جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

مهم ترین کاربردهای نرم افزار GIMP

از کاربردهای نرم افزار GIMP چه می دانید؟

امروز می خواهیم شما را با مهم ترین کاربردهای نرم افزار GIMP آشنا کنیم. نرم افزار GIMP یکی از ساده ترین و کاربردی ترین نرم افزارها در زمینه طراحی و گرافیک است که تا حدودی شبیه نرم افزار فتوشاپ عمل می کند. اگر دوست دارید با قابلیت های این برنامه بیشتر آشنا شوید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

 معرفی کاربردهای نرم افزار GIMP

برنامه گیمپ یا GIMP یکی از نرم افزارهای پر کاربرد در زمینه طراحی صنعتی است که به عنوان رقیب اصلی برنامه فتوشاپ شناخته می شود. استفاده از این برنامه کاربردی بسیار راحت است تا جایی که اغلب گرافیست ها ترجیح می دهند به جای استفاده از فتوشاپ از GIMP استفاده کنند.

شاید بعضی گرافیست ها نام نرم افزار GIMP را تا الان نشنیده و با کاربردهای آن آشنا نباشند اما باید بدانید این برنامه اولین بار در سال ۱۹۹۶ طراحی و در دسترس عموم مردم قرار گرفت. نرم افزار گیمپ ابتدا برای سیستم عامل های ویندوز و مک طراحی نشده بود اما بعد گذشت چند سال با توجه به درخواست های زیاد کاربران نسخه ویندوز و مک این برنامه کاربردی هم منتشر شد.

کاربردهای نرم افزار GIMP

مهم ترین قابلیت های نرم افزار طراحی گیمپ

بسیاری از طراحان معتقد هستند خروجی های تصاویر در نرم افزار GIMP بهتر از برنامه فتوشاپ است. این برنامه کاربردی نسبت به فتوشاپ آسان تر و فضای کمتری اشغال می کند.

نکته جالب توجه اینکه این برنامه طراحی حتی روی سیستم های ضعیف هم قابل اجراست.

عده ای معتقد هستند نرم افزار طراحی GIMP امکانات کافی در اختیار کاربران قرار نمی دهد در حالی که بعضی از طراحان این برنامه را برای ادیت عکس کاملا مناسب می دانند.

با نصب برخی پلاگین ها می توانید از امکانات بیشتر این برنامه استفاده کنید.

در ادامه مهم ترین کاربردهای نرم افزار GIMP که آن را از نرم افزار فتوشاپ متمایز کرده را به شما معرفی خواهیم کرد:

بهبود رنگ تصاویر از کاربردهای نرم افزار GIMP

یکی از مهم ترین کاربردهای نرم افزار گیمپ بهبود رنگ تصاویر است. این قابلیت باعث می شود عکس ها جلوه بهتر و زیباتری داشته باشند. گاهی اوقات ممکن است عکس مورد نظر بیش از حد تیره یا روشن باشد، در این شرایط کاربر می تواند به راحتی رنگ تصویر مورد نظر را اصلاح کند.

از بین بردن گرد و غبار عکس

گاهی اوقات گرد و غبارهای موجود در عکس باعث می شوند کیفیت آن کاهش پیدا کند. نرم افزار GIMP ابزاری را در اختیار شما قرار می دهد که با استفاده از آن می توانید گرد و خاک موجود در عکس را بالا برده و کیفیت آن را بالا ببرید.

ابزار برش تصاویر یکی دیگر از کاربردهای نرم افزار GIMP

برش بخشی از تصاویر یکی از مهم ترین کاربردهای نرم افزار GIMP است. این ابزار به شما نشان می دهد چگونه سایز عکس هایتان را کوچکتر کرده یا اشیای اضافی را از آن حذف کنید.

کاربردهای نرم افزار GIMP

نرم افزار طراحی گیمپ سطح افقی عکس را که به طور ناخواسته هنگام گرفتن آن ایجاد می شود، به طرز شگفت آوری اصلاح می کند. برای این کار ابزار مخصوصی در برنامه وجود دارد.

سایر کاربردهای نرم افزار GIMP عبارتند از:

  • کنتراست تصاویر را افزایش می دهد.
  • فیلترهایی را به طور پیش فرض به آن اضافه می کند.

در این مقاله از استادیاری سعی کردیم شما را با کاربردهای نرم افزار GIMP آشنا کنیم. برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه:

آموزش مونتاژ عکس در نرم افزار فتوشاپ

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *