جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

نشانه های ارور Memory Exhausted در وردپرس

ارور Memory Exhausted چیست؟

ارور Memory Exhausted معمولا در سایت های پر بازدید و سنگین مشاهده می شود و نشان دهنده این مطلب است که مقدار حافظه PHP سایت باید افزایش پیدا کند. خطای  کمبود حافظه (Memory Exhausted) به دلیل محدودیت در تعداد افزونه های نصبی وردپرس رخ می دهد. اگر شما هم با این خطا در سایت خود مواجه شده اید، این مقاله را از دست ندهید.

دلایل بروز ارور Memory Exhausted

وردپرس بر پایه زبان برنامه نویسی PHP طراحی شده است. معمولا هر سایت برای انجام عملیات به یک سرور هاست نیاز دارد. از طرفی برای اجرای قالب، افزونه یا… باید از PHP استفاده کنیم. برنامه نویسان برای اجرای هر نرم افزار مثل PHP در سرور، مقدار مشخصی حافظه در نظر می گیرند. بنابراین هنگامی که وردپرس برای پردازش اطلاعات به فضای بیشتری نیاز داشته باشد، با ارور Memory Exhausted در صفحات سایت مواجه می شویم.

اگر حافظه PHP کمتر از ۶۴ مگابایت باشد، وردپرس به صورت خودکار آن را افزایش می دهد. در ادامه راهکارهای رفع خطای Memory Exhausted معرفی می شوند.

اگر هنگام بازدید سایت با این خطا مواجه شدید، اصلا نگران نباشید چون با چند تکنیک ساده به راحتی می توانید آن را برطرف کنید.

 ارور Memory Exhausted

روش اول: افزایش حافظه PHP

اولین و ساده ترین راه رفع ارور Memory Exhausted، افزایش حافظه PHP است. برای استفاده از این روش باید پوشه wp-config.php را ویرایش کنید.

مراحل ویرایش پوشه wp-config.php در وردپرس

برای ویرایش پوشه wp-config.php ابتدا باید وارد فایل منیجر یا FTP Client شوید. سپس آن را باز کنید. وارد بخش سی پنل شوید. وارد بخش فایل منیجر شده و پوشه Public.html را انتخاب کنید.

در پوشه Public.html، روی فایل wp-config.ph کلیک راست کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید.

بعد انجام مرحله بالا، متن زیر نمایش پیدا می کند.

/* That’s all, stop editing! Happy publishing. */

کد زیر به وردپرس پیام می دهد که حافظه PHP را افزایش دهد.

define (‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘256M’);

در این مرحله باید تغییرات مورد نظر را ذخیره کرده و مجدد وارد سایتتان شوید.

اگر کد بالا را وارد کرده اما هنوز با ارور Memory Exhausted رو به رو می شوید، باید فضای بیشتری به ادمین داشبورد اختصاص دهید.

 ارور Memory Exhausted

نکته مهم در افزایش حافظه PHP

حتما دقت کنید که فضای زیادی به PHP اختصاص ندهید. زیرا ممکن است برای سیستم مشکلاتی به وجود آورد.

روش دوم: بهینه سازی وردپرس

اگر قادر به حذف افزونه های سایتتان نیستید، این روش برای شما مناسب است. در این روش باید تنظیمات وردپرس را بررسی کرده و آن ها را تا حد ممکن بهینه کنید. این کار از پردازش های سنگین سایت جلوگیری می کند.

نکته مهم اینکه اگر از آخرین نسخه PHP استفاده کنید، وردپرس تا حد زیادی بهینه خواهد شد.

معمولا استفاده از روش های بالا، ارور Memory Exhausted را برطرف خواهد کرد اما اگر به هر دلیل این خطا هنوز در سایت شما وجود دارد، از پشتیبان سایتتان راهنمایی بگیرید.

در این مقاله سعی کردیم یکی از مهم ترین خطاهای وردپرس یعنی Memory Exhausted را مورد بررسی قرار دهیم. شما می توانید سوالات خود در این زمینه را از طریق همین صفحه با کارشناسان ما در میان بگذارید. همچنین برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش رفع خطای ۴۰۴ وردپرس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *