جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آموزش ریدایرکت در وردپرس

آشنایی با روش های ریدایرکت در وردپرس

امروز می خواهیم روش های ریدایرکت در وردپرس را به شما آموزش دهیم. ریدایرکت یعنی URL یک سایت را به یک URL دیگر منتقل کنید. برای درک بهتر موضوع به مثال زیر دقت کنید.

فرض کنید شما در سایتتان یک مقاله را با آدرس example.com/newpost منتشر کرده اید، بعد مدتی می خواهید آدرس آن را به example.com/newpost2 تغییر دهید. به طوری که کاربر زمانی که روی آدرس URL قبلی کلیک می کند، به آدرس جدید وارد شود. این کار را اصطلاحا ریدایرکت می گویند.

فرایند ریدایرکت یا Redirect در سیستم های مختلف از جمله وردپرس، جاوا، CSS و… انجام می شود که در این مقاله قصد داریم اصول ریدایرکت در وردپرس به شما گفته می شود. در ادامه مقاله همراه ما باشید.

رایج ترین انواع ریدایرکت در وردپرس

اصلی ترین روش های ریدایرکت  عبارتند از:

  1.  Moved Permanently 301
  2.  Found or Moved Temporarily 302
  3. Meta Refresh

در ادامه توضیحات بیشتری درباره هر کدام از موارد بالا به شما داده می شود.

روش Moved Permanently 301

ریدایرکت در وردپرس به روش ۳۰۱Moved Permanently امتیاز رتبه بندی گوگل را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می کند. در بسیاری از موارد ۳۰۱Moved Permanently بهترین روش برای ریدایرکت در وردپرس است.

ریدایرکت در وردپرس

ریدایرکت در وردپرس با استفاده از Moved Temporarily 302

این روش URL یک وبسایت را به طور موقت به یک URL دیگر تغییر می دهد. متخصصین گوگل معتقدند در برخی موارد می توان از روش های  ۳۰۱Moved Permanently و Moved Temporarily 302 به صورت مشابه استفاده کرد.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد روش اول مطمئن تر از روش دوم عمل می کند. زیرا در برخی موارد ریدایرکت ۳۰۱ سیگنال های بسیار قدرتمندتری به گوگل ارسال می کند اما ریدایرکت ۳۰۲ هم به طور موقت می تواند مناسب باشد.

آشنایی با روش ۳۰۷ Moved Temporarily در ریدایرکت سایت

یکی از جایگزین های مناسب ریدایرکت ۳۰۲ روش ۳۰۷ Moved Temporarily است. البته ناگفته نماند که خزنده های سایت معمولا از روش ریدایرکت ۳۰۲ برای تغییر URL سایت استفاده می کنند.

زمانی که می خواهید مقاله خود را به طور موقت به URL دیگری منتقل کنید، از روش ریدایرکت ۳۰۷ استفاده می کنید. تشخیص سازگاری یک صفحه توسط موتورهای جستجو اغلب کاری پیچیده و غیر ممکن است. از این رو پیشنهاد می کنیم برای انتقال URL محتواهای خود از روش ریدایرکت ۳۰۲ استفاده کنید.

ریدایرکت در وردپرس با استفاده از Meta refresh

این روش نوعی تغییر مسیر در سطح صفحه و نه در سرور است. این روش نسبت به روش های قبلی کمی کندتر عمل کرده و به طور معمول به عنوان یک تکنیک سئو استفاده نمی شود. روش Meta refresh معمولا امتیازهای لینک را حفظ کرده اما به عنوان یک تکنیک سئو استفاده نمی شود.

 روش های سئو برای ریدایرکت سایت

برای ریدایرکت در وردپرس باید ارزش و اعتبار سئو حفظ شود. در این بخش روش های متداول سئو در ریدایرکت سایت مورد بررسی قرار می گیرد. اولین شیوه زمانی استفاده می شود که می خواهید آدرس محتوای خود را به طور دائمی تغییر دهید. در ادامه آموزش ریدایرکت در وردپرس با استفاده از افزونه Quick Redirect

به شما گفته می شود.

چگونگی ریدایرکت در وردپرس با استفاده از افزونه Quick Redirect

یکی از افزونه های محبوب وردپرس Quick Redirect است. بعد دانلود این افزونه از مخزن وردپرس و نصب و فعالسازی آن در منوی سمت راست روی گزینه Quick Redirect کلیک کنید. سپس مانند تصویر بالا آدرس مبدا محتوا را در بخش Request URL و آدرس مقصد را در بخش Destination URL وارد کنید. به همین راحتی ریدایرکت در وردپرس انجام خواهد شد.

ریدایرکت در وردپرس

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *