جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

مقایسه سیستم های مدیریت محتوا در طراحی سایت

معرفی رایج ترین سیستم های مدیریت محتوا برای طراحی سایت

سیستم های مدیریت محتوا همان پلتفرم هایی هستند که متخصصان وب با استفاده از آن ها به طراحی سایت می پردازند. رایج ترین پلتفرم های طراحی سایت، Opencart و WordPress هستند. در این مقاله ابتدا با ساز و کار هر کدام از این پلتفرم ها آشنا شده سپس آن ها را با یکدیگر مقایسه می کنیم.

بررسی سیستم مدیریت محتوای Opencart در طراحی سایت

پلتفرم Opencart یا اپن کارت یک فضای رایگان برای انجام فعالیت های تجاری الکترونیک است که گزینه هایی مانند بخش مشتری ها، فروشگاه، موارد مربوط به سفارش ها و آیتم های دیگر دارد. این پلتفرم قابلیت پشتیبانی از چندین فروشگاه اینترنتی را به صورت همزمان دارد. به این ترتیب کاربران می توانند چندین محصول برای فروشگاه خود سفارش داده و وب سایت خود را بومی سازی کنند.

نکته مهم اینکه پلتفرم اپن کارت متن باز است و به کاربران اجازه داده تا سایت خودشان را به صورت رایگان مدیریت کنند. از طرفی تا زمانی که نرم افزار نصب باشد، به نسخه های بروز آن دسترسی خواهید داشت.

پلتفرم OpenCart به صورت ماژولار طراحی شده. پس می توانید کار خود را به راحتی با نسخه ابتدایی آن شروع کنید. سپس قابلیت های آن را ارتقا دهید.

پیشنهاد مطالعه: کاربردهای سیستم عامل CentOS در صنعت

آشنایی با ویژگی های مهم پلتفرم Opencart

برخی از مهم ترین ویژگی های اپن کارت عبارتند از:

سیستم مدیریت محتوای اپن کارت محدودیتی در تعداد محصولات پیشنهادی ندارد.

کاربران می توانند زیرمجموعه ها و دسته های محصولات خود را بدون محدودیت انتخاب کنند.

پلتفرم مذکور امکان مدیریت چندین فروشگاه را برای ادمین سایت فراهم می کند. به این ترتیب می توانید اطلاعات محصولات خود را بلافاصله بروز کرده و در فروشگاه منتشر کنید.

سیستم های مدیریت محتوا

پلتفرم اپن کارت یک سیستم پاداش- امتیاز برای مشتریان طراحی کرده که امکاناتی از قبیل ایجاد سیستم بازاریابی، دسترسی چندین ادمین به سایت و ارائه تخفیف یا کوپن فروشش برای کاربران ایجاد کرده است.

اپن کارت بیش از ۴۰ زبان رسمی دنیا و ۳۶ درگاه پرداخت را پشتیبانی کرده و امکان پرداخت به صورت مهمان یا کاربر را فراهم می کند.

سایر ویژگی های مهم و کاربردی پلتفرم Opencart عبارتند از:

  • همکاری با انواع شرکت های حمل و نقل؛
  • قابلیت پرداخت مکرر برای محصولاتی که حق اشتراک برای آن ها تعریف شده است.
  • پیگیری نتایج بازاریابی؛
  • تاییدیه ایمیل؛
  • امکان فروش حضوری برای نمایشگاه ها و کنفرانس ها؛
  • امکان مقایسه قیمت محصولات مختلف؛
  • آپلود عکس محصولات که توسط افزونه های مختلف اپن کارت برای کاربران فراهم می شود.
  • Opencart دارای افزونه و ماژول های مخصوصی برای بازاریابی است.

آشنایی با قابلیت های سیستم مدیریت محتوای WordPress

یکی دیگر از پلتفرم های محبوب طراحان سایت، WordPress است. این سیستم بسیار قوی است اما برای هر کاری مناسب نیست. برای مثال اگر قصد دارید برای فروش چند محصول ابتدایی خود یک سایت طراحی کنید، پیشنهاد ما استفاده از سایر پلتفرم های فروشگاهی است. زیرا امکانات وردپرس بسیار بالاست. در ضمن استفاده از این پلتفرم برای طراحی یک سایت ساده و ابتدایی کاری غیر ضروری و هزینه بر است.

برای طراحی سایت با وردپرس اولین قدم استفاده از افزونه ووکامرس (WooCommerce) است. افزونه ووکامرس یکی از محبوب ترین ابزارهای وردپرس است که علاوه بر قابلیت های تجاری، متن باز بوده و استفاده از آن کاملا رایگان است.

البته برای استفاده از برخی قابلیت های ووکامرس باید هزینه اضافی پرداخت کنید. اما در حالت عادی می توانید بدون هیج هزینه اضافی یک سایت فروشگاهی با پلتفرم وردپرس طراحی کنید.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس امکاناتی در اختیار کاربران قرار می دهد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • قابلیت محاسبه خودکار مالیات؛
  • پلتفرم وردپرس امکان پرداخت امن را برای کاربران سایت شما فراهم می کند.
  • کاربران می توانند به راحتی توسط کارت اعتباری خود از سایت خرید کنند.
  • وردپرس با ساختار گوگل آنالیتیکس بسیار سازگار است. همچنین این پلتفرم قابلیت بازاریابی ایمیلی از طریق MailChimp را دارا می باشد.

سیستم مدیریت محتوای WordPress یا Opencart؟

یکی از مهم ترین موارد در راه اندازی کسب و کار در فضای آنلاین ، بهینه سازی (SEO) سایت است. تمام سایت های فروشگاهی یا وبلاگ ها برای موفقیت و افزایش فروش  به بازدیدکننده نیاز دارند. بهینه سازی یکی از تکنیک های رایج برای جذب و هدایت کاربر به سایت شماست.

سوال اصلی این است که برای سئوی موثر سایت، پلتفرم Opencart بهتر است یا وردپرس؟

این سوال را از ۲ جهت مورد بررسی قرار می دهیم.

برخی از متخصصین وب معتقداند پلتفرم WordPress در بحث بهینه سازی و سئو حرف اول را می زند. این پلتفرم با استفاده از افزونه ووکامرس امکان جذب موتورهای جستجو را برای کاربران فراهم می کند. در حالی که پلتفرم اپن کارت در این زمینه عملکرد مناسبی نداشته اما برای جذب ترافیک سایت گزینه مناسبی است.

پلتفرم Opencart در زمینه بهینه سازی و سئو امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار نمی دهد. البته گزینه های متا و دیسکریپشن سئو به طور پیش فرض در سیستم مدیریت محتوای این پلتفرم وجود دارد اما امکانات ویژه ای برای کاربران در نظر گرفته نشده است.

نقطه مقابل پلتفرم وردپرس است که با استفاده از افزونه های مختلف مانند Yoast SEO امکان سئوی محتوا و محصولات را برای کاربران فراهم می کند.

پس نتیجه می گیریم در رقابت میان وردپرس و اپن کارت از نظر بهینه سازی، پلتفرم WordPress پیروز میدان است.

در حالت کلی سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای کاربران عادی که هیچ دانش اولیه ای درباره طراحی سایت ندارند، گزینه مناسبی است. چون می توانید با استفاده از این پلتفرم هر سایت فروشگاهی را نصب کنید.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *