جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

بایدها و نبایدها درباره الگوریتم mobile first index

همه چیز درباره الگوریتم mobile first index

الگوریتم mobile first index یکی از ابزارهای گوگل است که به آن الگوریتم اولویت با نسخه موبایل گوگل هم گفته می شود. اجازه دهید قبل توضیح نحوه کار با این ابزار کاربردی گوگل یک سوال بپرسم. آیا تلفن همراهی که در دست دارید شباهتی با تلفن همراه ۱۵ سال پیش دارد؟

در پاسخ باید گفت گوشی های قدیمی بسیار ساده بودند و تنها توانایی برقراری یک تماس ساده را داشتند. اما تلفن های همراه طی ۱۰-۱۵ سال اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته تا جایی که در حال حاضر می توان با یک سرچ ساده به اطلاعات زیادی دست پیدا کرد. گوگل بعد تغییرات زیاد تصمیم گرفت از الگوریتم اولویت با نسخه موبایل خود رونمایی کند.

دلایل اهمیت الگوریتم mobile first index برای گوگل

طبق آمار دریافت شده در سال ۲۰۱۶ بیش از ۵۵ درصد کاربران جستجوهای خود را با استفاده از موبایل انجام می دادند. در برخی موارد این آمار به بالای ۸۵ درصد هم می رسد. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفت برای کاربران موبایلی خود یک الگوریتم به نام mobile first index منتشر کند. با استفاده از الگوریتم mobile first index هنگامی که کاربر عبارتی را در موبایل خود جستجو می کند، فقط سایت هایی برایش نمایش پیدا می کند که نسخه موبایل آن ها بهینه شده یا اصطلاحا ریسپانسیو باشند.

به عبارت بهتر گوگل این الگوریتم را منتشر کرد تا کاربران موبایلی هنگام گشت و گذار در اینترنت به مشکل برنخورند.

 الگوریتم mobile first index

هدف از طراحی الگوریتم اولویت با نسخه موبایل

هدف از طراحی و انتشار این الگوریتم کاربردی پاسخ به نیاز کاربران موبایلی گوگل است. در کل رضایت کاربران برای گوگل اهمیت فوق العاده ای دارد. از این رو الگوریتم های زیادی مثل پاندا یا پنگوئن برای بهینه بودن سایت ها در نظر گرفته شده اند.

گوگل با انتشار الگوریتم موبایل فرست به سایت های ریسپانسیو یک امتیاز ویژه اختصاص داد. منظور از ریسپانسیو یعنی صفحات سایت به گونه ای طراحی شده باشند که در هر صفحه نمایش مثل دسکتاپ، گوشی یا تبلت به طور منظم و با رزولوشن مناسب نمایش داده شوند.

گوگل با این کار به مدیران سایت و متخصصین سئو این نکته را گوشزد کرد که برای قرار گرفتن در صفحات اول باید کاربران موبایلی را در اولویت اول خود قرار دهند.

نحوه بهینه سازی سایت با استفاده از الگوریتم mobile first index

در این بخش با نحوه بهینه سازی سایت ها با استفاده از الگوریتم mobile first index آشنا می شوید. برای بهینه سازی درست سایت ها باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

یکسان بودن ساختار، محتوا و کدهای سایت در نسخه دسکتاپ و موبایل

اولین نکته برای بهینه سازی سایت با استفاده از الگوریتم موبایل فرست این است که صفحات سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که محتوا و ساختار آن در نسخه دسکتاپ و موبایل یکسان باشد. مخفی کردن بخشی از محتوا در نسخه موبایل روی امتیاز دهی گوگل به سایت شما تاثیر منفی می گذارد. یکی از مهم ترین معیارهای سنجش سایت شما توسط گوگل، یکسان بودن کدهای اسکیما، متا، نشانه گذاری ها و عناوین سایت است.

 الگوریتم mobile first index

طراحی ریسپانسیو و الگوریتم mobile first index

بسیاری از مدیران سایت فکر می کنند طراحی یک نسخه مجزا برای موبایل باعث می شود گوگل امتیاز بالاتری به آن ها بدهد. در حالی که این باور کاملا غلط است و گوگل به سایت های ریسپانسیو امتیاز داده و نسخه جداگانه برای موبایل را در اولویت دوم خود قرار می دهد.

اگر قصد بهینه سازی سایتتان با استفاده از ابزار موبایل فرست گوگل را دارید، بهتر است بدون دستکاری محتوا و کدها، سایتتان را ریسپانسیو کنید.

نکته پایانی اینکه برای بهینه سازی سایت خود سعی کنید اصول ریسپانسیو سایت ها را به درستی رعایت کنید همچنین هر ۲ نسخه موبایل و دسکتاپ برای کاربران قابل مشاهده باشد.

الگوریتم mobile first index یکی از ابزارهای مناسب برای امتیاز بندی سایت های ریسپانسیو توسط گوگل است. برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

مطلب پیشنهادی:

تاثیر الگوریتم موبایل گدون روی سئو

همه چیز درباره الگوریتم MUM گوگل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *