جذب مدرس جهت ضبط ویدئو آموزشی جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید
0

آشنایی با الگوریتم پنگوئن گوگل

ترفندهای مهم درباره الگوریتم پنگوئن گوگل

گوگل در سال ۲۰۱۲ از الگوریتم ضد اسپم خود تحت عنوان الگوریتم پنگوئن رونمایی کرد. وظیفه اصلی و مهم این الگوریتم مبارزه با لینک سازی های غیر طبیعی یا همان اسپم بود. الگوریتم پنگوئن به طور رسمی توسط شرکت گوگل مورد تایید قرار گرفته ولی هنوز علت اصلی طراحی و نام گذاری آن به درستی بیان نشده است. در ادامه این الگوریتم کاربردی گوگل و نحوه کار با آن به طور کلی برای شما توضیح داده می شود.

الگوریتم پنگوئن چیست؟

گوگل با طراحی پنگوئن راه سایت هایی که قصد استفاده از روش های غیر طبیعی مثل لینک سازی های اسپم را داشتند را به طور کلی بسته است. این الگوریتم جزئی از هسته اصلی گوگل شناخته شده و در حال حاضر هنوز در حال فعالیت است.

پنگوئن در فواصل زمانی مختلف به سایت ها سر زده و در صورت مشاهده نشانه های غیر طبیعی درباره لینک سازی اسپم به سرعت سایت را جریمه می کند. هدف اصلی از طراحی این الگوریتم مبارزه با لینک سازی های غیر طبیعی است. قبل معرفی الگوریتم پنگوئن، لینک ها نقش مهمی در رتبه بندی سایت ها به عهده داشتند.

ربات های گوگل تنها سایت هایی را که دارای لینک های بالاتری بودند را بدون توجه به کیفیت آن ها در نتایج بالای گوگل قرار می داد. اما در حال حاضر الگوریتم پنگوئن لینک ها را بررسی کرده و در صورت مشاهده نشانه های غیر طبیعی به سرعت سایت مورد نظر را جریمه می کند.

الگوریتم پنگوئن گوگل

تا قبل طراحی الگوریتم پنگوئن بسیاری از سایت ها با روش های غیر طبیعی یا به اصطلاح کلاه سیاه توانسته بودند به رتبه بالایی در نتایج گوگل دست پیدا کنند. پنگوئن توانست سایت هایی که اقدام به لینک سازی های غیر طبیعی و ساختن لینک های اسپم کرده بودند را به راحتی از رتبه های بالا به پایین بکشد.

گوگل در ابتدا تمام تمرکز خود را روی لینک های ورودی گذاشته و توجهی به لینک های خارجی نداشت. اما الگوریتم پنگوئن علاوه بر لینک های ورودی، لینک سازی های خارجی هم مورد توجه قرار داده است.

مبارزه با تکرار کلمه کلیدی، وظیفه پنگوئن

الگوریتم پنگوئن علاوه بر بررسی سلامت لینک های داخلی و خارجی سایت ها، با تکرار بیش از حد کلمه کلیدی در محتواها هم مبارزه می کند. در حال حاضر استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی در متن نوعی روش کلاه سیاه شناخته شده و سایت مورد نظر از طرف الگوریتم پنگوئن جریمه می شود.

آیا سایت ما برای پنگوئن مناسب است؟

قبل هر چیز بهتر است تفاوت پنگوئن و پنالتی دستی را برای لینک های غیر طبیعی بفهمیم. به طور کلی پنگوئن یک فیلتر ایندکس برای تمام سایت هاست که توسط گوگل طراحی شده در حالی که پنالتی دستی تنها مخصوص وب سایت هایی است که گوگل تصمیم دارد آن ها را به عنوان اسپم معرفی کند.

این پنالتی های دستی می توانند نتیجه گزارش هرزنامه های کاربران باشد. همچنین ممکن است گوگل برخی از سایت ها را به صورت دستی نظارت کرده و حساسیت بیشتری نسبت به آن ها نشان دهد. مثل سایت های پرداخت وام.

اگر نمی خواهید توسط الگوریتم پنگوئن جریمه شده یا توسط گوگل پنالتی شوید، لینک های داخلی و خارجی سایتتان را به دقت بررسی کرده و کلمه کلیدی به طور مناسب استفاده کنید.

الگوریتم پنگوئن گوگل

سوالات رایج درباره الگوریتم پنگوئن گوگل

معمولا کاربران اشتباهات بزرگی درباره الگوریتم پنگوئن و کاربرد آن مرتکب می شوند که در این بخش تصمیم گرفتیم این اشتباهات را به طور کامل بررسی کنیم.

برخی افراد پنگوئن را نوعی جریمه از سوی گوگل به حساب می آورند در صورتی که این الگوریتم بخشی از هسته اصلی گوگل را شامل می شود. سوال بعدی این است که آیا گوگل در صورت جریمه شدن توسط الگوریتم پنگوئن به شما اطلاع رسانی می کند یا نه؟

این نکته را در نظر داشته باشید که گوگل سرچ کنسول به عنوان تنها پل ارتباطی با گوگل هیچ اطلاع رسانی درباره دلیل افت رتبه انجام نمی دهد.

آیا تنها راه برای رهایی از جریمه شدن توسط الگوریتم پنگوئن حذف لینک های خراب است؟ در پاسخ باید گفت حذف لینک های مخرب می تواند یکی از راه های رهایی از جریمه توسط پنگوئن باشد اما این نکته را به یاد داشته باشید که برگرداندن اعتماد گوگل نیاز به صرف زمان و هزینه بالایی دارد.

اشتباه بزرگ دیگر برخی از کاربران این است که فکر می کنند رهایی از جریمه الگوریتم پنگوئن کاری غیر ممکن است. در حالی که اگر این کار را به درستی انجام دهید، توسط گوگل مورد بخشایش قرار می گیرید. اما همانطور که قبلا هم گفتیم، این کار به زمان و هزینه بالایی نیاز دارد.

برای اطلاع از تخفیف های آموزشی، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه: همه چیز درباره الگوریتم گوگل پاندا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *