جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

کاربردهای سیستم عامل CentOS در صنعت

اهمیت سیستم عامل CentOS در لینوکس

سیستم عامل CentOS یکی از شاخه های سیستم عامل لینوکس و کاملا منبع باز است. این پلتفرم یک بستر رایگان در اختیار کاربران قرار داده تا با استفاده از آن تمام نیازهای خود در زمینه راه اندازی و مدیریت کسب و کارهای بزرگ و کوچک را برطرف کنند.

CentOS در ابتدا توسط یک گروه کوچک از توسعه دهندگان مرکزی طراحی شد. اما به مرور زمان تحت حمایت انجمن های آنلاین مختلف و افراد علاقمند به یادگیری سیستم عامل لینوکس قرار گفت.

مزایای استفاده از  سیستم عامل CentOS در لینوکس

برای استفاده بهتر از سیستم عامل CentOS، بهتر است ابتدا با مزایای استفاده از آن آشنا شوید.

  • این سیستم عامل قابلیت تطبیق و سازگاری فوق العاده ای دارد.
  • بسیار قابل اعتماد است و بروزرسانی های آن طبق برنامه و بسیار دقیق انجام می شود.
  • رایگان است.
  • برای راه اندازی و مدیریت کسب و کارهای کوچک بسیار مناسب است.
  • منبع باز یا open source است.
  • برای انجام عملیات به سخت افزار بالایی نیاز ندارد.
  • امنیت آن نسبت به سیستم عامل ویندوز بالاتر است.

سیستم عامل CentOS

معایب CentOS

یکی از ایرادهای بزرگ سیستم عامل سنت او اس، رابط گرافیکی آن است. این مشکل میزان تعامل با کاربران را تا حدی کاهش داده است.

سازمان ها برای استفاده از این سیستم عامل نیاز به آموزش نیروهای خود دارند که این کار بسیار زمان بر و پر هزینه است. از این رو اغلب شرکت ها از سیستم عامل ویندوز به جای CentOS استفاده می کنند.

وجود این مشکلات برای سازمان هایی که فعالیت آن ها بر اساس سیستم عامل سنت او اس است، کمی نگران کننده به نظر می رسد. از این رو در بخش بعدی جایگزین هایی برای این سیستم عامل به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین جایگزین های سیستم عامل CentOS کدام اند؟

شرکت Red Hat به عنوان طراح سیستم عامل سنت او اس مدت زمان پشتیبانی از این پلتفرم را کوتاه تر نموده است. طبق اخبار به دست آمده سیستم عامل CentOS تنها تا پایان سال ۲۰۲۱ قابل پشتیبانی بوده و بعد این مدت نسبت به ویروس ها و بدافزارها آسیب پذیر خواهد بود. اما در حال حاضر چه پلتفرم هایی می توانند جایگزین این سیستم عامل شوند؟

سرویس های Red Hat

سایر سرویس های شرکت Red Hat می توانند جایگزین های مناسبی برای سنت او اس باشند. این سرویس ها دارای ۱۶ سرور مجازی و کاملا رایگان هستند. از طرفی کاربر می تواند به راحتی بدون صرف هزینه زیاد سرور خود را از سنت او اس به Red Hat تغییر دهد.

استفاده از سیستم عامل CentOS stream

یکی از گزینه های قابل قبول بعد سنت او اس، CentOS stream است. این پلتفرم یکی دیگر از شاخه های RHEL و کاملا قابل اعتماد است.

سرویس Oracle Linux

یکی دیگر از شاخه های سیستم عامل لینوکس، Oracle Linux است که مانند سرویس Red Hat یک تعرفه پولی برای کاربران قرار داده است. این پلتفرم برای کسب و کارهایی که به پشتیبانی فنی ندارند، یک گزینه مناسب محسوب شده و کاملا قابل اعتماد است.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال  کنید.

آموزش نصب لینوکس CentOS

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *