جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آموزش ارتقای اعتبار دامنه

اعتبار دامنه چیست؟

اعتبار دامنه یا دامین آتوریتی (Domain Authority) با نام اختصاری DA نوعی سیستم رتبه بندی موتور جستجو است که اولین بار توسط شرکت MOZ طراحی و به بازار عرضه شد. این شاخص کاربردی معمولا امتیاز مورد علاقه موتورهای جستجو مثل گوگل برای نمایش سایت در نتایج را مشخص می کند. صفحاتی که موتور جستجو در آن ها به سوالات کاربرانش پاسخ می دهد را اصطلاحا search engine result pages می گویند.

دامین آتوریتی معمولا عددی بین ۱ تا ۱۰۰ است و هر چه این عدد به ۱۰۰ نزدیک تر باشد، ارزش آن سایت بیشتر خواهد بود.

البته باید در نظر داشته باشید که موتور جستجوی گوگل برای نمایش سایت ها از دامین آتوریتی استفاده نمی کند. اما ادمین های سایت می توانند از این روش برای ارزیابی وضعیت سایتشان در گوگل استفاده کنند.

سوال اصلی این است که چه پارامترهایی در Domain Authority یا همان دامین آتوریتی تاثیر دارد؟

در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم.

 اعتبار دامنه

نحوه بررسی اعتبار دامنه سایت

 برای ارزیابی Domain Authority سایت باید از ابزار سنجش سئو یا همان MOZbar استفاده کنید. این ابزار را می توانید از سایت رسمی MOZ دانلود و روی مرورگر خود نصب کنید. برای اطلاع بیشتر درباره ابزار سئوی MOZbar به مقاله “۵ افزونه برتر سئو در گوگل کروم” مراجعه کنید.

با نصب این افزونه کاربردی روی مرورگر گوگل کروم یا فایرفاکس خود هنگام ورود به هر سایت، اعتبار دامنه آن در پایین صفحه اصلی نمایش داده می شود.

روش دیگر برای ارزیابی اعتبار سایتتان این است که دامنه آن را در لینک moz.com وارد کنید.

نحوه امتیاز بندی دامین آتوریتی سایت

اعتبار دامنه یک سایت بر اساس یک ساختار لگاریتمی و در مبنای ۱۰۰ محاسبه می شود. نتیجه می گیریم ارتقای رتبه دامین آتوریتی از ۲۰ به ۳۰ راحت تر از ارتقای آن از ۷۰ به ۸۰ است.

ویژگی های اعتبار دامنه مناسب

سایت هایی مثل گوگل یا ویکی پدیا معمولا دارای اعتبار دامنه یا دامین آتوریتی بالایی هستند. این سایت های بیشترین لینک های خارجی را در خود جای داده و به همین دلیل دارای Domain Authority بالایی هستند. سایت هایی که از لینک های خارجی کمتری استفاده می کنند، معمولا جایگاه پایین تری در نتایج جستجو دارند.

 نکته مهم اینکه سایت های تازه تاسیس تا مدت ها بعد انتشار هم دارای دامین آتوریتی ۱ هستند. داشتن اعتبار بالا برای هر سایت مهم و ارزشمند است اما نباید هدف اصلی یا آرمان قرار بگیرد. برای رسیدن به Domain Authority مناسب باید اول سایت رقیبانتان را مورد بررسی قرار داده و اعتبار دامنه آن ها را ارزیابی کنید. بعد باید تلاش کنید تا دامین آتوریتی سایت شما از رقیبانتان بیشتر شود.

تحلیل و بررسی Domain Authority باید به صورت مقایسه ای انجام شود. نکته مهم این است که باید اعتبار دامنه یک سایت را با رقیبانش مقایسه کنید. با بررسی دامین آتوریتی سایت رقیب می توانید لینک های خوب و قدرتمندی برای سایتتان انتخاب کنید.

اعتبار دامنه یک معیار برای مقایسه سایت های مختلف است. بنابراین برای تعیین آن حتما باید سایتتان را با سایت های رقیب مقایسه کنید.

 اعتبار دامنه

چگونه روی Domain Authority تاثیر بگذاریم؟

ارتقای اعتبار دامنه سایت به طور مستقیم کاری سخت و پر زحمت است. بنابراین برای ارتقای Domain Authority بهتر است از سئوی سایت استفاده کنید. اگر سئوی سایتتان را قوی کنید، علاوه بر بالارفتن اعتبار دامنه، سایت شما در نتایج گوگل هم نمایش داده می شود.

برای افزایش Domain Authority سایت خود می توانید از لینک سازی یا درج رپورتاژ استفاده کنید. نکته مهمی که باید در لینک سازی سایت خود در نظر بگیرید این است که لینک سازی به صورت طبیعی انجام شود. در غیر این صورت این کار باعث ارتقای دامین آتوریتی سایت شما نخواهد شد.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *