جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آموزش ساخت نقشه سایت در وردپرس

اهمیت ساخت نقشه سایت در بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

ساخت نقشه سایت به موتورهای جستجو این امکان را داده تا محتواهای شما را پیدا کنند. این موتورها می توانند محتواهای سایت شما را بررسی و صفحات موردنظرشان را ایندکس کنند.

نقشه های سایت به موتورهای جستجو نشان می دهند کدام صفحه وبسایت شما از اهمیت بالاتری برخوردار است؟ Sitemap در واقع همان کوچک شده وبسایت شماست.

این ابزار به کاربران اجازه داده تا محتواهای سایت شما بهتر استفاده کنند، آمار وبسایتتان را افزایش داده و باعث می شود کاربران زمان بیشتری در سایت شما بگذرانند.

دسترسی کاربران با استفاده از ساخت نقشه سایت، آسان تر شده و همین مسئله باعث بهبود رتبه و سئوی سایت شما خواهد شد.

ساخت نقشه سایت

مزایای استفاده از نقشه سایت

مهم ترین مزیت های استفاده از Sitemap یا نقشه سایت عبارتند از:

  • یافتن سریع صفحات سایت؛
  • ساخت نقشه سایت تاثیر مثبتی روی سئو دارد.
  • صرفه جویی در وقت و هزینه ادمین سایت

انواع Sitemap

فرمت های بسیاری از نقشه سایت وجود دارند که کاربران می توانند با توجه به نیاز خود از آن ها استفاده کنند. به طور کلی Sitemap به دسته های زیر تقسیم می شود:

پلتفرم XML

متداول ترین Sitemap است که وظیفه لینک دهی به صفحات مختلف سایت را به عهده دارد. این فایل روی دایرکتوری ذخیره نشده و می توان از آن به صورت فشرده استفاده کرد.

HTML

صفحه اصلی نقشه سایت و حاوی لینک هایی است که به صفحات وبسایت شما داده می شود. تعداد نقشه راه HTML معمولا به حجم سایت شما بستگی دارد.

نقشه سایت RSS

سایت مپ ها فرمت های دیگری نظیر RSS دارند که از آن ها برای ایندکس چندین صفحه به صورت همزمان استفاده می شود. این فیدها روزانه توسط موتورهای جستجو مورد بررسی قرار می گیرند. بنابراین با انتشار یک صفحه جدید، موتور جستجو به سرعت آن را شناسایی و ایندکس می کند.

آموزش امکانات Jquery در جاوا اسکریپت

سایت مپ های ویدئویی

اصولا ایندکس محتواهای ویدئویی کاری سخت و زمان بر است. از این رو سایت مپ های ویدئویی گزینه های مناسبی برای وبسایت های آموزشی حاوی کلیپ یا محتواهای ویدئوی هستند.

ساخت نقشه راه موبایل

معمولا سایت هایی که صفحات زیادی داشته و همزمان برای مرورگرهای موبایلی هم استفاده می شوند، دارای سایت مپ های موبایلی هستند. این نقشه راه امکانات جدیدی به موبایل اضافه کرده و لینک های مخصوص آن را شناسایی می کند.

اگر ساختار وبسایت شما به گونه ای طراحی شده که افراد می توانند از طریق موبایل هم به آن وارد شوند، این سایت مپ ها گزینه های مناسبی برای بهبود و ارتقای سایتتان هستند.

محدودیت های ساخت نقشه سایت

فایل های نقشه راه در تمام فرمت ها نباید بیش از ۱۰ مگابایت باشد. همچنین URL های موجود در سایت مپ ها تنها محدود به ۵۰۰۰۰ است. بینابراین اگر تعداد URL سایت شما بیش از این تعداد است باید آن ها را تقسیم کنید.

فایل ایندکس Sitemap چیست؟

این فایل ها استفاده از نقشه سایت را برای گوگل آسان می کنند. فایل های ایندکس نقشه سایت در واقع دایرکتوری هایی هستند که اطلاعات لازم درباره سایت شما را برایتان فراهم می کند. این فایل ها برای تفسیر و ایندکس اسناد به طور همزمان از چندین ایندکس استفاده می کنند.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *