جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

۶ مهارت یک منشی موفق

مهارت هایی که یک منشی موفق باید بداند!

منشی موفق شخصی باهوش و بسیار سریع است که تمام امور شرکت را می تواند به راحتی در عین دقت انجام دهد. این فرد مسئول پاسخگویی به تماس ها، تنظیم جلسات حضوری، نگارش و ارسال نامه های اداری و … است. یک منشی برای موفقیت در حرفه خود باید فن بیان قوی در کنار ذهنی پویا و خلاق داشته باشد.

یکی دیگر از مهارت هایی که یک منشی موفق باید آن را داشته باشد، توانایی برقراری ارتباط بین کارمندان واحدهای مختلف همچنین برنامه ریزی دقیق کارهاست.

یک منشی یا مسئول دفتر باید وظایف خود را به درستی انجام داده همچنین مهارت های گفتاری و رفتاری بالایی داشته باشد. در ادامه مهارت های یک منشی موفق به شما معرفی می شوند:

برقراری ارتباط موثر، تکنیک تبدیل شدن به منشی موفق

اولین مهارتی که هر منشی یا مسئول دفتر باید با آن آشنایی داشته باشد، توانایی برقراری ارتباط با دیگران است. مسئول دفتر یک مجموعه اولین شخصی است که با مراجعین و مشتریان برخورد خواهد داشت. بنابراین بهتر است که تصویر خوبی از خود در ذهن آن ها به جا بگذارد.

یک منشی موفق باید بتواند در کوتاهترین زمان ممکن با دیگران ارتباط برقرار کرده و اطلاعات درست و اصولی را در اختیار آنان قرار دهد. یک مسئول دفتر برای موفقیت باید بتواند با دیگر کارکنان ارتباط خوبی برقرار کرده در عین حال فردی بسیار خوش رو و خوش اخلاق باشد.

 منشی موفق

مهارت های فنی مورد نیاز منشی

یک منشی یا مسئول دفتر باید با توجه به نوع فعالیت خود مهارت های فنی مناسب را کسب کند. تسلط به کامپیوتر و نرم افزارهای مرتبط با  آن می تواند در این زمینه بسیار مناسب باشد. نرم افزارهایی که یک مسئول دفتر باید با آن ها آشنایی داشته باشد عبارتند از:

  • گوگل؛
  • گوگل میت؛
  • آفیس؛
  • فتوشاپ؛
  • گوگل کلندر

برنامه ریزی و مدیریت زمان مناسب

همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، منشی مسئول هماهنگی و برقراری ارتباط بین اعضای مجموعه است. برای اینکه در انجام این وظایف خللی ایجاد نشود، او باید بتواند یک برنامه منظم روزانه، هفتگی و ماهانه برای خود تنظیم کرده و هر کار را در زمان مناسب و دقیق انجام دهد. یک منشی موفق می تواند به راحتی نظم را در مجموعه برقرار کرده و از اتلاف وقت جلوگیری کند.

 منشی موفق

سرپرستی یکی از مهارت های یک منشی موفق

یک منشی یا مسئول دفتر موفق باید شناخت کافی از اعضا و وظایف کارمندان، عملکرد تک تک آن ها را مورد بررسی قرار داده و نقاط ضعف و قوتشان را تشخیص دهد تا در مواقع مهم و حساس بهترین تصمیم گیری را انجام دهد.

مهارت نوشتاری قوی

یک منشی موفق علاوه بر موارد بالا باید مسلط به مهارت های نوشتاری و گفتاری هم باشد. او باید با اصول دستور زبان فارسی تا حد زیادی آشنایی داشته همچنین بتواند مکاتبات اداری را به شیوه ای درست انجام دهد.

کار تیمی، یکی از مهارت های منشی موفق

افراد یک مجموعه اهداف مشترکی با یکدیگر دارند. یک منشی موفق باید بتواند به عنوان یک سرپرست اجرایی قوی، افراد را در گروه کنار هم نگه داشته و شرکت را به هدف نهایی برساند. در این مقاله سعی کردیم ویژگی های یک مدیر موفق را به شما معرفی کنیم. برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با اصول نامه نگاری اداری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *