جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

۹ ابزار کاربردی بازاریابی دیجیتالی

معرفی مهم ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتالی

استفاده از ابزارهای بازاریابی دیجیتالی باعث رونق کسب و کار شما  می شود. مهم ترین اصل در بازاریابی دیجیتالی یا همان دیجیتال مارکتینگ جلب رضایت مشتریان است. انتخاب روش درست و اصولی می تواند در وقت بازاریابان صرفه جویی کرده به علاوه باعث جذب بیشتر مشتری هم می شود.

در این مقاله از استادیاری ۹ ابزار کاربردی بازاریابی دیجیتالی را جمع آوری کرده و به شما معرفی خواهیم کرد.

سوشیال مدیا، ابزار کاربردی بازاریابی دیجیتالی

اولین ابزار برای دیجیتال مارکتینگ که این روزها طرفداران زیادی هم دارد، سوشیال مدیا یا تبلیغات در فضای مجازی است. از آنجایی که این روزها مردم بیشتر وقت خود را صرف گشت و گذار در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام می کنند، بازاریابان می توانند با استفاده از ترفندهای بازاریابی دیجیتالی مشتریان را ترغیب به خرید محصول یا استفاده از خدمات کرده و میزان فروش شرکتشان را بالا ببرند.

ابزارهای بازاریابی دیجیتالی

در ادامه چند ابزار مهم برای تبلیغات در فضای مجازی به شما معرفی می شوند:

ابزار بازاریابی دیجیتالی Sprout Social

این ابزار فوق العاده علاوه بر اینکه مشتریان قدیمی را برای شما نگه می دارد، با استفاده از ترفندهای مختلف مشتریان جدیدی پیدا کرده و نظر آن ها را جلب می کند.

ابزار کاربردی Wyng با برگزاری مسابقه های مختلف همچنین ایجاد کمپین های تبلیغاتی ارتباط شما با مشتری را حفظ می کند.

یک ابزار دیگر برای دیجیتال مارکتینگ ووم باکس یا همان Woobox است که بیشتر روی محتواهای تعاملی تاکید داشته و این روزها مورد توجه برخی از مدیران کسب و کارهای مختلف قرار گرفته است.

تبلیغات هدفمند و دیجیتال مارکتینگ

در این روش بازاریابان مشتریانی که یکبار از آن ها خرید کرده یا از خدماتشان استفاده کرده اند را شناسایی کرده و آن ها را در جریان خدمات و محصولات جدید خود قرار می دهند. در این روش ابزارهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرند که عبارتند از:

ReTargeter که بسته به رفتار مشتری، تبلیغات مشخصی برای آن ها ارسال می کند.

ابزار دیگر بازاریابی دیجیتالی با استفاده از تبلیغات هدفمند AdRoll است که به بازاریابان امکان ایجاد کمپین های تبلیغاتی را می دهد.

ابزارهای بازاریابی دیجیتالی

دیجیتال مارکتینگ از طریق تبلیغات نرم افزاری

این روش با استفاده از نرم افزارهای مختلف انجام می شود. در این روش تبلیغات از طریق نرم افزارهای مختلف انجام می شود. مهم ترین ابزارهای تبلیغات نرم افزاری عبارتند از:

  1. ChoiceStream
  2. Rocket Fuel

ابزارهای بازاریابی دیجیتالی

بازاریابی دیجیتالی از طریق سایت های مختلف

داشتن یک سایت خوب تاثیر زیادی در جذب مخاطبین و فروش بیشتر محصولات دارد. به عبارت بهتر شما می توانید به راحتی با اعمال چند تغییر کوچک در سایت خود مخاطبینتان را به سمت محصول یا خدماتتان بکشانید.

برخی از ابزارهای بازاریابی دیجیتالی از طریق سایت های مختلف عبارتند از:

Unbounce

از این ابزار برای شناسایی و رفع ایرادهای صفحات وب سایت استفاده می شود. ابزار Unbounce دارای قالب های جذابی است که از آن ها می توان در برجسته کردن قابلیت های سایت استفاده کرد.

ابزار Oracle Maxymiser

این ابزار کارایی بیشتری نسبت به ابزارهای دیگر تبلیغات دیجیتالی داشته و جنبه های مختلف سایت را به صورت یکجا نمایش می دهد. همچنین مخاطبین و افرادی که وارد سایت شما شده اند را دسته بندی کرده و برای هر کدام از آن ها تست هایی مختلفی ارسال می کند.

دیجیتال مارکتینگ از طریق انتشار محتوای ویدئویی

یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی دیجیتالی تولید و انتشار محتواهای ویدئویی است که این روزها به یکی از روش های حیاتی و بسیار مهم تبلیغات تبدیل شده است. اگر چه تولید یک ویدئوی با کیفیت زمان زیادی از شما می گیرد اما در عوض تاثیر بسیار بالایی در جذب مخاطبین و ایجاد علاقه در آن ها دارد.

مهم ترین ابزارهای تبلیغات دیجیتالی از طریق انتشار محتوای ویدئویی عبارتند از:

Wistia که مهم ترین ابزار برای سفارشی سازی و اشتراک گذاری محتواهای ویدئویی در سایت های کاری است. این ابزار فوق العاده قابلیت های زیادی در اختیار کاربران قرار می دهد.

Vimeo یکی از پرطرفدار ترین ابزارها برای اشتراک گذاری محتواهای ویدئویی به حساب می آید. یکی از قابلیت های فوق العاده این ابزار شخصی سازی کلید فراخوانی CTA است.

ابزارهای بازاریابی دیجیتالی

تولید محتوا، یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتالی

در این روش گزینه های زیادی مثل تولید محتوای متنی برای وبلاگ ها، تولید محتوای بصری یا اینفوگرافیک یا تولید محتوای ویدئویی پیش روی شما قرار دارد. کارشناسان بازاریابی می توانند از طریق این روش مخاطبین خود را با کالاها و خدمات خود آشنا کرده و آن ها را جذب خود کنند.

مهم ترین ابزارهای تولید محتوا عبارتند از:

  1. Landscape by Sprout Social
  2. Canva

ابزار تحلیل سایت برای دیجیتال مارکتینگ

این روش تاثیر زیادی در بازاریابی دارد. چون مخاطب می تواند با بررسی محتوا و بازخوردهای کاربران سایت خود مطالبی که در آینده می نویسد را هدفمندتر کند. مهم ترین ابزارهایی که در این روش مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرند عبارتند از:

Kissmetrics که تمرکز خود را روی افزایش نرخ تبدیل سایت متمرکز کرده و با رصد مخاطبان اطلاعات مفیدی در اختیار بازاریابان قرار می دهد.

استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس هم می تواند در شناخت و تحلیل مخاطبین سایت موثر باشد.

سئو، یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

درست است که این روش پیچیده و زمان بر است اما با رعایت اصول و ترفندهای ساده می توانید این کار را بهتر انجام دهید. در ادامه مهم ترین ابزارهای سئو به شما معرفی می شوند.

  1. ابزار گوگل ماز یا Moz
  2. SEMRush

سایر ابزارهای بازاریابی دیجیتالی عبارتند از:

تبلیغات پورسانتی یا همان همکاری در فروش که در آن افراد در ازای فروش محصولات یا معرفی خدمات یک فروشگاه یا شرکت مبلغی به عنوان پورسانت دریافت می کنند.

مهم ترین ابزارهای همکاری در فروش عبارتند از:

  1. CJ Affiliate
  2. VigLink

در این مقاله سعی کردیم ۹ ابزار مهم و کاربردی بازاریابی دیجیتالی را به شما معرفی کنیم. برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه:

آشنایی با استراتژی‌های رایج بازاریابی دیجیتال

آَشنایی با مبانی اولیه دیجیتال مارکتینگ

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *