جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

مقایسه کتاب الکترونیک و کاغذی

کتاب الکترونیک یا کاغذی؟

کتاب از زمان های دور ابزاری برای انتشار دانش و آگاهی محسوب می شد. اما امروزه با رشد فناوری و تکنولوژی افراد تمایل زیادی به استفاده از کتاب های الکترونیک (ebooks) دارند. این کار علاوه بر کاهش قیمت کتاب، تهدید فقر کاغذ هم به یک فرصت عالی تبدیل می کند.

اما استفاده از کتاب های الکترونیک علاوه بر مزایای فراوان، معایبی هم به همراه دارد. از این رو در این مقاله قصد داریم مزایا/ معایب کتاب های کاغذی و الکترونیک را مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای کتاب الکترونیک نسبت به نسخه کاغذی

مهم ترین مزایای استفاده از ebooks عبارتند از:

  1. صرفه جویی در هزینه ها؛
  2. در دسترس بودن در مکان های مختلف؛
  3. کتاب های کاغذی در معرض آسیب حشرات مختلف از جمله موریانه ها قرار دارند در حالی که فایل ebooks تا مدت ها قابل استفاده می باشد.

 

کتاب الکترونیک

اما مزایای کتاب های کاغذی چیست؟

بسیاری از افراد معتقد اند استفاده از نسخه کاغذی کتاب، حس و حال بهتری به آن ها منتقل می کند. آن ها هیچ چیز را با مطالعه کتاب در یک عصر تابستانی به همراه یک فنجان قهوه عوض نمی کنند.

عده دیگر معتقد اند کتاب های چاپی میزان یادگیری را به طرز چشم گیری افزایش می دهد. مطالعه کتاب کاغذی نیاز به هیچ وسیله جانبی نداشته و افراد می توانند به سادگی از آن استفاده کنند.

 

کتاب الکترونیک

در پایان باید بگوییم کتاب ها ابزاری برای افزایش دانش و سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی راه های زیادی برای مطالعه وجود دارد. برای مثال مطالعه کتاب در اتوبوس، قطار، اوقات فراغت و…

همچنین برای جلوگیری از نابودی جنگل ها و فقر کاغذ نسخه های الکترونیک و صوتی کتاب ها هم از طریق بسترهای مناسب در اختیار عموم قرار می گیرد.

مطالعه کتاب در هر شرایط به سطح دانش و اطلاعات افراد اضافه می کند. از این رو هر کس باید بسته به نیاز و شرایط خود در خصوص استفاده از نسخه کاغذی یا الکترونیک کتاب ها تصمیم گیری کند.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای مطالعه بیشتر در این زمینه به بخش کتاب و کتابخوانی مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *