جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

تکنیک های تبدیل شدن به یک کتابخوان حرفه ای (بخش دوم)

آموزش مسیر تبدیل شدن به یک کتابخوان حرفه ای

در بخش اول این مقاله به دلایل کتاب نخواندن اشاره کرده و به شما تکنیک های تبدیل شدن به یک کتابخوان حرفه ای را معرفی کردیم. اما این پایان داستان نیست. برای اینکه به یک کتابخوان ماهر تبدیل شوید، راه سختی در پیش دارید. در این بخش از مقاله سعی می کنیم مهارت های مفید دیگری را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از این مهارت ها به یک کتابخوان ماهر تبدیل شوید.

سعی کنید در یک حوزه متخصص شوید

اگر سعی کنید روزانه ۳۰ دقیقه تا یکساعت مطالعه داشته باشید، به راحتی می توانید یک کتاب را ظرف مدت یک هفته تمام کنید. به این ترتیب سالیانه حداقل ۵ کتاب خوانده اید!

اگر همین روال را ادامه دهید تا ۱۰ سال آینده می توانید حدود ۵۰۰ کتاب بخوانید و این در دنیای معمولی شگفت انگیز است.

اجازه ندهید چشمانتان به مطالعه متن های کوتاه شبکه های اجتماعی عادت کند. شما باید ذهنتان را جوری تربیت کنید که بتوانید تلویزیون را خاموش کرده و گوشیتان را کنار بگذارید. برای این کار بهتر است صبح ها کمی زودتر از خواب بیدار شوید.

تبدیل شدن به یک کتابخوان حرفه ای

تبدیل شدن به یک کتابخوان حرفه ای با مطالعه جدی

به خواندن کتاب به عنوان یک کار جدی و فعالانه نگاه کنید نه فعالیتی که صرفا برای پر کردن اوقات فراغتتان انجام می دهید. ما اصولا بر اساس یک نیاز یا هدفمان سراغ کتاب می رویم و هرچه کیفیت و کمیت این سوالات بیشتر باشد، مطالعه عمیق تری خواهیم داشت.

مطالعه را زمینه رشد فکری خود قرار دهید

کتاب خواندن باید شما را به تفکر وادار کند. باید بتوانید بعد تمام کردن یک کتاب قلم به دست گرفته و هر چیزی که از آن فهمیده اید را وارد کاغذ کنید. یک کتاب خوب باید بتواند خواب را از چشمان شما بگیرد.

خودتان را از کتاب مهم تر بدانید

تکنیک دیگر برای تبدیل شدن به یک کتابخوان حرفه ای این است که همیشه خودتان را از کتاب مهم تر فرض کنید. هیچوقت نگویید این کتاب در حد من نیست یا مطالب این کتاب را اصلا نمی فهمم. اعتماد به نفستان را حفظ کنید. شما هر چه بخواهید را درک می کنید. بنابراین اگر با نویسنده حرفی دارید، حتما اول مطمئن شوید که رشته مطالب را از دست نمی دهید سپس برایش بنویسید.

قرار نیست کتابی را که می خوانید حتما حفظ کنید. کافیست ایده ها و نکات را درک کرده و قسمت های دیگر کتاب را با سرعت بخوانید.

به سلیقه تان احترام بگذارید

اگر کتاب پر فروشی را به توصیه دوست یا خواهرتان خریده اید و بعد خواندن یک یا ۲ فصل از آن لذت نبردید، اول به اواسط و انتهای کتاب نگاهی بیندازید اگر باز هم شما را جذب نکرد، کتاب را با احترام کنار بگذارید. به عبارت بهتر فقط کتاب هایی را بخوانید که از مطالعه آن ها لذت می برید.

تبدیل شدن به یک کتابخوان حرفه ای

کتابگردی را فراموش نکنید

یکی دیگر از مهارت های تبدیل شدن به یک کتابخوان حرفه ای این است که زمان خود را برای خواندن کتاب های بیهوده از دست ندهید. گشتن در کتابفروشی های معتبر به شما این امکان را می دهد که کتاب مورد علاقه تان را پیدا کرده و از خواندن آن لذت ببرید.

مطالعه را یک فرایند تک مرحله ای در نظر نگیرید

مهم ترین بخش کتاب خواندن، مطالعه کتاب قبل خرید آن است. در این مرحله ابتدا عنوان آن را بررسی می کنیم، فصل های کتاب را مورد بررسی قرار می دهیم. در نهایت تصمیم می گیریم که نویسنده در کتاب خود به نیازهای ما پاسخ داده یا نه.

برای پیش مطالعه باید ترفندهای تندخوانی را بلد باشید. اگر هنوز آن را یاد نگرفته اید، حتما در یک دوره معتبر ثبت نام و شرکت کنید.

نقد کتاب ها را از دست ندهید. این کار به شما کمک می کند کتاب مناسب و مورد علاقه تان را پیدا کنید.

در این مقاله از استادیاری سعی کردیم تکنیک هایی برای تبدیل شدن به یک کتابخوان حرفه ای را به شما معرفی کنیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید بخش اول این مقاله هم مطالعه کنید. همچنین برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *