جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

همه چیز درباره نرم افزار مدیریت قراردادها

از نرم افزار مدیریت قراردادها چه می دانید؟

نرم افزار مدیریت قرارداد یکی از برنامه های بسیار کاربردی و حرفه ای است که به مدیران سازمان ها و شرکت های کوچک امکان مدیریت تمام قراردادهای منعقد شده را می دهد. معمولا ثبت قراردادهای منعقد شده یکی از چالش های بزرگ و اصلی سازمان ها و شرکت های تازه تاسیس به حساب می آید که با ورود برنامه کاربردی کنترل قراردادها، این مشکل برطرف شده است.

مدیریت قراردادها چیست؟

روندی است که طی آن قراردادها تجزیه و تحلیل و اجرا می شوند. یکی از مزایای استفاده از برنامه کنترل قراردادها کاهش ضریب ریسک مالی و عملیاتی است. در واقع با استفاده از این نرم افزار کاربردی تمام قراردادهایی که مابین کارمندان، مشتریان، فروشندگان و شرکا بسته می شود، به راحتی مدیریت می شوند.

نرم افزار مدیریت قراردادها شامل چه مواردی است؟

این برنامه کاربردی اموری مانند مشکلات مربوط به قراردادهای بین افراد، ایجاد تغییرات لازم در قراردادها، نظارت بر اجرای صحیح مفاد قرارداد و… را کنترل و مدیریت می کند. مهم ترین نکته ای که در استفاده از نرم افزار مدیریت قراردادها باید به آن توجه کنید این است که برای استفاده درست و کاربردی از این برنامه باید دانش و تخصص لازم را داشته باشید. به عبارت بهتر یک مدیر باید ابتدا دانش لازم برای مدیریت قراردادها را کسب کند سپس با استفاده از برنامه کاربردی مدیریت قراردادها، تمام تفاهم نامه های منعقد شده در سازمانش را مدیریت و کنترل کند.

سامانه کنترل قراردادها مناسب چه سازمان هایی است؟

نرم افزار مدیریت قراردادها اصولا مناسب سازمان ها، ارگان ها و مجموعه هایی است که بیشتر پروژه محور بوده و کنترل تمام موارد از جمله صورت وضعیت ها، ضمانت نامه ها، کنترل هزینه ها و… را به عهده دارند.

این سامانه کاربردی گزارش های مبتنی بر فعالیت های انجام شده را به صورت کاملا یکپارچه به مدیران و مخاطبین ارائه می دهند.

نرم افزار مدیریت قراردادها

مهم ترین قابلیت های سامانه کنترل قراردادها

از اصلی ترین قابلیت های این نرم افزار می توان به مدیریت قراردادها، هزینه ها، سطح درآمد پروژه های مختلف و… اشاره کرد. پروژه های سنگین معمولا با مشکلات زیادی همراه هستند که یکی از آن ها ایجاد سردرگمی برای افرادی است که به طور مستقیم با پروژه سر و کار دارند. همین عامل باعث می شود مدیریت کارها و پروژه ها سخت شود. خبر خوب اینکه این  مورد در نرم افزار مدیریت قراردادها کاملا قابل کنترل است.

تمام موارد مربوط به دریافت، پرداخت، بندهای قرارداد، پیگیری های مالی، بازده های زمانی و… به صورت جزئی با اطلاعات کامل در نرم افزار مدیریت قراردادها به راحتی انجام می شوند.

این سامانه حرفه ای از به وجود آمدن هرگونه سهل انگاری یا اشتباهات پیاپی جلوگیری می کند. همچنین محاسبات پرداختی، صورت وضعیت ها و صورت حساب ها به صورت کاملا خودکار به روز می شوند.

هدف از طراحی نرم افزار مدیریت قراردادها

مهم ترین هدف طراحی برنامه کنترل قراردادها مدیریت متمرکز و بهینه قراردادهای منعقد شده در یک سازمان است. همچنین این سامانه کاربردی امکاناتی دارد که عبارتند از:

ثبت، پیگیری و نگهداری سوابق قراردادهای انجام شده همچنین تغییرات قراردادها، نظارت بر پیشرفت مفاد قرارداد و از همه مهم تر کنترل وضعیت مالی قراردادهای منعقد شده.

نرم افزار مدیریت قراردادها

برنامه مدیریت قراردادها چه کمکی به مدیریت سازمان می کند؟

این روزها سازمان ها از سیستم های قوی مدیریتی استفاده می کنند اما در این بین شرکت هایی که به صورت پروژه محور فعالیت می کنند بهتر از برنامه کنترل قراردادهای منعقد شده استفاده می کنند.

از مهم ترین قابلیت های این نرم افزار می توان به ارزیابی و مقایسه پرداخت های انجام شده به صورت پیوسته و دائم اشاره کرد. همین عامل باعث می شود سازمان های پروژه محور بتوانند امور مربوط به قراردادهای جاری، ضمانت نامه ها، اضافه کاری های انجام شده و… را با دقت و سرعت بهتری انجام دهند.

نرم افزار مدیریت قراردادها یکی از ابزارهای مفید و کاربردی برای کنترل  قراردادهای سازمان ها و شرکت های تازه تاسیس است که در این مقاله سعی کردیم قابلیت ها و امکانات مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم. برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *