جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آشنایی با الگوریتم دزد دریایی گوگل

کاربردهای الگوریتم دزد دریایی گوگل در سئو

الگوریتم دزد دریایی گوگل یا google pirate اولین بار توسط این شرکت در سال ۲۰۱۲ برای مقابله با تصاویر یا سرقت محتوا معرفی شد. سوال اصلی اینکه هدف از طراحی الگوریتم دزد دریایی گوگل چیست؟

هدف اصلی از طراحی google pirate جریمه سایت هایی است که قانون کپی رایت را در نظر نگرفته و این قوانین را زیر پا می گذارند. دزد دریایی در سال ۲۰۱۴ بروز و قابلیت های جدیدی به آن اضافه شد. به دلیل اینکه امکان نقض مالکیت محصول یا محتوا در فضای مجازی به راحتی اتفاق می افتد، بسیاری از ناشران یا تولید کنندگان آن ها در خطر هستند و کسب و کار آن ها تحت تاثیر قرار می گیرد.

الگوریتم دزد دریایی گوگل چیست؟

الگوریتم دزد دریایی گوگل با حرف P شروع می شود مثل الگوریتم های پاندا یا کبوتر. این الگوریتم از نظر بررسی نوع محتوا عملکردی شبیه پاندا دارد. گوگل با معرفی الگوریتم دزد دریایی تمام حقوق ویدئو، مقاله، کلیپ یا پادکست های صوتی را متعلق به وب سایت سازنده آن ها دانسته و در صورت مشاهده هرگونه کپی برداری غیر قانونی از این محتواها، سایت خطاکار را جریمه می کند. گوگل از طریق google pirate سایت هایی که قانون حق مالکیت را زیر پا گذاشته جریمه می کنند و این سایت ها با افت رتبه مواجه می شوند.

مهم ترین نکته ای که باید در استفاده از الگوریتم دزد دریایی در نظر بگیرید اینکه اگر نام محتوای کپی شده را جستجو کنید، سایت های قانونی برای خرید آن را در سمت راست مشاهده می کنید.

یکی دیگر از امکاناتی که گوگل در بروز رسانی الگوریتم دزد دریایی به آن اضافه کرده، محدود کردن دسترسی کاربران به محتواهای رایگان سایت ها است.

الگوریتم دزد دریایی گوگل

هدف از طراحی google pirate چیست؟

دنیای وب مثل دریایی است که سایت های مختلف سوار بر کشتی از آن عبور می کنند. این سایت ها با تولید محتوا به حرکتشان ادامه می دهند. محتوا در واقع همان سوخت لازم کشتی است که باعث می شود به جلو حرکت کند.

اما دزدان دریایی همیشه در کمین کشتی ها بوده و برای رسیدن به مقصد منابع آن ها را می دزدند. هدف از طراحی و ارائه الگوریتم google pirate، مبارزه با چنین سرقت هایی است. قبلا درباره الگوریتم پاندا و نحوه بررسی محتوا توسط این الگوریتم را به طور کامل برایتان توضیح دادیم. روش کار الگوریتم پاندا بررسی محتواهای رایگان و اطمینان از کپی نبودن آن هاست. اما خیلی از محتواها رایگان نیستند. مثل فیلم، کتاب، ویدئو و…

کار الگوریتم دزد دریایی گوگل این است که سایت هایی که این محتوا را می دزدند را شناسایی و جریمه کند. معمولا انتشار محتوا بدون ذکر منبع آن نوعی کپی محسوب شده و از گوگل خطا به حساب می آید.

تاثیر google pirate در نتایج جستجوی گوگل

قبل پیدایش الگوریتم دزد دریایی گوگل محتواها و فیلم های پولی را به راحتی می توانستید به طور رایگان در اینترنت پیدا کنید. تا اینکه این الگوریتم اولین بار توسط امانوئل معرفی شد. با توجه به اینکه حق کپی رایت در کشور ما ایران رعایت نمی شود، سایت های سرقت کننده محتوا به راحتی می توانند به فعالیتشان ادامه دهند تا زمانی که شکایت های زیادی از آن ها به گوگل ارسال شود.

نحوه کار الگوریتم دزد دریایی گوگل

google pirate دقت زیادی به تاریخ انتشار محتواها دارد. اگر یک محتوا توسط چند سایت به طور همزمان منتشر شود، گوگل سایتی را که زودتر از بقیه محتوا را منتشر کرده به عنوان سایت اصلی شناسایی می کند.

قبلا اگر نام یک نرم افزار مایکروسافت را جستجو می کردید، سایت هایی را در بالاتری نتایج پیدا می کردید که تولید کننده اصلی نرم افزار نبوده و تنها آن را به طور رایگان ارائه می دادند. این عامل باعث می شد سایت اصلی مایکروسافت در رتبه های پایین تری قرار بگیرد.

الگوریتم دزد دریایی گوگل یک بار در سال ۲۰۱۴ بروز شده و عملکرد فوق العاده از خود ارائه داده است.

مشخصات سایت هایی که توسط الگوریتم دزد دریایی گوگل جریمه می شوند

سایت هایی که محتوا را بدون ذکر منبع منتشر می کنند، معمولا از طرف الگوریتم دزد دریایی گوگل جریمه می شوند.

سایت هایی که محتواهای خود را از چندین سایت کپی می کنند هم توسط google pirate جریمه می شوند.

نکته بعدی که باعث جریمه شدن از سوی گوگل می شود، کپی برخی از منابع است.

در خصوص مورد اول اگر صاحبان اصلی محتوا درباره دزدیده شدن آن شکایت کنند، سایت خطاکار توسط گوگل جریمه می شود. اگر رتبه سایت مورد نظر بسیار بالاتر از سایت شاکی باشد، آن را جریمه نمی کند. این قانون در خصوص مورد دوم هم به کار می رود. اگر رتبه سایت متخلف و شاکی تقریبا نزدیک هم باشد، سایت متخلف با افت رتبه مواجه می شود.

الگوریتم دزد دریایی صفحه های دارای محتوای کپی را حذف کرده و رتبه سایت را پایین می آورد اما به دامنه سایت دست نمی زند. این کار تنها در صورتی انجام می شود که از سایت متخلف شکایت هایی به گوگل داده شود.

الگوریتم دزد دریایی گوگل

روش های مقابله با دزدی محتوا از طریق الگوریتم دزد دریایی گوگل

برای مقابله با دزدی محتوایتان می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

محتواهای خود را در روزها و ساعت های مشخصی منتشر کنید. این کار باعث می شود گوگل همیشه در ساعت مشخصی به سایت شما سر بزند.

در تمام مقالات خود از لینک سازی داخلی استفاده کنید.

محتواهای خود را در شبکه های اجتماعی پر بازدید مثل اینستاگرام، توئیتر و یوتیوب منتشر کرده و به سرعت آن ها را ایندکس کنید.

برای ایندکس کردن مقالات خود آدرس صفحه خود را در URL Inspection سرچ کنسول گوگل وارد کرده و درخواست ایندکس صفحات دهید. اگر کسی محتوای شما را به هر طریقی به سرقت برد، از طریق DMCA شکایت خود را به گوگل ارائه دهید.

DMCA چیست؟

مخفف عبارت Digital Millennium Copyright Act  و نوعی قانون حق مالکیت آثار و کپی رایت در آمریکاست که اولین بار در سال ۱۹۹۸ به تصویب رسید. طبق این قانون حق تولید و انتشار نرم افزار، ویدئو یا مقاله تنها با سایت اصلی آن است. قانون DMCA از سرقت محتوا جلوگیری می کند. طبق این قانون تمام سایت هایی که محتوای سایت های دیگر را به طور رایگان در صفحاتشان قرار داده اند، از طرف گوگل جریمه می شوند.

هدف اصلی از طراحی الگوریتم دزد دریایی گوگل، جلب رضایت مشتریان است که برای این شرکت از هر چیزی مهم تر است.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه: همه چیز درباره الگوریتم گوگل پاندا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *