جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آموزش تهیه فیلم آموزشی

چگونه فیلم آموزشی تهیه کنیم؟

یکی از راه‌های یادگیری بهتر علوم مختلف، استفاده از فیلم آموزشی است. طبق آمارهای به دست آمده حدود ۵۳ درصد افراد برای یادگیری یک مطلب از فیلم آموزشی استفاده می‌کنند.

در این مقاله قصد داریم شما را با اصول اولیه تهیه فیلم آموزشی آشنا کنیم. در ابتدا بهتر است با مفهوم فیلم آموزشی بیشتر آشنا شوید.

فیلم آموزشی چیست؟

فیلم‌هایی که در آن‌ها مفهومی توصیح داده شده یا دانشی منتقل می‌شود را فیلم آموزشی می‌نامند مانند: آموزش ریاضی پایه دهم، آموزش تحلیل تکنیکال در بورس و…

افراد در حوزه‌های مختلف می‌توانند به انتشار ویدئوی آموزشی پرداخته و از این طریق دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. در ادامه برخی از انواع فیلم‌های آموزشی مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد.

میکرو ویدئو (Micro Video)

نام دیگر آن ریز ویدئو است. در این فیلم‌ها، تدریس یک موضوع خاص به طور متمرکز صورت می‌گیرد. این نوع ویدئوها معمولاً در کمتر از یک دقیقه ساخته شده و در شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام بسیار محبوب هستند.

آشنایی با اهداف بازاریابی از طریق تولید محتوای دیجیتال

ویدئوی آموزشی گام به گام چیست؟

Tutorial Videos یا ویدئوهای آموزشی گام به گام اغلب دستورالعمل‌هایی برای ارائه یک ویدئو یا فرآیند ارائه می‌دهند. مدت زمان این محتواهای آموزشی، اغلب بین ۲ تا ۱۰ دقیقه است. در تهیه این فیلم‌های آموزشی می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد.

ویدئوی آموزش‌های کارآموزی

برخی سازمان‌ها، برای ارتقای مهارت‌های کارمندان خود از ویدئوهای آموزشی استفاده می‌کنند که اصطلاحاً به آن‌ها فیلم‌های آموزش کارآموزی گفته می‌شود.

هدف از تهیه این فیلم‌ها، آموزش مهارت‌های فردی و رفتار سازمانی کارمندان یک سازمان است.

صفر تا صد تبلیغ نویسی در اینستاگرام

فیلم آموزشی توصیفی چیست؟

یکی از انواع فیلم آموزشی، ویدئوهای توصیف کننده (Explainer Videos) هستند که برای توضیح یک محصول یا برند تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ویدئوها اغلب در زمانی کمتر از ۲ دقیقه تولید شده و در آن‌ها از قابلیت‌هایی مانند انیمیشن یا موشن گرافیک استفاده می‌شود.

یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد این فیلم‌های آموزشی توصیفی تبدیل مفاهیم پیچیده به موضوعاتی ساده و قابل فهم برای کاربران است.

فیلم آموزشی

ویدئوهای ارائه

استفاده از ویدئوهای معرفی (ارائه) امکان بازگشت و مرور مباحث تدریس شده را برای کاربران فراهم می‌کند. برای مثال افرادی که قادر به شرکت کردن در یک همایش یا کنفرانس مهم و بین المللی را نداشتند، از طریق مشاهده این ویدئوهای آموزشی، قادر به مرور و یادگیری مطالب مورد نظرشان هستند.

ویدئوهای ارائه به شکلی ساده و در قالب اسلایدهای پاورپوینت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

Screencast Videos (ویدئوهای صفحه نمایش)

این فیلم‌های آموزشی، کوتاه و خودمانی هستند و تا حدی شبیه ویدئوهای گام به گام هستند. این فیلم‌های آموزشی، اغلب برای تدریس دروس دانشگاهی استفاده شده و کاربران برای ارائه مطالب از صفحه نمایش و یک میکروفون استفاده می‌کنند.

فیلم آموزشی

اهمیت تهیه ویدئوی آموزشی

طبق تحقیقات انجام شده افراد برای پاسخ به سؤالات خود تماشای یک ویدئوی آموزشی را به خواندن کتاب یا جزوه ترجیح می‌دهند. تهیه ویدئوهای آموزشی برای کسب و کارهای نوپا و افراد تازه کار ممکن است کمی مشکل به نظر برسد، از این رو در بخش‌های بعدی به روش‌های تهیه فیلم آموزشی پرداخته می‌شود.

برای اطلاع از تخفیف‌های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *