جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آشنایی با ویرایشگر کد کاربردی در سال ۲۰۲۰

۱۰ ویرایشگر کد کاربردی برای مدیریت پروژه

اگر تازه وارد دنیای برنامه نویسی شده اید، به احتمال زیاد اسم ویرایشگر کد کاربردی به گوشتان خورده است. در این مقاله قصد داریم ۱۰ ویرایشگر کد کاربردی را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن ها پروژه های خود را به راحتی طراحی و مدیریت کنید.

ویرایشگر کد کاربردی Visual studio code

ویرایشگر Visual studio code که معمولا میان برنامه نویسان با نام VS Code هم شناخته می شود یکی از بهترین ویرایشگرهای کد حال حاضر است که اولین بار توسط شرکت بزرگ مایکروسافت طراحی شد و در حال حاضر توسط این شرکت پشتیبانی می شود.

این ادیتور کد کاربردی همانند دیگر محصولات شرکت مایکروسافت دارای قابلیت فوق العاده Cross-Platform است که تمام نیازهای کاربران را پوشش می دهد.

برخی از مزایای استفاده از ویرایشگر کد Visual studio code عبارتند از:

  • پشتیبانی از سیستم عامل های مختلف؛
  • مجهز به دستورات گیت به صورت درون برنامه ای؛
  • امکان سینتکس هایلایتینگ و تکمیل خودکار با استفاده از سامانه IntelliSense
  • قابلیت برطرف کردن مشکلات تمام کدها
  • این ویرایشگر کد کاربردی به آسانی با ترمینال ادغام شده و قابلیت نصب انواع برنامه های جانبی برای افزایش عملکرد سیستم را دارد.

جالب است بدانید ادیتور کاربردی Visual studio code قابلیت توسعه پروژه در پلتفرم Microsoft Azure هم دارد. خبر خوب برای استفاده کنندگان Visual studio code اینکه این ویرایشگر کاربردی از اغلب زبان های برنامه نویسی پشتیبانی کرده و به راحتی قابل استفاده می باشد.

حجم کم و قدرت بالا در ویرایش داده ها را می توان به عنوان مزایای دیگر ویرایشگر کد کاربردی Visual studio code به حساب آورد.

ویرایشگر کد کاربردی

پلتفرم های سازگار با ویرایشگر کد VS Code

در حال حاضر ادیتور  کد کاربردی VS Code قابلیت سازگاری با سیستم عامل های مک او اس، ویندوز و لینوکس را دارد.

قابلیت های ویرایشگر Sublime text

اگر دنبال یک ادیتور کد سبک در عین حال قدرتمند هستید، Sublime text این نیاز شما را برآورده می کند. این ویرایشگر کد به راحتی روی انواع سیستم عامل های  کامپیوتری قابل نصب بوده و نسبت به ادیتورهای دیگر از سرعت بالاتری برخوردار است.

ویرایشگر کد کاربردی Sublime text کاملا سازگار با Cross-Platform است. از طرفی دارای ویژگی دو قسمتی Split editing و قابلیت سوئیچ بین پروژه ها هم دارد. عملکرد بالا در کنار Multiple Selection این ویرایشگر کد کاربردی را به یکی از ادیتورهای محبوب برنامه نویسان تبدیل کرده است.

سایر قابلیت های Sublime text عبارتند از:

  • امکان شخصی سازی پر سرعت که با نیازهای توسعه دهندگان سازگار است.
  • مجهز به Command Palette که امگان نگهداری از توابع کم کاربرد را برای کاربران فراهم می کند.
  • استفاده از کلیدهای میانبر روی کیبورد

ویرایشگر کاربردی کد Sublime text مانند ویرایشگر VS Code کاملا سازگار با سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک او اس می باشد.

ویرایشگر کد کاربردی Atom

ویرایشگر کد Atom گزینه ای عالی برای به اشتراک گذاری روند کاری پروژه است. معمولا تبادل ایده و اطلاعات یکی از مهم ترین موضوعات برای توسعه دهندگان است که این نیاز آن ها به کمک قابلیت teletype در ویرایشگر کد کاربردی Atom برآورده شده است.

مهم ترین ویژگی های ادیتور کد Atom عبارتند از:

پشتیبانی از Cross-Platform

امکان اشتراک گذاری کدها در پورتال teletype

ادیتور  Atom مجهز به قابلیت مدیریت پکیج درون برنامه ای و تکمیل خودکار هوشمند است. علاوه بر این با استفاده از این ادیتور کد مرورگر سیستم به راحتی باز می شود.

قابلیت پشتیبانی از Multiple Panes

جایگزینی و جستجوی توابع کاربردی

مجهز به تم های مختلف که قابلیت ویرایش هم دارند.

امکان سفارشی سازی آسان همچنین استفاده از پکیج های فراوان

ویرایشگر کد کاربردی Sublime text یک ادیتور کاملا منبع باز و سازگار با انواع سیستم عامل های کامپیوتری مثل لینوکس، مک او اس و ویندوز است.

ویرایشگر کد کاربردی

ادیتور کد ++Notepad

یک ویرایشگر کد کاربردی و کاملا رایگان است که تحت نظارت GPL فعالیت های خود را انجام داده و در بیشتر زبان های برنامه نویسی قابل اجراست. این ویرایشگر کد کاربردی بر مبنای زبان برنامه نویسی C++ طراحی شده و در کنار حجم بسیار کم از قدرت و سرعت بالایی برخوردار است.

جالب است بدانید ویرایشگر کد کاربردی ++Notepad باعث می شود سیستم شما به میزان کمتری از CPU استفاده کرده و در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

قابلیت های ویرایشگر کد ++Notepad

مهم ترین ویژگی های ++Notepad عبارتند از:

تکمیل خودکار کدها،

سرعت بالا در ویرایش و انتقال اطلاعات در کنار حجم پایین؛

امکان پشتیبانی از چندین زبان برنامه نویسی؛

ویژگی هایلایت Syntax

جستجو و جایگزینی توابع؛

ویژگی سفارشی سازی

امکانات ویرایشگر کد کاربردی Bluefish

ادیتور کد Bluefish یکی از نرم افزارهای کاربردی است که امکانات زیادی در زمینه طراحی و مدیریت پروژه در اختیار برنامه نویسان و طراحان سایت قرار می دهد. ویرایشگر Bluefish با استفاده از نرم افزارهایی مثل weblint کلیه خطاها را شناسایی کرده و کلیه نیازهای شما را برطرف می کند.

مهم ترین قابلیت های ویرایشگر کاربردی Bluefish عبارتند از:

پشتیبانی از رابط کاربری Multiple-Document و پروژه های چندگانه؛

سرعت بالا در کنار حجم کم؛

امکان ویرایش تمام صفحه یا همان Full-Screen

جستجو و جایگزینی فایل ها

قابلیت Undo/Redo نامحدود

امکان دانلود و آپلود سریع و آسان در سایت

مجهز به قابلیت درون خطی Spell Checker

امکان پشتیبانی از ابزار Zen coding

امکان پشتیبانی از Multiple-Encoding

Brackets

یک ادیتور کد کاربردی، منبع باز، سبک و قدرتمند است و گزینه ای مناسب برای توسعه دهندگان فرانت اند به حساب می آید. ادیتور Brackets با استفاده از پیش پردازنده های پیشرفته و ابزارهای تصویری فرایند طراحی سایت در مرورگر را بسیار راحت می کند. Brackets مجهز به قابلیت پیش نمایش زنده یا Live همچنین دارای یک ویرایشگر درون خطی است.

این ویرایشگر کد کاربردی از پیش پردازنده ها پشتیبانی کرده و حجم کمی دارد. عملکرد بالا در کنار پشتیبانی از افزونه های جانبی و استفاده از قابلیت های زیباسازی این ادیتور را به یک محبوب ترین ابزار برای برنامه نویسان تبدیل کرده است.

ویژگی های ویرایشگر کاربردی Phpstorm

Phpstorm یک پلتفرم کاربردی برای برنامه نویسان PHP است که به عنوان یک ادیتور کد کاربردی هم به کار می رود. نکته مهم  اینکه این ابزار تنها توسط برنامه نویسان PHP پشتیبانی می شود و طیف گسترده ای از امکانات پیشرفته را در اختیار کاربران و برنامه نویسان قرار می دهد.

استفاده از این ابزار کاربردی به مدت ۳۰ روز رایگان است و پس از این مدت باید آن را از سایت های معتبر خریداری کنید. قابلیت های بالا درکنار استفاده از فریم ورک هایی مانند وردپرس، جوملا، لاراول، سیمفونی و… این ویرایشگر کد کاربردی را به یکی از ابزارهای محبوب بین توسعه دهندگان وب تبدیل کرده است.

آشنایی با سایر ادیتورهای کد کاربردی

علاوه بر ادیتورهای کد بالا، ابزارهای زیر هم در طراحی و مدیریت پروژه ها بسیار کاربردی هستند.

ویرایشگر کد Gnu Emacs

ادیتور کاربردی  UltraEdit

ویرایشگر Komodo

در این مقاله سعی کردیم شما را با ۱۰ ویرایشگر کد کاربردی آشنا کنیم. برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *