جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

همه چیز درباره بازاریابی ویدئویی

آشنایی با مزایای استفاده از بازاریابی ویدئویی

آیا تا به حال به مزیت های بازاریابی ویدئویی توجه کرده اید؟ امروزه محتواهای متنی و تصویری به تنهایی نمی توانند مفهوم را به مخاطب منتقل کنند. به همین دلیل از بازاریابی مبتنی بر ویدئو استفاده می کنیم. این روزها گسترش شبکه های اجتماعی همچنین اینستاگرام توجه بسیاری از متخصصین را به خود جلب کرده است. در این مقاله از استادیاری قصد داریم ابتدا بازاریابی ویدئویی را به شما معرفی کنیم سپس سعی می کنیم مزایا و معایب این نوع بازاریابی را به شما معرفی کنیم.

بازاریابی ویدئویی چیست؟

یکی از انواع محتوا، تولید ویدئو و تبلیغات به وسیله آن است. در بازاریابی ویدئویی با استفاده از کلیپ های جذاب و فوق العاده سعی در جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری وفادار دارد. ویدئو مارکتینگ یا همان بازاریابی مبتنی بر ویدئو نوعی از بازاریابی دیجیتال است که امروزه به دلیل کارایی بالا به یک مهارت فوق العاده و ضروری برای متخصصان تبدیل شده است.

استفاده از بازاریابی ویدئویی مزیت هایی به همراه دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

مزیت های استفاده از ویدئو مارکتینگ

این روزها اغلب افراد مشاهده یک کلیپ چند دقیقه ای را به خواندن یک متن ۳ تا ۴ صفحه ای ترجیح می دهند. این موضوع اولین مزیت بازاریابی مبتنی بر ویدئو است. در ادامه سایر مزیت های استفاده از ویدئو مارکتینگ به شما معرفی می شوند.

افزایش نرخ تبدیل سایت با استفاده از بازاریابی ویدئویی

شاید برایتان جالب باشد اما وجود یک ویدئو در صفحه فرود سایت یا همان لندینگ پیج تقریبا ۸۰ درصد نرخ تبدیل را افزایش می دهد. همچنین این روش تاثیر مستقیمی روی رفتار مشتری هم خواهد داشت و او را از یک مخاطب عادی به یک مشتری وفادار تبدیل می کند.

ویدئو یکی از ابزارهای قدرتمند تبلیغات در دنیای مجازی به حساب می آید.

بازاریابی ویدئویی

ویدئو، یکی از ابزارهای جذاب در بازاریابی ایمیلی

همه ما این روزها تعداد زیادی ایمیل از ارگان های مختلف دریافت می کنیم اما از بین انبوهی از پیام های ایمیلی تنها بخش اندکی از آن ها برای ما جذاب هستند. استفاده از ویدئو در عنوان  موضوع می تواند نرخ باز شدن ایمیل را به طرز عجیبی افزایش داده و نرخ لغو آن را کاهش دهد.

محبوبیت ویدئو در موتورهای جستجو

موتورهای جستجو از جمله گوگل سعی می کند تا جذاب ترین و بهترین محتواها را برای مخاطبان نمایش دهند. اگر شما بتوانید ویدئوی خود را در سایت های اشتراکی از جمله آپارات یا یوتیوب منتشر کنید، احتمال نمایش سایت شما در موتورهای جستجو افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

کسب اعتماد و اعتبار از طریق بازاریابی ویدئویی

بهترین روش برای برندسازی کسب و کار شما و ارتباط با مخاطبان استفاده از ویدئو است. ۹۰ درصد کاربران با مشاهده یک کلیپ چند دقیقه ای تصمیم گیری بهتر و عاقلانه تری انجام داده و مشتریان هم اعتماد بیشتری به شما می کنند.

اشتراک گذاری ویدئو توسط کاربران

یکی از نشانه های موفقیت در حوزه بازاریابی و مارکتینگ این است که کاربران ویدئوهای شما را به اشتراک گذاشته یا برای شما محتوا تولید کنند. یک ویدئوی مفید و جذاب به سرعت در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام پخش می شوند.

نقاط قوت ویدئو مارکتینگ

بازاریابی ویدئو علاوه بر مزایای زیادی که برای کاربران به همراه دارد، معایبی هم برای آن ها دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

سرعت لود پایین

همانطور که می دانید در ایران سرعت اینترنت نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین است. همین عامل باعث می شود لود یک سایت زمان زیادی از کاربران را تلف کند. بعضی از کاربران بی حوصله هستند و منتظر لود شدن ویدئوی شما نمی شوند. بنابراین به این نتیجه می رسیم که باید با استفاده از روش های خاص، حجم ویدئوتان را پایین بیاورید.

ساخت کلیپ زمان بر است

یکی از معایب بازاریابی ویدئویی، زمان بر بودن فرایند ساخت آن است. معمولا ایده پردازی و نوشتن یک سناریوی جذاب زمان زیادی از شما صرف می کند. از طرفی اگر در هیچکدام از مراحل تولید و تدوین ویدئو مهارت نداشته باشید، باید از یک متخصص کمک بگیرید که برای این کار باید هزینه زیادی صرف کنید.

مشکلات ویدئو هنگام نمایش در کانال های مختلف

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که ویدئوی شما هنگام نمایش در سایت های اشتراکی با مشکلاتی همراه باشد. بنابراین بهتر است قبل انتشار ویدئوی مورد نظرتان آن را از نظر سایز و فرمت مورد بررسی قرار داده و چندین نسخه با حجم های مختلف از ویدئو تهیه  کنید.

آشنایی با انواع ویدئو در کسب و کارهای مختلف

ویدئوها انواع مختلفی دارند که شما باید بسته به نیاز و شرایط مخاطب یکی از آن ها را انتخاب و استفاده کنید. در ادامه برخی از محبوب ترین انواع ویدئو به شما معرفی می شوند:

ویدئوهای مربوط به معرفی محصولات یا همان دمو

در این روش شما با یک کلیپ چند دقیقه ای محصول خود را معرفی می کنید. مثلا نحوه نصب و استفاده از افزونه یواست سئو.

کلیپ های تجاری و تبلیغاتی

هدف از تولید و انتشار این ویدئوها، معرفی بیشتر محصول یا خدمات همچنین ایجاد کمپین های تبلیغاتی مختلف است. به این ترتیب مخاطب می تواند با شما ارتباط بیشتری برقرار کند.

بازاریابی ویدئویی بر اساس رویدادها

آیا کسب و کار شما از نوع خیریه، میزگرد یا برگزاری کنفرانس است؟ در این صورت شما می توانید از کنفرانس ها یا میزگردهایتان ویدئو تهیه کرده و آن را در سایت یا پلتفرم های دیگر به راحتی نمایش دهید.

بازاریابی ویدئویی

تولید ویدئو در خصوص مصاحبه های تخصصی

یکی از بهترین روش های ایجاد اعتماد در دیگران، مصاحبه با افراد متخصص در زمینه کسب و کارتان است. برای این کار سعی کنید افراد مهم کسب و کارتان را دعوت کرده و با آن ها مصاحبه ای ترتیب دهید.

ویدئوهای مربوط به آموزش انجام یک کار

گاهی اوقات برای آموزش انجام یک کار مثلا ثبت نام در سایت یا آموزش آپلود کتاب در سایت از یک ویدئو استفاده می کنیم. این ویدئو ممکن است توسط اعضای تیم فروش تولید شده و در اختیار کاربران سایت قرار بگیرد.

ویدئوهایی مبنی بر توضیحات محصول یا خدمات

این نوع ویدئوها برای درک بهتر محصول یا خدمات به مشتریان کمک زیادی می کند. شما می توانید در سفر خیالی ویدئوی آموزشیتان با مشتری همزاد پنداری کنید.

انیمیشن ها و مطالعه های موردی

گاهی اوقات فهم یکسری مطالب برای کاربران سخت است. برای مثال ممکن است کاربر در نگاه اول با مفهوم شبکه سازی و کاربردهای آن در صنعت آشنا نباشد. در این شرایط استفاده از انیمیشن های جذاب و کاربردی می تواند کمک کننده باشد. شما می توانید با استفاده از انیمیشن مفهوم مورد نظرتان را به درستی در کوتاهترین زمان به مخاطب منتقل کنید.

مطالعه در حالت موردی هم یکی از روش های بازاریابی ویدئویی است. در این روش می توانید ویدئوهایی در زمینه ساخت کلیپ های رضایت از مشتری تولید کرده و آن ها را در سایت یا پیجتان منتشر کنید تا مشتریان اعتماد بیشتری به شما پیدا کنند.

ویدئوهای زنده (live)

ویدئوهایی با نرخ مشارکت بالا هستند که باعث جلب رضایت مشتری هم می شوند. برای جذب مخاطبان بیشتر سعی کنید هر از گاهی یک ویدئوی زنده از مصاحبه ها و رویدادهای انجام شده در شرکت پخش کنید تا مخاطبانتان بیشتر در جریان فعالیت های شما قرار بگیرند.

در این مقاله از استادیاری سعی کردیم شما را با بازاریابی ویدئویی و مزیت های ویژه آن آشنا کنیم. برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه: ۹ ابزار کاربردی بازاریابی دیجیتالی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *