جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آشنایی با ابزار syntax error در وردپرس

اهمیت ابزار syntax error در رفع خطاهای وردپرس

ابزار syntax error به مدیران سایت این امکان را داده تا خطاهای سایت خود را به موقع شناسایی و رفع کنند. متاسفانه عده ای این ابزار را به اشتباه یک خطا در وردپرس می دانند. حال آنکه syntax error، با شناسایی کدهای خطای سایت، به ادمین این امکان را داده تا در اسرع وقت آن ها را برطرف کند. در ادامه نحوه استفاده از این ابزار کاربردی در وردپرس به شما آموزش داده می شود تا با استفاده از آن مشکلات سایتتان را در عرض چند دقیقه برطرف کنید.

ابزار syntax error چیست؟

ابزار syntax error یکی از قابلیت های کاربردی وردپرس است که با استفاده از آن می توان مشکلات مربوط به قالب یا افزونه ها را شناسایی کرده و آن ها را رفع کرد.

ویژگی syntax error تنها به وردپرس محدود نشده و در تمام زبان های برنامه نویسی مثل پایتون و جاوا هم کاربرد دارد. این ابزار به شما هشدار می دهد کدام فایل شما دارای اسکریپت خطا است.

دلایل بروز خطا در سایت چیست؟

سایت شما ممکن است به دلیل تداخل در افزونه ها، شخصی سازی آن ها یا مشکلات هسته، دچار خطا شود. بعضی از این خطاها عملکرد سایت را مختل می کند اما برخی از آن ها تنها جنبه هشدار دارد.

پیشنهاد مطالعه: آموزش رفع خطای داخلی سرور در وردپرس

نحوه استفاده از ابزار syntax error در رفع خطاهای وردپرس

نکته مهم در استفاده از ابزار syntax error این است که حتما باید حالت دیباگ وردپرس (خطایابی) سایت را فعال کنید. در غیر این صورت خطاها نمایش پیدا نمی کنند.

بعد فعالسازی حالت عیب یابی سایت، کلیه خطاها به صورت کد نمایش پیدا می کنند. در ادامه برخی خطاهایی که به کمک syntax error رفع می شوند را به شما معرفی می کنیم.

 ابزار syntax error

آموزش رفع خطاهای parse error، syntax error، unexpected در وردپرس

این خطاها مربوط به برنامه نویسی وردپرس هستند. خطای parse error مربوط به هسته یا قالب سایت است. syntax error یعنی کدهای برنامه نویسی سایت دچار مشکل شده اند و ارور unexpected هم مربوط به توابع وردپرس، PHP و سایر کاراکترهای مربوط به برنامه نویسی هستند.

رفع خطای نام فایل از طریق ابزار syntax error

اغلب فایل ها به فرمت PHP در وردپرس قرار می گیرند. بنابراین هرگونه خطا در نام فایل با عبارت functions.php معرفی می شود. در نهایت بعد تعیین نام و آدرس فایل، وردپرس محل دقیق فایل دارای خطا را نمایش می دهد.

نکته مهم اینکه گاهی اوقات خطاها به این دلیل رخ می دهند که ما یکسری توابع در فایل های دیگر تعریف کرده ایم که در فایل های دیگری فراخوانی شده اند. بنابراین برای جلوگیری از چنین اشتباهاتی باید با کدنویسی و خواندن کدها تا حد زیادی آشنایی داشته باشید.

آموزش ساخت نقشه سایت در وردپرس

روش رفع خطای syntax در پیشخوان وردپرس

شاید برایتان پیش آمده که برای ویرایش کدهای قالب یا افزونه سایت از مسیر زیر استفاده کرده اید:

منوهای نمایش> ویرایشگر پوسته یا افزونه‌ها> ویرایشگر افزونه

توجه کنید که بسیاری از هکرهای سایت با قراردادن یکسری کد، اقدام به ایجاد یک در پشتی در سایت شما می کنند. بنابراین سعی کنید حتما ویرایشگر افزونه و قالب در پیشخوان وردپرس را غیر فعال کنید. اگر به هر دلیلی به هاست خود دسترسی ندارید، از ابزار syntax error استفاده کنید.

 ابزار syntax error

 

خطای an error on line نشانه چیست؟

این بخش به ما اعلام می کند که خطا در کدام قسمت سایت به وجود آمده است.

of file چیست؟

در این قسمت نام فایل بر اساس مسیری که در هاست وجود دارد، برای ما تعیین می شود.

بعد آشنایی با خطاهای سایت، در نهایت ارورهای مذکور در بخش stntax error نمایش داده می شود.

در این مقاله سعی کردیم شما را با قابلیت های ابزار syntax error در شناسایی و رفع خطاهای وردپرس آشنا کنیم. در صورت بروز هرگونه مشکل، با کارشناسان ما از طریق بخش دیدگاه های همین صفحه در ارتباط باشید.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام  دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *