جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

۹ برنامه برتر ساخت موشن گرافیک

معرفی بهترین برنامه های ساخت موشن گرافیک

در دنیای امروز برنامه های ساخت موشن گرافیک در حوزه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. این نرم افزارهای کاربردی از تبلیغات در شبکه های اجتماعی گرفته تا طراحی انواع بازی موبایلی را پوشش می دهند. در این مقاله از استادیاری قصد داریم ۹ برنامه برتر ساخت موشن گرافیک را به شما معرفی کنیم.

در ادامه همراه ما باشید.

برای ساخت یک موشن گرافیک باید از یک طراحی ساده شروع کنید. یک برنامه موشن گرافیک خوب تمام نیازهای طراح یا گرافیست را تامین می کند.

برنامه موشن گرافیک Adobe After Effects

یکی از اولین و قدیمی ترین برنامه های موشن گرافیک در سطح دنیاست که بر مبنای لایه ها طراحی شده است. این برنامه کاربردی با سایر نرم افزارهای گرافیکی کاملا سازگار است. از طرفی امکان طراحی ۳ بعدی در این برنامه برای کاربران فراهم است.

نرم افزار افترافکت در ساخت ویدئوهای تبلیغاتی، انیمیشن ها همچنین ادیت فیلم های سینمایی کاربرد فراوانی دارد.

برنامه های ساخت موشن گرافیک

نحوه کار با نرم افزار افترافکت

معمولا هنگام استفاده از برنامه موشن گرافیک افترافکت ابتدا فاکتورهایی که قصد حرکت دادن آن ها را دارید در نرم افزار لایه بندی کرده سپس فایل مورد نظر را در افترافکت باز کرده و تغییرات مورد نظرتان را اعمال می کنید.

مزایای استفاده از برنامه Adobe After Effects

مهم ترین نقاط قوت این برنامه موشن گرافیک عبارتند از:

امکان طراحی به صورت کامپوزیت و سه بعدی؛

شبیه سازی افکت های مختلف

ایجاد تایپوگرافی های حرکتی

طراحی وب، UX و UI با استفاده از نرم افزار افترافکت

برنامه Cinema 4D

دومین برنامه موشن گرافیک بعد افترافکت Cinema 4D است که امکانات قابل توجهی را در اختیار کاربران قرار می دهد. برای افرادی که تسلط نسبی به نرم افزار افترافکت دارند، کار کردن با این برنامه کاربردی و ساخت انیمیشن های جذاب کار نسبتا ساده ای است. اغلب انیمیشن سازان استفاده از این برنامه موشن گرافیک را به سایر اپلیکیشن های مشابه ترجیح می دهند و دلیل این کار هم سادگی و قابلیت ادغام با افترافکت است.

برای طراحی ۳ بعدی به سختی می توانید نرم افزاری بهتر از Cinema 4D پیدا کنید.

نقاط قوت برنامه موشن گرافیک Cinema 4D

این برنامه کاربردی گزینه ای مناسب برای ساخت زمینه کار یا جلد است. از طرفی از فرمت Alembic پشتیبانی کرده و دارای UV unwrapping است. از دیگر مزایای استفاده از برنامه موشن گرافیک Cinema 4D می توان به استفاده از بارگزاری کننده یا همان CAD اشاره کرد.

این برنامه کاربردی علاوه بر مزایای فراوان، معایبی هم به همراه دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

گران بودن امکانات و قابلیت های برنامه

بروزرسانی های مداوم

برنامه های ساخت موشن گرافیک

نرم افزار ادوبی پریمیر

ترکیب دو برنامه افترافکت و پریمیر تجربه ساخت موشن گرافیک فوق العاده و خیره کننده ای را به شما می دهد.

 پریمیر یک برنامه موشن گرافیک است که اغلب طراحان و تدوین گران تمام کلیپ های خود را در آن بارگزاری کرده و آن ها را با یکدیگر ترکیب می کنند. معمولا صحنه های مختلف یک ویدئو و تبدیل آن به یک فیلم حرفه ای در برنامه پریمیر انجام می شود.

مزایای استفاده از برنامه پریمیر

این برنامه موشن گرافیک دارای بیش از صدها افکت، برچسب و ترنزیشن است که امکان طراحی گرافیکی و ویرایش ویدئوهای فیلم برداری شده را برای کاربران فراهم می کند.

ویژگی ویرایش VR

امکان شبیه سازی پروژه های مختلف

تنها نقطه ضعف این برنامه کاربردی کوچک بودن برخی کلیدهای آن است.

برنامه های ساخت موشن گرافیک

برنامه Mocha pro

Mocha pro یکی از بهترین برنامه ها برای ساخت موشن گرافیک، صحنه سازی و فعالیت های مربوط به روتوسکوپی است. این برنامه یکی از گزینه های فوق العاده برای کار با ویدئو و تصاویر پیکسلی است.

از برنامه Mocha pro می توان به عنوان یک پلاگین برنامه افترافکت هم استفاده کرد. به عبارت بهتر می توان وسط یک پروژه در برنامه افترافکت وارد برنامه Mocha pro شده و تمام ویرایش های مورد نظر را انجام داد سپس مجدد وارد محیط کاری افترافکت شد.

مزایای نصب برنامه موشن گرافیک Mocha pro

نصب برنامه Mocha pro به شما امکان مدل سازی پیشرفته در کنار دسترسی به دوربین های سه بعدی و تنظیم کردن لنز را می دهد. پشتیبانی از قابلیت VR در کنار امکان ماسک کردن تصاویر و خروجی گرفتن از پروژه ها با فرمت های استاندارد را می توان از مزایای استفاده از این برنامه کاربردی به حساب آورد.

متاسفانه نسخه اصلی این برنامه کاربردی پولی بوده و هزینه دانلود و نصب بالایی دارد در ضمن برای استفاده از آن باید از سایر نرم افزارهای ادوبی هم استفاده کنید.

برنامه های ساخت موشن گرافیک

مزایای استفاده از برنامه Adobe Photoshop

برنامه Adobe Photoshop یکی از برنامه های ساخت موشن گرافیک است که قابلیت های زیادی از جمله روتوسکوپی، ساخت انیمیشن های گیف، ساخت تصاویر به حالت نقاشی، لایه بندی کردن پروژه ها، ادغام چندین تصویر با یکدیگر و… را برای کاربران فراهم می کند. اما متاسفانه این برنامه در کشورهایی که از محصولات ادوبی پشتیبانی نمی کنند، قابل اجرا نیست.

برنامه موشن گرافیک ایلوستریتور

برای طراحی لوگو موشن یا جلوه های ویژه معمولا به نرم افزار ایلوستریتور نیاز دارید. کیفیت بالای این برنامه موشن گرافیک در کنار ایجاد صحنه های زیبا و زنده و بسیاری از فاکتورهای دیگر، ایلوستریتور را به یکی از گزینه های مهم و اصلی طراحان و گرافیست ها تبدیل کرده است.

ایلوستریتور یک برنامه کاملا لایه ای است که تصاویر و پروژه ها را لایه بندی کرده و در اختیار کاربران قرار می دهد.

نکته جالب توجه اینکه این برنامه کاربردی با نرم افزار افترافکت کاملا سازگاری داشته و می توان تغییرات آن را روی افترافکت هم اعمال کرد. متاسفانه این برنامه مناسب طراحی وکتور بوده و تصاویر پیکسلی را پشتیبانی نمی کند.

نقاط ضعف و قوت برنامه موشن گرافیک مایا

مایا یکی از برنامه های ساخت موشن گرافیک است که مزایا و معایب فراوانی به همراه دارد. در ادامه توضیحات بیشتری درباره این برنامه کاربردی در اختیار شما قرار می گیرد:

امکان ساخت نمودارهای دینامیک و گراف های آماده استفاده

این برنامه به راحتی مایعات را شبیه سازی می کند. همچنین دارای قابلیت پخش ابزارها و انیمیشن های مختلف هم می باشد. برنامه مایا برای طراحی شکل های مختلف از ماتریس های حرفه ای استفاده می کند. همچنین مجهز به ابزار Wrap Deformer هم هست.

از معایب استفاده از برنامه موشن گرافیک مایا می توان به هزینه بالا دانلود و نصب اشاره کرد. همچنین این برنامه برای تازه کاران حوزه ساخت موشن گرافیک اصلا مناسب نیست.

سایر برنامه های ساخت موشن گرافیک

علاوه بر برنامه های بالا، نرم افزارهای دیگری هم برای ساخت موشن گرافیک وجود دارند که در ادامه به شما معرفی می کنیم:

برنامه Nuke

نرم افزار ساخت موشن گرافیک Blender.

این روزها برنامه های بسیاری برای ساخت موشن گرافیک در بازار موجود است که در این مقاله سعی کردیم برترین آن ها را به شما معرفی کنیم. برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه

آشنایی با محیط نرم افزار ایلوستریتور

آموزش نصب ابزار براش در فتوشاپ

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *