جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

راه های تبدیل شدن به سازمان چابک

نکات مهم تبدیل شدن به سازمان چابک

امروزه اغلب استارت آپ ها و شرکت های کوچک و بزرگ به دنبال تبدیل شدن به یک سازمان چابک هستند. اما به راستی سازمان چابک چیست و چرا اینقدر اهمیت دارد؟

در دنیای امروز موفقیت سازمان های چابک بر کسی پوشیده نیست و اغلب شرکت های بزرگ به دنبال ایجاد تغییراتی برای چابک شدن هستند. یه همین دلیل در این مقاله از استادیاری شما را با سازمان چابک و دلایل اهمیت آن آشنا می کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

مهم ترین ویژگی یا سازمان چابک این است که محصولاتش را به سرعت به مشتریانش ارائه داده و در کمترین زمان از آن ها بازخورد مناسبی دریافت می کند.

مفهوم سازمان چابک در فروش و بازاریابی

سازمان چابک یا Agile Operation سعی در توانمند کردن نیروهای داخلی خود داشته، تغییرات را به راحتی پذیرفته و هدف و چشم انداز مشترکی را بین کارمندان رواج می دهد. تمام این عوامل در کنار هم باعث می شود این شرکت به راحتی محصولات خود را تولید و به فروش برساند.

یک سازمان چابک تمرکز اصلی خود را روی مشتریانش می گذارد. به عبارت بهتر سازمان های چابک اغلب مشتری محور هستند. اطلاعات در این شرکت ها آزادانه بین اعضای تیم رد و بدل شده و کارمندان به دقت به حرف های مشتریانشان گوش می دهند.

کارمندان یک سازمان چابک باید همواره خود را بروز نگه داشته و یک تیم قدرتمند تشکیل دهند.

تبدیل شدن به سازمان چابک

مهم ترین ویژگی های Agile Operation

تبدیل شدن به یک سازمان چابک یا Agile Operation از تغییر نگرش و طرز تفکر آغاز می شود. مدیران سازمان های چابک نسبت به تغییر شرایط به سرعت واکنش نشان داده و به راحتی شبکه ای از افراد توانمند تشکیل می دهند.

باید افکار پوسیده را کنار گذاشته و به جای تبدیل کردن شرکت خود به یک ماشین روغن کاری شده، در آن اتعطاف پذیری، نوآوری و خلاقیت را رواج دهید. در واقع یک سازمان چابک عبارت است از یک موجود زنده که از تعدادی نیروی با استعداد و دارای پتانسیل بالا تشکیل شده است.

دلایل اهمیت سازمان چابک

دنیای امروز ما مدام در حال تغییر است و وظیفه ما به این است که خود را با شرایط و چالش های پیش رویمان تطبیق دهیم. سازمان های قدیمی معمولا تلاش می کنند خروجی های خود را با سرعت کافی تطبیق دهند. حال آنکه سازمان هایی که رویکرد چابک را سرلوحه کار خود قرار داده اند، به سرعت خود را با شرایط موجود تطبیق داده و متوجه خواسته های مشتریانشان می شوند.

امروزه سازمان چابک از اهمیت بالایی برخوردار بوده و یکی از شرط های اصلی برای موفقیت کسب و کار شما در بازار رقابتی امروز است.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش کسب درآمد از سایت های خارجی 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *