جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آموزش مطالعه سریع تنها در ۱۰ روز

تکنیک های مهم آموزش مطالعه سریع

آموزش مطالعه سریع شاید آرزوی بسیاری از افراد حتی خود شما باشد. در این مقاله سعی می کنیم با ارائه تکنیک های مطالعه سریع این آرزوی شما را برآورده کنیم.

تنها کافیست عادات بد خود را کنار گذاشته و از خواندن یک کتاب یا روزنامه ای که دم دستتان است شروع کنید.

اصلا لازم نیست همه چیز را در روزنامه یا کتاب بخوانید تا کاملا متوجه آن شوید. بلکه باید عادت کنید نکات مهم را انتخاب کرده و اولویت بندی کنید. یکی از نکات مهم در آموزش مطالعه سریع این است که بدانید دقیقا کدام قسمت کتاب مهم است و روی کدام بخش آن باید وقت بیشتری بگذارید.

یک باور غلط این است که شما خودتان را مجبور کنید هر آنچه خوانده اید را به یاد آورید. ما برای حفظ مطالب به شما یک راهکار ساده پیشنهاد می دهیم. یک سیستم بازیابی ساده ایجاد کنید!

سعی کنید اطلاعات مهم کتاب را در جایی یادداشت کرده و از هایلایت استفاده کنید یا آن ها را دسته بندی کنید.

شما به راحتی و تنها با ترک چند عادت بعد می توانید به یک خواننده کتاب حرفه ای تبدیل شوید.

خیال پردازی ممنوع!

یکی از نکات مهم و اساسی در آموزش مطالعه سریع، ترک خیال پردازی هنگام مطالعه است. اغلب ما هنگام مطالعه به هزاران مسئله ریز و درشت فکر می کنیم که بعضی از آن ها اصلا به موضوع کتاب مربوط نمی شود.

هدف ما باید این باشد که دانش خود در زمینه های گوناگون را به یکدیگر مرتبط کنیم. تمام اطلاعاتی که قبلا می دانستیم و مطالبی که که به تازگی یاد گرفته ایم.

بیشتر بخوانید: آموزش اصول صحیح مطالعه

بازگشت چشم به عقب، تکنیک آموزش مطالعه سریع

بازگشت چشم به عقب یعنی یک مطلب را که تازه خوانده اید، دوباره مرور کنید. برای ترک این عادت غلط متنی که تازه خوانده اید را با یک کارت یا کاغذ بپوشانید.

فقط خطی که می خوانید را مشاهده کنید. بازگشت به عقب وقت شما را تلف می کند. تنها زمانی که منظور نویسنده را کاملا نفهمیدید، از تکنیک بازگشت به عقب چشم استفاده کنید.

زمزمه هنگام مطالعه مطلب

جالب است بدانید مغز در حالت نرمال تنها توانایی پردازش ۴۰۰ کلمه در دقیقه را دارد. این در حالی است که وقتی مطالعه را با سرعت انجام می دهید، تنها ۱۵۰ کلمه در دقیقه پردازش می کنید. یکی از تکنیک های آموزش مطالعه سریع این است که هنگام مطالعه از حرف زدن یا آدامس جویدن استفاده کنید.

تمرکز روی واژه های مهم، تکنیک آموزش مطالعه سریع

چشم انسان هنگام مطالعه تمایل دارد در شروع متن به این طرف و آن طرف نگاه کند. معمولا زمانی که به طور پیوسته مطالعه می کنید، واژه های کلیدی در جمله آسان تر پیدا می شوند. در این شرایط بهتر است برای مطالعه  سریع، تمرکز خود را روی چند کلمه معنادار بگذارید.

برای درک بهتر عبارات، دید خود را گسترده کنید

جهت موفقیت در  آموزش مطالعه سریع نیاز دارید دید خود را نسبت به موضوع کتاب گسترده کنید. همچنین برای این کار می توانید یک نگاه سریع به عبارات انداخته و سعی کنید آن ها را برای خود تکرار کنید. به عنوان مثال هنگامی که در ترافیک مانده اید، نگاه سریعی به پلاک ماشین جلویی انداخته و آن را با صدای بلند بخوانید.

آموزش مطالعه سریع

خواندن حاشیه های کتاب روشی اصولی برای آموزش مطالعه سریع

یکی دیگر از روش های آموزش مطالعه سریع، خواندن سطرها و حاشیه های کتاب است. شما با این کار چشمانتان را تمرین داده و تمرکز خود را بالا می برید. نکته قابل توجه اینکه در این تکنیک با نگاه کردن از روی کلمه عبور کنید.

برای خواندن حاشیه کتاب بهتر است چشمتان حدود ۱٫۵ تا ۲ سانتی متر جلوتر از ابتدای خط را نگاه کند.

استفاده از دست یا خودکار برای هدایت چشم

از زمان کودکی به ما یاد دادند که برای خواندن یک متن همیشه از دستمان برای دنبال کردن متن استفاده کنیم. این مهارت باعث می شود چشم ها به طور طبیعی حرکت متن ها را دنبال کنند. وقتی که ستون های باریک مانند حاشیه های کنار روزنامه را می خوانید، انگشت اشاره خود را درست مرکز پاراگراف قرار داده یا آن را به طور مارپیچ جا به جا کنید.

برای آنکه از مطالعه خود چیزی یاد بگیرید، باید پیش مطالعه، تندخوانی و اولویت بندی کردن زمان را یاد بگیرید.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *