است. این در حالی است که Directadmin تنها ۳ دسته اصلی دارد که عبارتند از:

  • حساب کاربری شما یا Your Account
  • ویژگی های پیشرفته یا همان Advanced Features
  • بخش مدیریت ایمیل یا Email Engagement

این دسته بندی ممکن است در نگاه اول منظم به نظر برسد اما با ورود به آن متوجه بی نظمی شدیدی در آن می شوید.

تفاوت دایرکت ادمین و هاست C-Panel از نظر سیستم عامل

سی پنل به طور کلی از سیستم عامل سنت او اس، لینوکس کلود، Read Hat Enterprise و FreeBSD پشتیبانی می کند. در حالی که دایرکت ادمین از سیستم عامل های زیر پشتیبانی می کند:

فدورا (Fedora)؛

سیستم عامل سنت او اس (CentOS)؛

FreeBSD

Read Hat (Enterprise)

Debian و Ubuntu

سی پنل و Directadmin از نظر توسعه با یکدیگر چه تفاوت هایی دارند؟

دایرکت ادمین کاملا قابل توسعه و ارتقا می باشد فقط برای افزودن قابلیت های جدید باید هزینه زیادی متحمل شوید. در حالی که می توانید بدون هیچ هزینه اضافی امکانات هاست سی پنل خود را ارتقا دهید. همچنین سی پنل قالب های اختصاصی زیادی وجود دارد که به راحتی قابل توسعه می باشند.

دایرکت ادمین

تفاوت هاست C-Panel و دایرکت ادمین از نظر هزینه

قیمت تهیه هاست سی پنل همیشه بیشتر از دایرکت ادمین است. در واقع تهیه هاست سی پنل برای شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ هزینه بیشتری به همراه دارد. به همین دلیل معمولا سرورهای مجازی و هاست های مجهز به هاست سی پنل قیمت بالاتری نسبت به دایرکت ادمین دارد.

با توجه به موارد بالا نتیجه می گیریم در مقایسه Directadmin و هاست سی پنل هیچ برنده و بازنده ای وجود ندارد. زیرا هر کدام از این پنل های مدیریت قابلیت های خاص و منحصر به فرد خود را دارند.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *