جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

۷ گام موثر مقابله با ترس

ترس یک احساس در اغلب انسان هاست که ریشه های مختلفی دارد. مقابله با ترس در نگاه اول کمی سخت و پیچیده به نظر می رسد اما همانطور که از گذشته هم می دانیم هیچ دردی بی درمان نیست. در ادامه ۷ گام موثر برای مقابله با این احساس درونی را به شما معرفی می کنیم تا با استفاده از آن ها مهارت های فردی خود را توسعه داده و در زندگی شخصی و کاریتان موفق تر عمل کنید.

توجه به احساسات یکی از راه های مقابله با ترس

مهم ترین راه برای مقابله با اضطراب شناسایی به موقع آن است. معمولا هیچ کس در ابتدا مهارت لازم برای شناسایی این احساس درونی را ندارد. به جای اینکه خود را در موقعیت های سخت و غیر قابل کنترل قرار دهید پیشنهاد می کنیم قبل هر چیز ترس خود را بشناسید.

افکارتان را نادیده نگیرید

تا به حال برایتان پیش آمده که دوست داشته باشید گریه کنید اما تمام تلاش خود را می کنید تا جلوی اشک هایتان را بگیرید؟ نادیده گرفتن افکار و احساسات هم همین است. سعی کنید برای بهتر کردن حالتان از کمک دیگران استفاده کنید.

مقابله با ترس

تاثیر نفس عمیق در مقابله با ترس

یک تکنیک ساده در عین حال کاربردی برای مقابله با ترس این است که یک نفس عمیق بکشید. تنفس عمیق سیستم عصبی بدن شما را فعال کرده و استرس و ترس را به طور خودکار غیر فعال می کند.

شرایط روحی خود را بررسی کنید

انجام ۳ گام قبلی چقدر برایتان مفید بوده است؟ آیا برای از بین بردن تنش و استرس نیاز به پیاده روی دارید؟ برای از بین بردن افکار منفی و مقابله با ترستان دیگر از چه راه هایی استفاده می کنید؟

گاهی اوقات برای مقابله با ترس بهتر است خودتان را از وضعیت کنونی جدا کرده و با اشخاص دیگر در ارتباط باشید.

به نیازهای خود به موقع رسیدگی کنید

بدن شما همواره با انبوهی از احساسات مختلف درگیر است. پس این طبیعی است که گاهی اوقات گیج شده یا دچار ترس و استرس شوید. شاید در نگاه اول مسخره به نظر برسد اما گاهی برای مقابله با ترس و اظطراب خود کافیست یک لیوان آب نوشیده یا کمی غذا بخورید. به همین راحتی!

مقابله با ترس

مقابله با ترس از طریق دور کردن افکار منفی

یکی از راه های مقابله با احساسات منفی این است که آن ها را با خودتان مرور کرده و از خود بپرسید که دقیقا چه چیزی باعث ایجاد ترس و استرس در شما می شود؟

اگر زمان کافی دارید، درباره افکار منفی با خودتان صحبت کرده یا احساساتتان را روی کاغذ بیاورید.

اتمام کارهای نصفه نیمه

هر چقدر کارهایتان را نصفه نیمه رها کنید، ترس و استرستان بیشتر می شود. برای مقابله با ترس سعی کنید اهمال کاری را کنار گذاشته و کارهای نصفه نیمه خود را تمام کنید.

آیا برای مقابله با ترس نیاز به کمک دارید؟

گاهی اوقات به تنهایی از پس مشکلاتتان بر نمی آیید. این موضوع اشکالی ندارد. اگر گام های بالا را انجام دادید اما هنوز ترس و استرستان از بین نرفته وقت آن رسیده که از یک مشاور یا روانشناس کمک بگیرید. نشانه های زیر به شما می گوید که نیاز به مشاور دارید

  • همیشه خود را در فشار حس می کنید.
  • کارهای روتین و روزمره خود را به سختی انجام می دهید.
  • مثل روزهای قبل در محل کار حاضر نمی شوید.
  • به خاطر ترس و استرس مجبور هستید رویدادهای اجتماعیتان را رها کنید

مقابله با ترس به شجاعت نیاز دارد. برای این کار اصلا لازم نیست به تنهایی قدم بردارید. می توانید از یک مشاور یا متخصص کمک بگیرید.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

شاید این را بپسندید

تکنیک های مقابله با ترس از شکست

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *