جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

از الگوریتم ونیز گوگل چه می دانید؟

همه چیز درباره الگوریتم ونیز گوگل

الگوریتم ونیز گوگل یکی از اولین الگوریتم هایی است که توسط این شرکت ارائه شده است. معمولا کاربران برای پیدا کردن محصول یا خدمات در نزدیکی محل کار یا محل سکونتشان از گوگل استفاده می کردند. همین عامل باعث شد تا این شرکت تمرکز خود را روی این  کار عمیق تر کند. تا جایی که در سال ۲۰۱۲ به طور رسمی الگوریتم ونیز را معرفی  کرد.

در این مقاله از استادیاری به بررسی الگوریتم ونیز گوگل و مزایای استفاده از آن می پردازیم.

نقش الگوریتم ونیز گوگل در شکل گیری سئوی محلی

شرکت گوگل برای بهبود عملکرد خود طی چند سال اخیر تغییرات زیادی ایجاد کرده است. مثلا در گذشته اگر کله رستوران را در گوگل جستجو می کردید، تنها نتایج به شما نشان داده می شد و خبری از لوکال پک نبود حتی اگر اسم شهر یا استان محل سکونتتان هم کنار آن وارد می کردید، به نتیجه ای نمی رسیدید.

شرکت گوگل برای حل این مشکل تصمیم به راه اندازی سرویس گوگل مپ و گسترش آن گرفت. به طوری که با سرچ کلمه رستوران در google map به موقعیت مکانی رستوران های اطراف دسترسی پیدا می کنید. مدتی بعد کاربر می توانست موقعیت خود را به طور دستی انتخاب کند. الگوریتم ونیز گوگل با اتصال به اینترنت کاربران سعی در تشخیص موقعیت کاربر دارد. شناسایی موقعیت کاربر به ونیز این امکان را می دهد تا نتایج مرتبط با اطلاعات مرتبط با موضوع سرچ کاربر را به او نشان دهد.

تاثیر الگوریتم ونیز روی سئو

الگوریتم های گوگل همیشه تاثیر زیادی در سئوی کلمات و صفحات سایت دارند. با پیدایش الگوریتم ونیز گوگل کسب و کارهای کوچک هم توانایی رقابت با شرکت های بزرگ را پیدا کردند و از این طریق توانستند مشتریان محلی جذب کنند.

بعد رونمایی از الگوریتم ونیز کاربر با جستجوی نام شهر یا استان محل سکونت خود می توانست به نتایج بهتری برسد.

الگوریتم ونیز گوگل

مزایای استفاده از الگوریتم ونیز

بعد بررسی تاثیر الگوریتم ونیز روی سئو، در این بخش مزایای استفاده از آن را به شما توضیح می دهیم. به طور کلی تا قبل ورود الگوریتم ونیز مفهومی به نام سئوی محلی وجود نداشت و کاربران با جستجو در هر نقطه به یک نتیجه خاص و مشخص می رسیدند که اغلب متعلق به برندهای بزرگ بود. این نحوه جستجو به ۲ دلیل اصلی نمی توانست مورد قبول قرار بگیرد.

شرکت های بزرگ خدمات خود را تنها در شهرهای خاصی ارائه داده و امکان خدمت رسانی به کلیه شهرهای کشور را نداشتند.

نقطه ضعف دوم این بود که کسب و کارهای کوچک زیر سایه برندهای بزرگ نمی توانستند خودی نشان داده و از تمام امکانات اینترنت به خوبی استفاده کنند.

با ورود الگوریتم ونیز تحول بزرگی در زمینه سئوی محلی و جستجوی مکانی به وجود آمد. بعد پیدایش این الگوریتم به عنوان مثال اگر یک فرد کلمه رستوران را در شهر تبریز سرچ کند با شخصی که همین کلمه را در شهر رشت سرچ می کند، نتایج متفاوتی می بیند.

یکی از مزایای استفاده از الگوریتم ونیز گوگل این است که  کسب و کارهای کوچک می توانند به رقابت با برندهای بزرگ پرداخته و برای خود مشتریان محلی جذب کنند.

الگوریتم ونیز گوگل

کلاه سیاه الگوریتم ونیز گوگل

قبلا برای استفاده از قابلیت سئوی محلی گوگل کافی بود تا آدرس کسب و کارتان را در Google Places و صفحه اصلی سایتتان ثبت کنید. برخی از متخصصان سئو از این قابلیت استفاده کرده و سعی کردند از روش های غیر اصولی سایت خود را به رتبه های بالا بیاورند.

بسیاری از سایت ها در بخش های مختلف صفحات سایتشان محل اصلی دفتر، شهر یا استان مورد نظرتان را وارد می کردند تا از این طریق گوگل را فریب داده و مخاطبین بیشتری را به خود جذب کنند.

این روش تا مدت ها توسط سئوکاران حرفه ای انجام می شد. اما امروزه با ورود الگوریتم ونیز، این روش به سرعت توسط گوگل شناخته شده و سایت مورد نظر جریمه می شود.

گوگل برای برخورد با سایت های متخلف در این زمینه سعی کرد از سرویس کاربردی Google My Business استفاده کند. به این ترتیب کسب و کارهای مختلف برای اینکه در لیست نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرند، باید اطلاعات و موقیعت های مکانی خود را در google map ثبت کنند.

آپدیت الگوریتم ونیز

برای پیاده سازی سئوی محلی استفاده از الگوریتم ونیز گوگل به تنهایی کافی نبود. به همین دلیل گوگل در ادامه الگوریتم های کبوتر و موش کور هم به لیست خود اضافه کرد. این ۲ الگوریتم در کنار ونیز، سئوی محلی را تقویت می کنند.

الگوریتم ونیز گوگل یکی از الگوریتم های پرکاربرد این شرکت است که اغلب برای مکان یابی و تقویت سئوی محلی به کار می رود. در این مقاله سعی کردیم این الگوریتم کاربردی را به طور کامل برای شما توضیح دهیم. برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید باشد.

همه چیز درباره الگوریتم گوگل پاندا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *