جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

۳ معیار مهم بازاریابی دیجیتال

آشنایی با معیارهای بازاریابی دیجیتال

شناخت معیارهای مهم بازاریابی دیجیتال به شما در حفظ و نگهداری مشتری کمک می کند. به عبارت بهتر شما به عنوان صاحب یک موسسه بازاریابی یا یک مشاور باید همیشه ۳ پارامتر مهم یعنی تعامل طولانی مدت با مخاطبین، ترافیک بیشتر و تعامل بیشتر را مد نظر داشته باشید. این نکته را در نظر داشته باشید که برندهایی که برای تبلیغات و بازاریابی به شما مراجعه می کنند، ترافیک کمتر را به معنای عدم موفقیت در جلب رضایت مشتری به حساب می آورند.

به طور کلی اگر مشتری برای طولانی مدت با شما تعاملی برقرار نکند، یعنی طی این مدت نتوانسته اید یک مدل تجاری پایدار طراحی کنید. به همین دلیل مشتریان شما قبل مراجعه حتما این ۳ فاکتور مهم را مورد بررسی قرار می دهند.

در این مقاله اهمیت ۳ معیار فوق در روند بازاریابی و تبلیغات را بیشتر برایتان توضیح خواهیم داد.

ترافیک بیشتر، معیار مهم بازاریابی دیجیتال

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید  که کسب که با برند شما آشنایی ندارد چگونه می تواند خرید انجام دهد؟ همکاری شما با مشتری چگونه می تواند برایتان سودآور باشد؟

یکی از معیارهای مهم بازاریابی دیجیتال تمرکز روی ترافیک بیشتر برند است. به بیان ساده یک بازاریاب دیجیتال باید قبل هر چیز داشبورد Google Analytics و ترافیک سایت را مورد بررسی قرار دهد. ترافیک بیشتر یعنی مشتری آگاهی بیشتری نسبت به برند شما پیدا کند.

معیارهای بازاریابی دیجیتال

راهکارهای موثر برای تعیین ترافیک سایت

معمولا روش های مختلفی برای تعیین میزان ترافیک وب سایت وجود دارد که در این بخش مهم ترین آن ها را به شما معرفی می کنیم:

بررسی ترافیک شبکه های اجتماعی مرتبط با برند مورد نظر؛

جمعیت شناسی کاربران و بررسی تخصصی ترافیک شبکه های اجتماعی؛

تعیین ترافیک برند در Google Analytics؛

بررسی جمعیت شناسی برند مورد نظر در گوگل آنالیتیکس؛

رابطه تعامل بیشتر با مخاطبین و بازاریابی دیجیتال

تعامل بیشتر با مخاطب یعنی شما به عنوان صاحب برند از روش های گوناگون مانند اشتراک گذاری محتوا، لایک، کامنت یا … مشتری هایتان را در جریان امور مربوط به کسب و کارتان قرار دهید. برای مثال اگر شخصی یکی از پست های پیج اینستاگرام شما را مطالعه کرده یا لایک کند، آمار تعامل شما با مخاطبینتان بالا می رود و این هدف در صورتی محقق می شود که از قبل استراتژی های استانداردی طراحی و تدوین کرده باشید.

بررسی نتایج زیر به شما در تعیین میزان تعامل با مخاطبینتان کمک می کند.

بررسی آمار مربوط به زمان صرف شده مخاطبین در صفحات یک برند در شبکه های اجتماعی

نرخ مشارکت مشتریان در رسانه های اجتماعی را برای هر پست پیج خود بررسی کنید.

سعی کنید عملکرد برند خود را در صفحات مربوط به معرفی محصولات شبکه های اجتماعی مورد ارزیابی قرار دهید.

تعامل طولانی مدت مشتری با برند

برای موفقیت در عرصه دیجیتال باید تعامل خود با مشتریانتان را افزایش دهید. برای این کار باید ابتدا اهداف و رویکردهای خود را به وضوح مشخص کنید. مخاطب خود را بعد خرید رها نکرده و با اراته پیشنهادهای جذاب مانند تخفیف های ویژه یا در نظر گرفتن هدایای ویژه، آن ها را نسبت به خرید دوباره ترغیب کنید.

معمولا بررسی عوامل زیر به شما در تعامل با مشتری کمک می کند:

حتما شاخص LTV یا میانگین ارزش طول عمر مشتری را مورد بررسی قرار دهید. همچنین بعد اجرای استراتژی های بازاریابی دیجیتال هم این شاخص را در پیج خود بررسی کنید.

در این مقاله سعی کردیم معیارهای مهم بازاریابی دیجیتال را به شما معرفی کنیم. برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با استراتژی‌های رایج بازاریابی دیجیتال

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *