جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آشنایی با ابزار تحلیل و سئوی الکسا

همه چیز درباره ابزار تحلیل و سئوی الکسا

ابزار تحلیل و سئوی الکسا این روزها مورد توجه بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران طراحی و بهینه سازی سایت قرار گرفته است. این ابزار مهم ترین اطلاعات مربوط به سایت شامل میزان بازدید در هر کشور و گروه سنی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

ابزار الکسا اولین بار توسط شرکت آمازون طراحی و در سال ۱۹۹۶ برای جمع آوری اطلاعات وارد بازار شد. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره این ابزار کاربردی به دست بیاورید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

نحوه کار با ابزار تحلیل و سئوی الکسا

حتما تا به حال چندین بار از خودتان پرسیده اید که ابزار الکسا چگونه کار می کند. alexa دارای یک نوار ابزار است که اغلب روی مرورگرها نصب شده و اطلاعات مربوط به سرور سایت ها را به ابزار الکسا منتقل می کند. این اطلاعات بر اساس معیارهای مختلف در alexa رتبه بندی می شوند. نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که اطلاعات مورد نظر کاملا محرمانه در الکسا ذخیره و نگهداری می شوند.

ابزار تحلیل و سئوی الکسا

محاسبه رتبه در alexa

رتبه بندی یکی از معیارهای اصلی محبوبیت وب سایت هاست. اما این کار در ابزار تحلیل و سئوی الکسا چگونه انجام می شود؟

رتبه بندی در الکسا برای هر وب سایت به صورت ترکیبی از بازدیدکنندگان و تخمین بازدید صفحه ظرف ۳ ماه گذشته انجام می شود.

مفهوم Pageviews در رتبه بندی سایت ها

Pageviews تعداد درخواست های کاربران برای بازدید از سایت است. معمولا این شاخص توسط فرمول های آماری محاسبه و در سایت قرار می گیرند.

معیار رتبه بندی ابزار تحلیل و سئوی Alexa مقایسه وب سایت ها با یکدیگر است. به عبارت بهتر رتبه الکسا متغیری است که بر اساس بازدید سایت و ورودی های alexa داده می شود. هر چه این عدد کمتر باشد یعنی بازدید از سایت بیشتر است.

سیستم های رتبه بندی ابزار تحلیل و سئوی الکسا

الکسا برای رتبه بندی سایت ها ۲ عامل مهم را در نظر می گیرد که عبارتند از:

تعداد بازدید از صفحات سایت

تعداد بازدید از صفحات سایت یعنی کاربران شما چند بار وارد صفحات سایتتان می شوند. در شمارش تعداد بازدیدکنندگان سایت، هر کاربر تنها یک بار شمرده می شود. ممکن است یک کاربر در طول روز چندین بار وارد سایت شما شود اما برای الکسا تنها یک بار ارزش دارد.

تعداد بازدید کنندگان سایت طی ۳ ماه

در این روش ابزار تحلیل و سئوی سایت الکسا از طریق ترافیکی که توسط کاربران در سایت ایجاد می شود به آن رتبه می دهد. این کاربران افرادی هستند که ابزار alexa را در مرورگرشان نصب کرده اند.

زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود افزونه الکسا اطلاعات را به سرورها منتقل می کند. این اطلاعات شامل آدرس آی پی و دامنه سایت  است.

اهمیت ابزار الکسا در سئوی سایت

در این بخش قصد داریم اهمیت استفاده از ابزار تحلیل و سئوی الکسا را به شما معرفی کنیم. برای این که سایتتان را با رقبا مقایسه کنید باید به آمار موجود مراجعه کنید. برای معرفی سایت نیاز به بیان اطلاعات غیر ضروری مثل زمان حضور کاربران در سایت، آمار کلیک و… ندارید. تنها کافیست رتبه سایت را بدانید.

بهتر است بدانید سیستم رتبه بندی الکسا تعداد بازدیدکنندگان شما را به طور دقیق محاسبه و به شما اعلام می کند. از طرفی وضعیت برای تمام سایت ها یکسان است.

در این مقاله از استادیاری سعی کردیم ابزار تحلیل و سئوی سایت الکسا را به طور کامل به شما معرفی کنیم. برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *