جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آموزش تکنیک های بازاریابی ویروسی

آشنایی با انواع بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی یکی از رایج ترین روش های بازاریابی است و همانطور که از نام آن پیداست مشتری ها مانند یک ویروس یکدیگر را پیدا کرده و گسترش پیدا می کنند. با رشد روز افزون شبکه های اجتماعی، این سبک بازاریابی کاربرد بیشتری در شرکت ها و سازمان های مختلف پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع بازاریابی ویروسی و کاربرد آن در کسب و کارها آشنا کنیم.

بازاریابی ویروسی از طریق ارزش ها

در این سبک بازاریابی، فرد در خصوص ارزش هایی که از یک معامله یا خرید به دست آورده، صحبت می کند. همچنین بازاریابان سعی می کنند با استفاده از روش های ارتباطی حرفه ای، مشتریان را به شرکت یا سازمانشان وفادار کنند

زمانی که یک محصول یا خدمات با کیفیت به مشتریانتان ارائه می دهید، آن ها هم شما را به دیگران معرفی می کنند.

پیشنهاد مطالعه: آموزش بازاریابی خدماتی 

بازاریابی از طریق تجربه

بسیاری از افراد تمایل دارند تجربیات خود در خصوص خرید یک محصول یا استفاده از خدمات را با دیگران به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال زمانی که به یک رستوران خوب می رویم، آن را با دوستان خود به اشتراک می گذاریم.

لازمه استفاده از این روش، تمرکز بر مدیریت تجربه مشتریان است که در این زمینه بسیار کاربردی و مفید است. به این نوع بازاریابی، حیاتی نیز گفته می شود.

بازاریابی از طریق منفعت

هنگامی که یک شرکت بابت معرفی دیگران به من مبلغی پرداخت می کند، سعی می کنم محصولات یا خدمات آن را به دیگران هم معرفی کنم. بسیاری از شرکت ها برای جذب مشتریان بیشتر، قابلیتی به نام باشگاه مشتریان در سایت خود ایجاد می کنند. به این سبک بازاریابی حیله ای هم گفته می شود.

هنگامی که فردی از خرید محصول یا استفاده از خدمات شما احساس شادی می کند، آن را به دیگران هم معرفی می کند تا آن ها هم از این فرصت استفاده کنند. این نوع از بازاریابی تقریبا شبیه انتقال تجربه و زیرمجموعه های آن است.

پیشنهاد مطالعه: تکنیک های مهم سوشیال مارکتینگ 

نارضایتی، یکی از عوامل کاهش جذب مشتریان

اگر فردی از خدمات یا محصولات شما ناراضی باشد این نارضایتی را به سرعت به دیگران منتقل می کند. یک فرد ناراضی، نارضایتی خود را به ۸ تا ۱۰ نفر می گوید و این نارضایتی به حدود ۶۷ نفر منتقل می شود. این در حالی است که یک فرد راضی تنها به ۴ تا ۵ نفر رضایتش را اعلام می کند.

بنابراین نتیجه می گیریم مشتریان ناراضی باید شناسایی شده و به شکایت آن ها به سرعت رسیدگی شود تا این نارضایتی به افراد دیگر منتقل نشود.

بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ شاخه ای از بازاریابی است که با گسترش شبکه های اجتماعی، رواج بسیاری پیدا کرده است. در این مدل افراد اقدام به معرفی و تبلیغ محصولات یا خدمات خود در شبکه های اجتماعی می کنند اغلب تبلیغات فضای مجازی رنگ و بوی طنز دارد. به همین دلیل این پیام ها دست به دست توسط افراد مختلف منتشر می شوند.

این سبک از بازاریابی ویروسی امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده و سازمان ها تمایل به سرمایه گذاری در این حوزه دارند.

یکی از رایج ترین روش های تبلیغات، بازاریابی ویروسی است که این روزها با گسترش شبکه های اجتماعی رواج بسیاری پیدا کرده است. در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع بازاریابی ویروسی آشنا کنیم. برای  اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *