جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

نقش بازاریابی محتوا در روابط عمومی

بررسی تأثیر بازاریابی محتوا در روابط عمومی

روابط عمومی یکی از امور ضروری در تبلیغات به روش سنتی است. روابط عمومی این روزها به دلیل گسترش اینترنت و ظهور شبکه‌های اجتماعی فراوان، در کسب و کارها بی رنگ شده است. به همین دلیل اغلب مدیران تمایل به بازاریابی به روش‌های مدرن دارند.

بازاریابی به روش سنتی معایبی به همراه داشت. امروزه این موانع به کلی برطرف شده و مدیران سازمان‌های بزرگ یا کسب و کارهای نوپا به جای صرف هزینه‌های گزاف بابت تبلیغات، از طریق ویدئو، متون آموزشی یا فایل‌های صوتی با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنند.

ارتباط بازاریابی محتوا و روابط عمومی

امروزه برای جذب و نگهداری مشتریان نیازی به مدیر روابط عمومی ندارید. کافیست محتوایی جذاب داخل سایت یا پیج خود گذاشته تا کاربران با مطالعه آن‌ها خود به خود به سمت کسب و کار شما کشیده شوند.

برای نگارش محتوای باکیفیت باید اصولی رعایت شود که در مقاله “ آموزش اصول مهم محتوانویسی سایت” اندکی به آن‌ها اشاره کردیم. در این بخش نکاتی که سبب محبوبیت این امر شده، بیان خواهد شد.

روابط عمومی

نکات مهم در بازاریابی محتوا

معمولاً اغلب محتوانویسان در بدو ورود به این عرصه با مشکلات متعددی گریبان گیر هستند که در ادامه راهکارهایی برای رفع این مشکلات بیان می‌شود.

ایجاد مزیت

برای موفقیت در عرصه بازاریابی محتوا و روابط عمومی مقاله شما باید از ارزش بالایی برخوردار بوده و اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران قرار دهد تا به این وسیله نیازهای اطلاعاتی آن‌ها را برطرف کرده و شرکت‌های مختلف را به مطالعه مطالب سایت شما ترغیب کند.

هرگز قاعده ارائه مطالب آموزنده را فراموش نکنید. به عبارت بهتر هر چه مطلب آموزنده‌تری به مخاطب ارائه دهید، تصویر بهتری از برند خود می‌سازید.

برانگیختن سرعت عمل افراد

یکی دیگر از راه‌های موفقیت در روابط عمومی، برانگیختن سرعت عمل افراد است. به این ترتیب شما با نگارش محتوای جذاب افراد را وادار به واکنش خواهید کرد.

ارضای حس کنجکاوی مخاطب

اغلب کاربران به دنبال راه‌هایی برای رفع مشکلات خود هستند بنابراین می‌توان از این امر بهره گرفته و حس کنجکاوی افراد را ارضا کنید. برای این کار باید مقالات خود را جذاب نوشته و به سؤالات کاربر پاسخی مناسب ارائه دهید.

جف بولاس مقاله‌ای در خصوص کاربرد شوخ طبعی در بازاریابی محتوا به اشتراک گذاشته که در ادامه چکیده‌ای از آن را می‌خوانید.

روابط عمومی

ارتباط شوخ طبعی و بازاریابی محتوا از نظر Jeff Bullas

جف بولاس می‌گوید: ” از آنجا که پژوهش‌هایی که از وارتون (Wharton) به دست آمده نشان می‌دهد که اغلب افراد مزاح و شوخ‌طبعی را دوست دارند و چنین محتوایی را به طور مرتب به اشتراک می‌گذارند، به‌کارگیری شوخ‌طبعی در بازاریابی محتوایی به‌شدت مؤثر است. شرکت‌های بزرگ همواره از ترفند شوخ‌طبعی بهره می‌گیرند تا برند خود را از دیگر برندها متمایز کنند.”

اغلب کاربران می‌دانند یکی از کارکردهای بزرگ شوخ طبعی، جلب توجه است.

در گذشته برای تبلیغات از روش‌های سنتی مانند ایجاد واحد روابط عمومی استفاده می‌شد که با ظهور شبکه‌های اجتماعی و مفاهیمی مانند بازاریابی دییجتال یا بازاریابی محتوا، اغلب مدیران به روش‌های مدرن برای جذب و نگهداری مشتریان روی آورده‌اند.

در این مقاله سعی کردیم شما را با تأثیر بازاریابی محتوا بر روابط عمومی تا حدی آشنا کنیم. برای آشنایی با اصول بازاریابی به بخش کتاب‌های الکترونیک سایت مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *